تعداد بازدید: 1888

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 10 شهريور 1401-9:46

دو کتاب جدید پژوهشگر ساروی رونمایی شد

دواثر جدید اسدالله عمادی به نام های "تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه" و "مجموعه اشعار" درساری رونمایی شد.


مازندنومه، حسین برزگر ولیکچالی: عصر روز سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران و اهالی فرهنگ و هنر، در سالن کتاب‌فروشی فرهنگان ساری، دو اثر جدید اسدالله عمادی شاعر، نویسنده و داستان نویس ساروی به نام های "تاریخ وفرهنگ دودانگه و شهریارکوه" و "مجموعه اشعار" رونمایی شد.

 در ابتدای این مراسم "حسین وندادی" از دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگر  فرهنگ مازندرانی راجع به پیشینه سرزمین هزارجریب و دودانگه صحبت کرد.
در ادامه حشمت عمادی شعری درباره سرزمین شهریار کوه خواند و سپس محمود جوادیان کوتنایی به شعرخوانی پرداخت.

 اجرای موسیقی مازندرانی با صدای محمدابراهیم‌عالمی و لله‌وای "نورالله یوسفی" بخش دیگر برنامه بود. سپس شاعر جوان طاها وفایی نژاد از شاگران اسدالله عمادی شعر خواند و عمادی هم  درباره پیشینه فعالیت های پژوهشی و فرهنگی خود به خصوص علت الفت و انسش با ادبیات و شعر و داستان سخن گفت و اینکه این اشتیاق و علاقه از دوران تحصیل در مدرسه، دبیرستان و همینطور ورود به دانشگاه شروع شد.

این پژوهشگر در ادامه درباره ضرورت و اهمیت نگارش کتاب تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه مطالبی را بیان و نگارش و انتشار این کتاب را برای شناسایی تاریخ و فرهنگ دوانگه و شهریار کوه که در جنوب شرقی البرز واقع شده مهم دانست و تاکید کرد: این سرزمین میراث فرهنگی و تاریخی قوی و غنی دارد و در خود مردان نام آور در عرصه فرهنگ و هنر و علم و سیاست را جای داده است.

 در این برنامه از دو اثر جدید اسدالله عمادی به نام های تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه(منتشر شده توسط نشر هاوژین) و همینطور مجموعه اشعار که توسط انتشارات روزآمد به چاپ رسید، با حضور تنی چند از چهره‌های فرهنگی هنری استان از جمله ایرج اسکندری، حسین اعتمادزاده، جهانگیر نصری اشرفی، بهمن کلبادی پور و... رونمایی شد.

 اسدالله عمادی متولد اول مهرماه ۱۳۳۱ شمسی در روستای" کاورد" از توابع دهستان پشتکوه سابق بخش دودانگه ساری است (البته این روستا ازچند سال گذشته  به استان سمنان، بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر ملحق شد).

 او دانش‌آموخته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. سالها دبیر دبیرستان و مدرس آزاد آموزشگاه های شهرستان ساری بود. از او تاکنون ۱۲ مجموعه شعر، ۱۱ رمان و مجموعه داستان و ۱۵ اثر پژوهشی منتشر شده است.


 وی سال ۱۳۵۴ نخستین داستان بلندش را با عنوان‌ "گون‌های کوهی" و سال ۱۳۵۶در دوران دانشجویی مجموعه داستان"ستاره‌های خاکی" را انتشار داد.

 



    ©2013 APG.ir