تعداد بازدید: 4997

توصیه به دیگران 1

جمعه 3 اسفند 1386-0:0

دکتر نظام‌الدین نوری:در سال مولوی بیشتر به دنبال فلسفه رفته‌ایم تا ادبیات

استاد مازندراني دانشگاه تهران گفت:متأسفانه در کشور ما به اندازه یک بازیکن فوتبال برای ادبیات هزینه نمی‌شود.


در نشست ادبی که با عنوان "بررسی ادبیات دینی" با حضور نظا‌م‌الدین نوری--عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران-- در محل سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد ، هنرمندان و علاقه مندان به ادبیات، به بحث و گفتگو در زمینه ادبیات پرداختند.

دکتر نظام‌الدین نوری در این نشست گفت: در تمام دنیا ادبیات مذهبی وجود دارد ، اما در هیچ کشوری به اندازه ایران این موضوع پر رنگ نیست.

استاد قائم شهري دانشگاه تهران با انتقاد از مدیریت فرهنگی کشور ، خصوصاً رویکرد پرداخت به شخصیتی چون مولانا در سال جاری اظهار داشت: در سال مولوی بیشتر به دنبال فلسفه رفته‌ایم تا ادبیات ، در حالی که مثنوی مولوی خود یک قرآن است و با تحقیق و کنکاش از آن بیش از 1300 آیه در آورده و ارائه کردیم.

 او در پاسخ به سئوالی در خصوص آسیب‌پذیری ادبیات معاصر ، نبود حامی برای ادبیات و فرهنگ را علت اصلی این آسیب‌پذیری عنوان کرد و افزود متأسفانه در کشور ما به اندازه یک بازیکن فوتبال برای ادبیات هزینه نمی‌شود در صورتی که اگر سالانه 4000 اثر از دانشجویان و هنرمندان کشور چاپ شود حداقل چند اثر آنان خواهد درخشید و در دنیا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دکتر نظام‌الدین نوری افزود: استادان ادبیات ، با سهل و آسان کردن و به روز در آوردن متون ادبی سنگین می‌توانند به ارتباط بیشتر جوانان و علاقه مندان به این مقوله کمک کنند.

محمد رضا خاکپور(مدير حوزه هنري گلستان) (mohammadrezakhakpoor@yahoo.com)


  • دوشنبه 6 اسفند 1386-0:0

    نطام الدين نوري همان استادي است كه تاريخ ادبيات مازندران نوشته طاهري شهاب را با نام تاريخ ادبيات و فرهنگ مازندران به نا خود منتشركرد و در دادگاه به جرم سرقت ادبي آثار ديگران محكوم شد، مي باشد؟ دست مريزاد جناب استاد !!


    ©2013 APG.ir