تعداد بازدید: 2729

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 23 ارديبهشت 1387-0:0

کمپي به مثابه جشنواره فجر

به استقبال نخستين کمپ فیلم کوتاه ایران در آلاشت سوادکوه:«شهرام شاه حسيني» كارگردان سينماي ايران گفت: برگزاري كمپ فيلم كوتاه به اندازه حضور در جشنواره فجر ارزشمند است.


 «شهرام شاه حسيني» كارگردان سينماي ايران گفت:اميدوارم با رفتن به اولين كمپ فيلم كوتاه ايران همه دوستان و همكاراني كه در اين عرصه فعاليت مي‌كنند به نتايجي مهمي دست يابند.من شخصا از برگزاري اين برنامه استقبال مي‌كنم و اين سفر يك حركت بزرگ و خود جوشي است كه براي اولين بار درسينماي ايران اتفاق مي‌افتد.


شاه حسيني با اشاره به حضور فيلم‌هاي كوتاه در جشنواره فيلم فجر گفت:برگزاري اين كمپ به عقيده من به اندازه حضور فيلم كوتاه فيلمسازان حرفه‌اي ايران در جشنواره فجر مهم و ارزشمند است و فكر مي‌كنم اين حركت مهم فرهنگي مي‌تواند جرياني اساسي و پايدار در عرصه فيلم كوتاه به شمار آيد و به نوعي يك پيشرفت در اين حوزه باشد و بسيار نيز قابل تامل است.


وي در ادامه بيان كرد:حضور فيلمسازان فيلم كوتاه در اين كمپ باعث به وجود آمدن حس دوستي در ميان آنها مي شود و بايد در اين راه از موانعي كه باعث از بين رفتن اين حس مي شود،پرهيز كنيم و به هم ثابت كنيم كه ما همه از يك خانواده هستيم و بايد نقاطي كه دچار ضعف است را پيدا كنيم به عقيده من اين حركت به گونه‌اي يك روان درماني است.من از حضور در اين كمپ بسيار خوشحال هستم و با جديت حضور خواهم داشت.
 
در همين زمينه «بايرام فضلي» فيلمبردار و كارگردان سينماي ايران، اظهار داشت:برگزاري اولين كمپ فيلم كوتاه حركت موثري است كه توسط خانه سينما و انجمن فيلم كوتاه ايران انجام شده است و اميدوارم اين حركت باعث آشنايي و اتحاد صنفي در سينماي ايران شود.


فضلي در ادامه بيان داشت: فيلمسازاني كه در حال حاضر در سينماي اكران فعاليت مي‌كنند از عرصه فيلم كوتاه آمده‌اند، من خودم عليرغم فعاليت‌هايي كه در حوزه سينماي حرفه‌اي دارم هنوز فيلم كوتاه مي‌سازم و به فيلمسازاني كه ايده نو در اين زمينه دارند، كمك مي‌كنم.


وي گفت : كمپ فيلم كوتاه ايران باعث آشنايي فيلمسازان با يكديگر مي‌شود تا ارتباطات در اين حوزه ادامه پيدا كند و مثل دانشكده‌اي مي‌ماند كه سالها در آن تحصيل مي‌كردند.


وي خاطر نشان كرد: من شخصا به اولين مسئله‌اي كه در اين برنامه‌ها اهميت مي‌دهم ارتباط گروه‌هاي فكري مختلف با يكديگر است اما حركت‌هاي فرهنگي نظير افتتاح كلوپ فيلم كوتاه يا افتتاح كتابخانه سينمايي همزمان با برگزاري اين كمپ در شهر محل برگزاري ، اتفاق جديدي در سينماي ايران محسوب مي‌شود و كاري است كه بايد هر مدير فرهنگي انجام دهد.


وي گفت: اين كمپ ها بيشتر مانند يك ورك شاپ است و مي تواند به توليد ايده هاي نو و تازه كمك كند .
كارگردان فيلم «باز هم سيب داري» گفت: من فكر مي‌كنم اگر برگزاري چنين كمپ‌هايي در داخل و يا حتي خارج كشور تداوم داشته باشد بسيار مفيد و موثر خواهد بود و نتيجه‌بخش است زيرا نظير چنين حركت‌هايي در گذشته نتايج خوبي را در بر داشته است.
وي ياد آور شد : ما مي‌توانيم از اين طريق نگاه خود را در سينماي كوتاه معرفي كنيم و فكر مي‌‌كنم برگزاري اين برنامه در شهرستانها مي‌تواند باعث بارور شدن استعدادهايي شود كه كمتر ديده مي‌شوند.


اولين كمپ فيلم كوتاه ايران از 25 تا 27 ارديبهشت ماه در شهر آلاشت برگزار مي‌شود.(farsnews)



    ©2013 APG.ir