تعداد بازدید: 1628

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 31 مرداد 1401-13:46

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

بخش خصوصی منتظر برجام است

عبدالله مهاجر: به عنوان بخش خصوصی دلمان می‌خواهد برجام هر چه زودتر به نتیجه برسد/ پنج ماه از سال گذشته و با شرایط فعلی به رشد اقتصادی هشت درصدی نخواهیم رسید.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: عبدالله مهاجر در مراسم نکوداشت روز خبرنگار اظهار کرد: ضمن حفظ عزت مردم ایران اما به عنوان بخش خصوصی دلمان می‌خواهد برجام هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز مراوده نداریم، افزود: بدون برجام هیچ چاره‌ای نداریم و مشکلات باقی است، امیدواریم نگاه‌ها به سمتی رود که ابتدا عزت و سپس آبروی مردم حفظ و اقتصاد پویا شود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه مازندران در حوزه اقتصادی ظرفیت‌هایی دارد، گفت: در این بخش صادرات یکی از ظرفیت‌های اصلی است. اگر از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود شاید اتفاقات بهتری رخ دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه پنج ماه از سال گذشته و با شرایط فعلی به رشد اقتصادی هشت درصدی نخواهیم رسید، تصریح کرد: چون برای زیرساخت این بخش آماده نیستیم و باید موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود. ضمن اینکه برای رفع موانع و در حوزه سرمایه‌گذاری هم مشکلاتی وجود دارد.

مهاجر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران در سنگلاخ مشکلات، قرار گرفته و  از استان می‌روند، ادامه داد: تا زمانی که تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در ادارات وجود داشته باشد به رشد هشت درصدی نمی‌رسیم.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه ظرفیت ما در حوزه صادرات بیشتر از یک میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: اما این ظرفیت جایگاهی نیست که مازندران در آن قرار دارد.

مهاجر با اشاره به انعقاد پروتکل بین وزارت خارجه ایران و چین درباره صادرات، اظهار کرد: ظرفیت تولید مازاد مرکبات مازندران یک میلیون تن است و به نظر می‌رسد دغدغه چند ساله مازاد مرکبات، با صادرات برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از موانع جدی صادرات، وضعیت تحریم است، افزود: کرونا هم آسیب‌های بسیاری به حوزه تولید و صادرات وارد کرده، در سال ۹۸ قرار بود هیات تجاری به اسپانیا اعزام شود اما کرونا مانع از اعزام هیات‌های تجاری شد.

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه بخش خصوصی این است ارز تک نرخی به نفع مردم بوده و فساد را کاهش می‌دهد، گفت: اتاق بازرگانی در کمتر جلسات حوزه اقتصادی حق رای دارد، کشورهای در حال توسعه هر جا به بخش خصوصی اعتماد کرد پیشرفت کرد.

وی با اشاره به اینکه از بندرامیرآباد به بندر اوکتائو و از آنجا به شکل رورویی به چین صادرات می‌کنیم، تصریح کرد: امکانات رورویی در مازندران فراهم نیست، هر بار اعلام می‌کنند ۲ ماه دیگر به نتیجه می‌رسد اما اتفاقی نمی‌افتد، اگر این امکان را داشته باشیم هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

مهاجر با اشاره به اینکه حال تولید خیلی خوب نیست اما امیدواریم برای کاهش مشکلات این حوزه بتوانیم اقداماتی انجام دهیم، خاطرنشان کرد:

کلید توسعه بخش‌های مختلف در دست دولت است. برجام، انتقال پول و دیگر موارد دست ما نیست، ما مطالبه‌گری می‌کنیم اما آنچه باید اتفاق بیفتد در دست دولت است.



    ©2013 APG.ir