تعداد بازدید: 2982

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 ارديبهشت 1387-0:0

انتخاب رئيس مجلس بايد دموكراتيك باشد-لاريجاني

 علي لاريجاني در خصوص مطرح شدن نام وي به عنوان رئيس مجلس هشتم اظهار داشت: مسائل مجلس بايد در درون مجلس و با تضارب آراي نمايندگان به نتيجه برسد.


 علي لاريجاني در حاشيه مراسم تجليل از معلمان نمونه مازندران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنان پاسخ داد.
وي گفت: جبهه متحد اصولگرايان، روز پنج‌شنبه نشستي را با منتخبان اصولگراي مجلس هشتم ترتيب داده كه قطعاً در اين جلسه شركت خواهم كرد.


لاريجاني افزود: انتخاب رئيس مجلس يك پروسه معقولي براي خود دارد و اعتقاد دارم بايد دموكراتيك باشد و در اين ميان نمايندگان بيشترين نقش را خواهند داشت.


منتخب مردم قم با اشاره به اينكه ساختار دموكراتيك را براي انتخاب رئيس مجلس قبول دارم، تصريح كرد: شرايط مجلس هشتم از جنس ديگري است كه بايد به همه آنها احترام گذاشت.


لاريجاني تاكيد كرد: ساختار اداره مجلس نبايد نگاه حزبي باشد و اين اصل كه هميشه نگاه ملي بر نگاه حزبي برتري داشته باشد، بايد در مجلس هشتم به آن توجه شود.


وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره آخرين وضعيت پرونده هسته‌اي كشورمان گفت: اگر مبناي گروه‌هاي مقابل پرونده هسته‌اي ايران قوانين بين‌المللي و مذاكره واقعي باشد، راه حل و فصل پرونده هسته‌اي ايران بسيار روشن است.


مشاور عالي مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي افزود: گروه 1+5 را به مذاكره دعوت مي كنيم و به آنها پيشنهاد مي‌دهيم به دنبال رفتار ماجراجويانه نباشند.


وي اضافه كرد: هنوز پيشنهاد مدوني از سوي اين گروه به ايران داده نشده و پيشنهاد ايران نيز قابل ارائه بود كه از سوي وزير امور خارجه تقديم اين گروه شد.


لاريجاني به موضوع گراني و حواشي آن پرداخت و تصريح كرد: تورم و گراني يك موضوع چند جانبه است و بايد با حضور نخبگان و مساعي مشترك دولت و مجلس به سرانجام مطلوب برسد.


وي با اشاره به اينكه مجلس مي‌تواند نقدينگي را متوازن كند، بيان كرد: بايد مسير نقدينگي را عوض كرد و تنها راه آن توجه به توليد و امنيت شغلي است.

لاريجاني درباره ساماندهي فعاليت‌هاي احزاب نيز گفت: احزاب در كشورمان از نهادهاي سياسي و مدني كشور هستند و در تصميم‌گيري‌ها بايد منافع ملي بر منافع حزبي برتري داشته باشد.


منتخب مردم قم در مجلس شوراي اسلامي درباره حضور نيافتش در اولين ضيافت شام اصولگرايان گفت: قطعاً شام اصولگرايان، شام آخر نيست.


وي درباره چگونگي اعلام اسامي مفسدان اقتصادي ابراز داشت: اعتقاد داريم اسامي كساني كه به بيت‌المال دست‌اندازي مي‌كنند بايد با صداي بلند اعلام شود و از سوي ديگر اين كار بايد قانوني پيش رود تا با آبروي اشخاص بازي نشود.(farsnews)


  • پنجشنبه 19 ارديبهشت 1387-0:0

    Waghti namaiandegane majles betore demokratik entekhab nemishawand, chegone mitawan az entekhabe demokratike raise majles sokhan goft

    • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387-0:0

      آقایان چرا از توانمندی فرزندان با سواد و متخصص ساروی که تجربه ملی و بین المللی نیز دارند مانند آقای جعفر قربانپور (www.jafarghorbanpour.com) که کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس هشتم نیز بوده اند در سطوح مدیریتی استان و کشور با توجه به اصل شایسته سالاری ، استفاده نمی کنید ؟! تا کی انتصابها باید سیاسی و جناحی باشد ؟! کسانی که توانایی نوآوری و شکوفایی دارند را به حاشیه نرانید ؟!
      با تشکر - شهروند ساروی


      ©2013 APG.ir