تعداد بازدید: 2786

توصیه به دیگران 1

جمعه 12 بهمن 1386-0:0

ديگر نيازي به اعدام‌ در ملأعام نيست-يوسفيان

نماينده‌ي مردم آمل گفت:اعدام در ملأعام بازتاب‌هاي بد اجتماعي به همراه دارد.


عزت‌الله يوسفيان ملا صدور بخشنامه رييس قوه‌ي قضاييه در مورد توقف حكم اعدام در ملأ عام را به جا و منطقي دانست.

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: احكامي كه بايد در ملأ عام اجرا شود در قانون صراحت دارد.

وي افزود: اما اجراي احكامي كه صراحت قانوني ندارد در ملأ عام بعضا مشكلاتي را ايجاد كرده و اثرات نامطلوب اجتماعي دارد؛ بنابراين صدور چنين بخشنامه از سوي آيت‌الله هاشمي شاهرودي، بر اساس مر قانون بوده است.

نماينده‌ي مردم آمل در مجلس، تصريح كرد: برخي معتقدند مسأله اعدام در ملأ عام ممكن است از يك طرف بازدارنده برخي جرايم باشد اما از سوي ديگر ممكن است از نظر روحي و رواني براي برخي مشكلاتي ايجاد كند؛ بنابراين صدور توقف اعدام در ملأعام كاري بسيار به‌جا و حساب‌شده‌اي از سوي رييس قوه قضاييه بوده و از اين كار حمايت مي‌كنيم.

يوسفيان معتقد است: اعدام‌هايي كه قبلا در ملأعام صورت مي‌گرفت در راستاي جنبه بازدارندگي و ارعاب بوده كه هم عده‌اي مانند اراذل و اوباش را بترساند و هم جنبه بازدارنده داشته باشد تا جلو عمل مجدد برخي جرايم گرفته شود، اما به نظر مي‌رسد ديگر نيازي به اين اقدام ديده نمي‌شود.

او تصريح كرد: اعدام در ملأعام مي‌توان بازتاب‌هاي بد اجتماعي را به همراه داشته باشد.

اين نماينده‌ي مجلس در ارزيابي از گلايه‌مندي برخي حقوقدانان در مورد همكاري نكردن مجلس در تصويب لايحه‌هاي تقديمي قوه قضاييه نيز گفت: رييس قوه قضاييه در صدور بخشنامه مستقل است و اين نوع بخش‌نامه‌ها دولتي حساب نمي‌شود كه در كميسيون تطبيق مصوبات مجلس بررسي شود، اما در مورد لايحه‌هاي تقديمي قوه قضاييه كه عده‌اي معتقدند ما با اين قوه همكاري نكرده‌ايم بايد بگويند در كدام لايحه با آن‌ها همكاري نشده است.(isna)



©2013 APG.ir