تعداد بازدید: 3428

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 بهمن 1386-0:0

دوباره چيت

فرماندار بهشهر گفت: با تهيه زمين پنج هكتاري در شهرك صنعتي اين شهر، فعاليت مجدد كارخانه چيت‌سازي با انتقال اين واحد بزرگ ريسندگي به شهرك صنعتي آغاز مي‌شود.

 


"محمدتقي باقري" افزود : تنها راه احياي اين كارخانه، نوسازي و به روز شدن دستگاه‌هاي آن است تا پايداري آن در مقابل خطر ورشكستگي را كه طي چند سال گذشته گريبانگيرشده است، بيشتر كند.

وي ادامه داد: كميته ساماندهي چيت‌سازي كه به منظور برطرف كردن مشكلات اين كارخانه تشكيل شده بود، پس از اخذ مصوبات لازم، از طريق فروش ضايعات بلااستفاده، پارچه، نخ و برخي درآمدهاي ديگر هشت ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون ريال كسب درآمد كرد و از همان محل هزينه‌هاي جاري ، بيمه‌هاي كارگران و برخي مطالبات طلبكاران را پرداخت كرد.

 "باقري" گفت: هفت ميليارد و ‪ ۴۰۰‬ميليون ريال از اين مبلغ را صرف امور مربوطه كرديم و اميدواريم بتوانيم با فروش مجدد برخي لوازم بلااستفاده ، بخش ديگري از مطالبات كارگران را پرداخت كنيم.

 فرماندار بهشهر خاطرنشان كرد : سازمان تامين اجتماعي يكي از طلبكاران عمده اين واحد صنعتي بود كه با پرداخت اين بدهيها در چند مرحله، زمين‌هايي كه توسط اين سازمان ضبط شده بود، آزادسازي شد و به عنوان مطالبات برخي كارگران به آنها تحويل داده خواهد شد.

وي تاكيد كرد : سازمان تامين اجتماعي وعده داد به محض دريافت مطالبات ، ‪ ۱۷۰‬نفر از ‪ ۲۶۰‬كارگر خارج از سقف اين واحد صنعتي را بازنشسته كند و ما براي تامين هشت ميليارد ريال از بدهي كارخانه چيت‌سازي به اين سازمان به دنبال فروش برخي از زمين‌هاي متعلق به اين كارخانه و دستگاه‌هاي بدون استفاده هستيم.(irna)


  • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 15 بهمن 1386-0:0

    با سلام
    در استانهای مازندران و گلستان پنبه در سطح وسیع کشت می گردید . پنبه به کارخانه های پنبه دولتی تحویل می شد و دانه آن جدا و پنبه ها آماده می شد . کارخانه های نخ ریسی پنبه های آماده و بدون تخم را نخ می ریسیدند . تخمهای پنبه به کارخانه های مربوطه و نخها به کارخانه های بافندگی و چیت سازی و گونی بافی در استان مازندران تحویل می شد . هنوز گلهای زیبای پارچه های چیت را بیاد داریم . صنعت نساجی از تولید پنبه در مزارع تا تولید پارچه در کارخانه ها همگی در استان مازندران مستقر بود . کمتر کسی از پارچه های خارجی استفاده می کرد . رابطه بین کشاورزی و صنعت موجب اشتغال و تولید خواهد شد . در استان مازندران برای همه محصولات کشاورزی می توان این چرخه صنعتی را طراحی و اجرا نمود . صنایع تبدیلی کشاورزی نام دیگر آن است . ( صنایع غذایی - کنسرو سازی - آبمیوه و ....) - با تشکر - جعفر قربانپور کاندیدای فرهنگی مستقل مجلس هشتم شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم


    ©2013 APG.ir