تعداد بازدید: 3901

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 20 اسفند 1386-0:0

گذشته چراغ راه آینده

گزارش ارسالي ستاد انتخاباتي ولي رعيت ، نماینده مردم قائم شهر ، سوادکوه ، جویبار و کیاکلا در مجلس های ششم و هفتم.


 

 آنچه در پی آمده گزارش گونه ای است از فعالیت ها ، خدمات ، برنامه ها و نقطه نظرات ولی رعیت ، نماینده مردم محترم قائم شهر ، سوادکوه ، جویبار و کیاکلا در مجلس های ششم و هفتم و کاندیدای مجلس هشتم از این حوزه انتخابیه.اين متن را ستاد رعيت در اختيار ما قرار داده است.


ریشه ها و پیشه ها
        ولی رعیت فروردین سال 1340 در روستای بزرگ قادیکلاء قائم شهر بر آمد.رعیت اوایل پیروزی انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و سپس وارد دستگاه قضا شد.
او در سال 1373 مدیر بازرسی صنایع و معاون سازمان بازرسی کل کشور شد و در هشت سال گذشته هم نماینده مردم در مجلس است.رعیت اینک نائب رئیس اول کمسیون امور اجتماعی ، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و عضو هیئت مدیره باشگاه فرهنگی -  ورزشی سایپا می باشد.


آقای کار
        رعیت «آقای کار» معروف است.علتش هم ایجاد هزاران فرصت شغلی برای جوانان جویای کار است.اشتغال همواره یکی از دغدغه های او بوده است ورعیت اولین گامهای حضورش را در عرصه نمایندگی با جست و جوی کار برای جوانان آغازکرد.


وی باور دارد:«با ایجاد هر فرصت شغلی ، یک تهدید از تهدیدهای اجتماعی کاسته و هزینه های امنیتی و انتظامی کم می شود.»


     رعیت موضوع بحث معضل اشتغال را از سال 1373 ، زمانی که در سازمان بازرسی کل کشور فعالیت می نمود و بر اساس وظیفه سازمانی خود در بازدیدهای متعدد خود از واحدهای بزرگ صنعتی کشور کشف نمود.ایشان حداقل ده سال زودتر از دیگران معضل آینده را پیش بینی نموده ، لذا سمت و سوی فعالیتهای خود را از سال 1373 به حل این معضل بزرگ کشور سوق داده است.


پدر شهرک های صنعتی
       طی دو دوره حضور ولی رعیت در مجلس ، این امکان برای شهرستانهای سوادکوه ، قائم شهر و جویبار فراهم آمد که شهرکهای صنعتی در این مناطق توسعه یابد.در واقع می توان رعیت را پدر شهرکهای صنعتی منطقه لقب داد.او تلاش فراوان نمود تا با فراهم ساختن رمینه های استقرار واحدهای صنعتی و دعوت از سرمایه گذاران ، روند اشتغال جوان ها را فراهم سازد.شهرک صنعتی بشل اولین اقدام رعیت برای ایجاد فضای صنعتی مناسب در حوزه انتخابی اش محسوب می شود.

با توجه به اینکه از شروع اجرای پروژه شهرک بشل کمتر از سه سال می گذرد ، این شهرک صنعتی در حال تبدیل شدن به یکی از شهرهای صنعتی منطقه می باشد که مکان یابی آن با درایت و آینده اندیشی ، به دلیل قرارگرفتن در حاشیه اتوبان ترانزیتی تهران قائمشهر و خطوط راه آهن تهران شمال از اهمیت به سزایی برخوردار است.شهرکهای صنعتی شورمست سوادکوه ، رستم کلای قائم شهر و شهرک صنعتی جویبار هم از دیگر مکانهای امن سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است که با پیگیری ها ، همت و کوشش ولی رعیت به بهره برداری رسیده است.

برگ برنده ای به نام سایپای شمال
       یکی از فعالیتهای ارزشمند رعیت ، هدایت شرکت سایپا به قائم شهر است.بعد از انتقال کارخانه گونی بافی به جاده جویبار، زمین این کارخانه به مزایده گذاشته شده ، قرار بود عده ای دلال بساز و بفروش زمین را خریداری کنند و بعد با تفکیک به فروش برسانند. با تلاش و پیگیری رعیت ، شرکت سایپا در مزایده برنده شد.اینک یکپارچگی و همچنین کاربری صنعتی آن حفظ شده است و هم بدهی این کارخانه به کارگران و سازمان ها و ادارات دولتی پرداخت شده است.

