تعداد بازدید: 2587

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 بهمن 1386-0:0

در اين بن بست

شنيده شده هيئت نظارت استان چند نفر ديگر از نامزدهاي اصلاح طلب را رد صلاحيت کرد.

 


شنيده ها حاکي از آن است که هيئت نظارت استان برخي ديگر از نامزدهاي اصلاح طلبان را ردصلاحيت کرده است.از جمله در حوزه انتخابيه قائم‌شهر، جويبار و سوادكوه ولي رعيت- نماينده دوره هاي ششم وهفتم مجلس-  و دلاور بزرگ نيا-مدير کل اسبق فرهنگ و ارشاد و رييس سابق سازمان ميراث فرهنگي مازندران- ردصلاحيت شده اند.از قرار تيغ ناظران برنده تر بوده است!


در همين زمينه داود لطيفي-از فعالان اصلاح طلب استان- يادداشتي را در روزنامه بشير مازندران منتشر کرد که در بخشي از آن آمده:

قانون اساسي اين ميثاق و بزرگ ملت رشيد ايران بر حقوق شهروندي همه اقشار كشور تأكيد دارد يكي از مهم ترين اصول قانون اساسي اصل برائت است طبق اين اصل هيچكس محكوم و مجرم نيست مگر آنكه در دادگاه صالحه خلاف آن اثبات شود.


در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بسياري از افراد داوطلب اخذ نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي شدند ما با آن دسته افرادي كه بنا به هر دليلي داراي پرونده محكوميت هستند و به استناد همين پرونده ها فاقد صلاحيت نمايندگي مردم شده اند كاري نداريم. حرف و سخن ما در مورد كانديداهايي است كه بر خلاف نظرات و استنادات مراجع چهارگانه قانوني بر اساس اعمال سليقه و برخي تنگ نظريها از سوي هيأت هاي اجرايي رد صلاحيت شده اند.

هيأت محترم نظارت استان به عنوان يك مرجع بالا دست هيأت هاي اجرايي بايد در احكام صادره آنان اگر بر خلاف قانون بود تجديد نظر نموده تا با اين كار اعتماد از دست رفته مردم را ترميم كند كسب اعتماد مردم بزرگترين نعمتي است كه دولتها در پي كسب آن هستند تجديد نظر اساسي در آراي غير قانوني هيأت هاي اجرايي يك آزمون بزرگ است زمينه حضور گسترده مردم و برگزاري يك انتخابات پر شور را فراهم آوريد اجازه ندهيد سلايق افراد و ديدگاههاي تنگ جناحي كام مردمي را كه براي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي انقلاب كرده اند تا ديگر شاهد برگزاري يك انتخابات از پيش طراحي شده نباشند تلخ نمايد اميدواريم كه از اين آزمون سر بلند بيرون آييد."

شنيديم که نامزد هاي اطلاح طلب ردصلاحيت شده، در تهران مشغول رايزني و چانه زني هستند.پيش تر برخي ديگر از نامزدهاي شاخص اصلاح طلب از جمله عشوري وحسين رادگان از ساري و محسني از نوشهرردصلاحيت شده بودند.

داوطلبان رد صلاحيت‌شده از فردا به مدت سه روز فرصت دارند تا جهت اعتراض به ورزشگاه شهيد حيدرنيا بروند.

 آن دسته از داوطلبان مجلس هشتم كه در هيئت‌هاي اجرايي و نظارت رد صلاحيت‌ شدند، از فردا به مدت سه روز فرصت دارند اعتراض خود را به شوراي نگهبان اعلام كنند.

معترضين مي‌توانند از ساعت 8 صبح الي 17 روزهاي يكشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه اين هفته به نمايندگان شوراي نگهبان در ورزشگاه حيدرنيا مراجعه نمايند.


  • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 17 بهمن 1386-0:0

    با سلام و احترام
    تشویق به جای تخریب - رفاقت به جای رقابت - تعامل به جای تقابل - اتحاد ملی و انسجام اسلامی بهترین روش حضور در عرصه انتخابات است . همدلی از هم زبانی بهتره ... با آرزوی سلامتی و موفقیت کاندیداهای محترم
    با تشکر - جعفر قربانپور - کاندیدای فرهنگی شهرستان ساری

    • هواداران دلاور بزرگ نيا پاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 16 بهمن 1386-0:0

      وب سايت شخصي دلاور بزرگ نيا www.delavar.org

      • فعال سیاسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 15 بهمن 1386-0:0

        آقای استاندار و آقای فرماندار ؟؟؟!!!
        رد صلاحیت ؛ مظلوم نمایی و قهرمان پروری یا اجرای قانون توسط فرمانداریها ؟!
        با انتشار خبر رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای مجلس هشتم واکنشهای مختلفی در سطوح سیاسی و اجتماعی صورت گرفت . برخی ستادها از این مسئله بعنوان مخالفت کاندیدای رد صلاحیت شده با مدیریت حاکم در استانداری و فرمانداری در جهت حفظ منافع مردم و رفع مشکلات تورم و قطع گاز و ... استفاده وسیع تبلیغاتی نمودند و این کاندیدا را بعنوان قهرمان مظلوم جلوه دادند تا حدی که ستاد بعضی کاندیداها که تایید صلاحیت شدند نیز اقدام به پخش شایعه رد صلاحیت نامزد مربوطه برای ایجاد موج منفی نسبت به مدیریت حاکم و تثبیت کاندیدای خویش نمایند که در صورت تایید مجدد صلاحیت بعنوان یک قهرمان اورا تبلیغ نمایند . از طرف دیگر نیز کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده اند را فاقد وجاهت مردمی جلوه می دهند که خود عین تخریب شخصیت و بداخلاقی سیاسی است . سوال اینست :
        آیا فرمانداری محترم با رد صلاحیت اولیه و تایید مجدد کاندیدایی را بعنوان قهرمان ملی حافظ منافع مردم در مقابل حاکمیت به مردم معرفی نخواهد کرد و عملا بعنوان ستاد انتخابات ایشان موجب افزایش رای ایشان نخواهد شد ؟ اگر چنین است بهتر بود همه را رد صلاحیت و تایید مجدد می نمودند تا چهره کاندیداهایی که در مرحله اول تایید شده اند بعنوان سازشکار معرفی و تخریب نشود . کما اینکه هم اکنون نیز صحبت از تایید مجدد ایشان با نفوذ در مراجع بالاتر مطرح است و ستادهایشان از این امر بعنوان ضربه زدن به دیگر کاندیداها استفاده می کنند !!!

        • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 14 بهمن 1386-0:0

          رعيت تائيد شد؟؟؟

          • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 14 بهمن 1386-0:0

            اخبار انتخاباتي داغ قائمشهر
            http://khabar8.blogfa.com


            ©2013 APG.ir