تعداد بازدید: 2786

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 21 فروردين 1387-0:0

راه و بيراهه چيني ها

پيمانكار چيني آزادراه تهران-شمال را رها كرد.



يك مقام آگاه گفت: پيمانكار چيني كه مسئوليت ساخت بخشهايي از آزادراه تهران - شمال را بر عهده داشت، قبل از سال جديد با بهانه‌هايي واهي دست از كار در اين آزادراه كشيد و با بيان اينكه در آينده‌اي نزديك در باره حضور يا عدم حضور خود در اين منطقه پاسخ خواهد داد، راهي چين شد.

وي خاطرنشان كرد: يكي از بهانه‌هايي كه چيني‌ها مطرح كردند بحث افزايش قيمتها بود كه البته با توجه به اينكه قرارداد في‌مابين ارزي است، اين بحث كاملا بي‌اساس به نظر مي‌رسد.

اين مقام آگاه با بيان اينكه در سالهاي گذشته نيز همزمان با عقب‌نشيني‌هاي مكرر پيمانكار چيني بحث انتخاب جايگزين براي ادامه ساخت آزادراه تهران - شمال مطرح بوده است، تصريح كرد: در حال حاضر به علت اينكه اين شركت بهانه‌هاي خود را صراحتا به وزارت راه و ترابري اعلام كرده، احتمال بكارگيري پيمانكاران داخلي در اين آزادراه از قوت بيشتري برخوردار شده است.

وي در عين حال با اشاره به توافقات وزارت راه و ترابري و بنياد مستضعفان براي احداث آزادراه تهران - شمال، گفت: وزارت راه و ترابري با اين توافقات عملا راه مشكلي را براي تغيير پيمانكار در پيش روي خود دارد.


به گفته اين مقام آگاه البته در صورت خداحافظي قطعي با پيمانكار چيني، ايران به واسطه پرداخت 33 ميليارد تومان به عنوان پيش‌پرداخت، ضررهايي را نيز متحمل مي‌شود كه البته براي تسريع در روند احداث اين آزادراه و جلوگيري از وقفه‌هاي ديگر بايد تا حدودي ريسك اين كار را قبول كرد.(farsnews)



    ©2013 APG.ir