قرار است سایپای شمال در چند بخش از جمله نصب و راه اندازی مخازن C.N.G ، تولید قطعات الکترونیکی خودرو و ... فعالیت و برای صدها نفر شغل ایجاد کند.امکان فعالیت شرکت سایپا در منطقه از اقدام های با اهمیت رعیت در طول دوره دوم نمایندگی اش می باشد.


گ مثل گردشگری
       رعیت باور دارد درآمد ما از نفت هنوز به برنامه ریزان اجازه نداده که به صنعت گردشگری بیندیشند.وی میگوید: « نباید از گردشگر واهمه داشت چون آنها جمعیت کمی هستند که از ما تاثیر می پذیرند و نمی توانند بر جمعیت زیاد کشور ما تاثیر بگذارند.»او در زمینه گردشگری هم پیگیری های فراوانی انجام داده است;از جمله مطالعه پارک جوارم سوادکوه را بر عهده دولت گذاشته است.با تلاش رعیت اجرای زیر ساخت چند منطقه گردشگری مثل دریاچه شورمست و برج لاجیم هم بر عهده دولت گذاشته شده است.


در وادی فرهنگ و هنر و ورزش
       رعیت علاوه بر داشتن عملکرد مثبت در حوزه اقتصادی و فعالیت چشم گیر در زمینه سرمایه گذاری و تولید شغل ;در بخش فرهنگ ، آموزش و ورزش نیز حضور موثر داشته است.او به طرح های توسعه ای دانشگاه های آزاد در قائم شهر ، سوادکوه و جویبار کمک های فراوانی کرده است. ساخت و ساز بناهای آموزشی و آزمایشگاهی و استقرار بناهای آموزشی از جمله دانشگاه پیام نور در شهرهای پل سفید ، زیرآب ، جویبار و قائم شهر جزء فعالیتهای قابل توجه ولی رعیت است.


      او در هدایت خیران برای احداث چندین باب مدرسه ، احداث و تجهیز مجتمع های فرهنگی – هنری و کمک به مساجد و تکایا و پایگاه های مقاومت بسیج هم پرتوان بوده است.
رعیت برای ورزش منطقه هم کم نگذاشته است.احداث سالن های متعدد ورزشی در شهر ها و روستا های مختلف حوزه انتخابیه و دریافت کمک های نقدی برای تیم ها و هیئت های ورزشی گواه این مطلب است.به همین دلیل جمع کثیری از دانشجویان ، جوانان و ورزشکاران از حامیان اصلی ایشان محسوب می شوند.

آن دو نطق آتشین
        زمستان امسال دو نطق پیش ازرعیت خبر ساز شد.نطق نخست به ماجرای قطع گاز و بحران سرما در استان مازندران مربوط می شد که دی ماه ایراد شد و بسیار تاثیر گذار بودو اودر بخشی از این نطق اظهار داشت :«آقای رئیس جمهور:شنیدن صدای مردم هنر ظریفی است که توفیق الهی می طلبد.» نطق دوم رعیت اما اعتراض آمیز و صریح تر بود.

 در آن نطق نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، جویبار و کیاکلا جریان هتاکی به بیت امام (ره)را شماتت کرد و آن گاه نسبت به عملکرد نامطلوب دولت در بخش اقتصاد ، مسئله تورم و گرانی و ضعف در عزل و نصب ها انتقاد کرد.او در همین نطق ، پر سر و صدا مسائل و مشکلات مردم را هم علنی ساخت و از رئیس جمهور خواست تا وعده هایش را عملی و اجرایی کند.

 به دلیل اینکه رئیس جمهور در دوره اول سفرهای استانی به سه شهرستان حوزه انتخابی اش وعده های فراوانی از جمله احیای نساجی مازندران در قائم شهر ، احداث پالایشگاه ،احداث دهکده گل و گیاه ، احداث دهکده المپیک ورزشی در جویبار، احداث کارخانه کک سازی و گازرسانی به شهرهای زیرآب و پل سفید در سوادکوه و ... را به مردم منطقه داده است.

