تعداد بازدید: 2940

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 ارديبهشت 1387-0:0

ريیس شورای شهر قائم شهر:مردم برای دفن اموات هم به ما مراجعه مي کنند!

کميل گوران گفت:برخي تصميم هاي شوراي شهر نمي تواند از فیلتر وزارت کشور عبور کند.


رئیس شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه تصمیماتی که شورا می گیرد بعضاً باید از فیلتر وزارت کشور عبور کند به اجرا نشدن تصمیمات شورا در خصوص عدم تأیید این وزارت خانه اشاره کرد و گفت : با توجه به تأکید رئیس جمهور بر اعمال مدیریت واحد شهری باید این نگرش در جامعه تعمیم یافته و تسریع شود .


کميل گوران ضمن بیان اینکه شوراها عملاً در این سه دوره قابلیت اجرایی نداشته اند افزود : ادارات و مراکز اجرایی جایگاهی در بخش نامه ها و آیین نامه های خود برای شوراها نداشته و بخشی نگری در همه نهادها و سازمان ها کاملاً مشهود است .


گوران با بیان اینکه هر سازمان و نهاد ، تابع بخش نامه و آیین نامه خودش است به عدم وجود جایگاه در این سازمان ها برای شورای شهر اشاره کرد و گفت : در قانون شوراها آمده که ادارات باید با شوراها هماهنگ باشند ، در حالی که سازمان ها و بعضی دولتمردان شوراها را رقیب خود دانسته و آنها را در برخی کارها مزاحم حس می کنند .


وی در خصوص شیوه انتخاب رئیس شورای شهرستان گفت : رئیس شورای شهرستان از میان اعضای شورای شهرستان انتخاب می شود که سه نفر عضو شورای روستا و دو نفر عضو شورای شهر در آن حضور دارند .


وی افزود : رئیس شورای شهرستان با اکثریت آرا که به اعضای روستا تعلق دارد انتخاب شده و متاسفانه به دلیل عدم آگاهی وی در خصوص طرح جامع و تفضیلی ،برای شهر تصمیم می گیرد.

گوران اظهار داشت : رئیس شورای شهر در جلسات کمیسیون طرح های شهری فقط به عنوان یک مهمان دعوت شده و عملاً حق رأی نیز ندارد .


رئیس شورای شهر قائمشهر با انتقاد از برخورد مسئولان دستگاه های اجرایی با اعضای شورای شهر تصریح کرد : رؤسای دستگاه های اجرایی توجهی به مصوبات شورا نداشته و هر کدام تابع بخش نامه دستگاه خود هستند .


گوران افزود : قانون کاملاً مشخص کرده که همه باید با شورا همکاری کنند ولی این قانون به مدیران دستگاه های اجرایی ارائه نشده است .


وی خاطر نشان کرد : وزارت کشور باید قوانین شوراها را به وزارتخانه های مربوطه و مجموعه زیر دست خود ابلاغ کند تا در راستای همکاری با شوراها  بیشتر در خدمت مردم باشند .


گوران با تصریح این مطلب که رسانه ملی وظیفه دارد خط قرمز شوراها را مشخص کند افزود : مردم برای دفن اموات ، اخذ وام ، ایجاد اشتغال و حتی انتقال سرباز از شهری به شهر دیگر به شوراها مراجعه می کنند که متاسفانه به خاطر عدم آشنایی با حوزه اختیارات و وظایف شوراهاست.(isna)



    ©2013 APG.ir