 رعیت چون می داندرئیس جمهور در دوره بعدی سفرهای استانی مازندران به حوزه انتخابیه اش خواهد آمد  از پیش به مسئولان اجرايی هشدار دلسوزانه داده که علی رغم این وعده ها و مصوبه ها هنوز هیچ گونه اقدام عملی در مورد این مصوبات انجام نگرفته است؛ به عنوان مثال حتی فاز صفر و یک  مصوبه استانی انتقال راه آهن تهران – گرگان از محدوده شهری قائم شهر به موازات کمربندی در حال احداث تحقق نیافته است.


من کار می کنم پس هستم


      کسانی که منشأ اثر و دگرگونی هستند در معرض شایعات مختلف قرار دارند ، رعیت هم از این قاعده مستثنی نیست.


او می گوید:«پشت سر من شایعه زیاد است ، چون بعضی ها دلشان می خواهد حمایتهای مردم و دوستانم نسبت به بنده کم رنگ شود وآنها دلسرد شوند. ما یاد نگرفته ایم مثبت فکر کنیم و نفی دیگری را اثبات خودمان می دانیم.»


رعیت قضاوت در این زمینه را به مردم واگذار کرده و گفته:«مردم می توانند مرا با همکارانم در مجلس ششم و هفتم مقایسه کنند ، در این صورت متوجه خواهند شد چه کسی کار کرده و چه کسی کار نکرده است.»به باور ما تا هنگامی که رعیت ، نماینده و داوطلب نمایندگی مجلس است اینگونه شایعات و تخریبها وجود دارد.
متاسفانه تاریخ کشور ما پر از نخبه کشی ، تخریب وشایعه افکنی است.


گذشته چراغ راه آینده
       رعیت در صورت کسب اعتماد مجدد،برنامه های زیادی برای اجرا دارد.پس از مقوله اشتغال که همیشه دغدغه او بوده است،سیاستهایی را برای رفع بحران عقب ماندگی منطقه تعقیب می کند.رعیت پیگیر احداث شهرکهای صنعتی جدید و توسعه شهرکهای موجود ، پیگیری ، ترغیب و تشویق سرمایه گذاران و کارآفرینان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت به آنان خواهد بود .


       یکی از برنامه های آینده رعیت ، انتقال راه آهن قائم شهر به خارج از شهر است;طرحی که پیشنهاد آن در جلسه 16/12/85 هیئت وزیران تصویب شده است.


      پیگیری پروژه های راهسازی از جمله اتوبانهای جویبار به قائم شهر ، جویبار به ساری و کیاکلا به قائم شهر و چهار بانده نمودن جاده نظامی قائمشهر و نیز پیگیری اجرای سیستم فاضلاب شهری و پایانه مسافربری قائم شهر از دیگر برنامه ها و هدف های رعیت در مجلس هشتم خواهد بود.او در مجلس آینده پیگیر احداث چندین پل ، سد ، بیمارستان ، استادیوم ورزشی و ... برای مردم حوزه انتخابیه اش خواهد بود.


سلامم را جوابی ده
       رعیت برای سومین مرتبه  به مردم قائم شهر ، سوادکوه جویبار و کیاکلا سلام کرده است.نمایندگی برای او نه نیاز است و نه عادت ; بلکه باور دارد:«حضور بلند مدت نماینده ها و مدیران ارشد برای توسعه لازم است.» به نظر رعیت بین توسعه بافتگی و ثبات مدیریت رابطه منطقی وجود دارد.

او بعد از هشت سال نمایندگی مردم، از مشکلات آنها با خبر است،با ساختار تخصیص منابع ، بودجه ، همین طور ارتباطات با دستگاه های اجرایی و تاکید بر حقوق مردم آشناست و از روابط سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ایران و جهان امروز شناخت دارد.
می توان به ولی رعیت یک بار اعتماد کرد; او توانمند ، موثر ، پیگیر ، شجاع وکاردان است.


  • سه شنبه 21 اسفند 1386-0:0

    خيلي تيترگذاري ها تقليدي از مصاحبه قبلي شماست. دوستان دفتر بيشتر تلاش كنند

    • سه شنبه 21 اسفند 1386-0:0

      رای دادن به رعیت مساویست با برگشت به گذشته.

      • دوشنبه 20 اسفند 1386-0:0

        روز 24 اسفند به آفتاب سلامی دوباره خواهیم داد


        ©2013 APG.ir