تعداد بازدید: 2857

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387-0:0

سبز سياه!

استاندار مازندران گفت:با توجه به کم آبی،لزومی به افزایش کشت برنج وجود ندارد.


ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه خشکسالی امسال شدیدتر از سال های مشابه آن است گفت: بغرنجی این شرایط به حدی است که علاوه بر ترک خوردن اراضی شالیزاری ، درختان جنگلی نیز در معرض خشک شدن قرار دارند.

وی افزود: خشکسالی زمانی بر اراضی کشاورزی ما حاکم شده که ما در سیاست های تولید محصولات کشاورزی ضرورت کشت مجدد را پیگیری می کردیم که هرچه درصد خشکسالی بیشتر شود در تحقق این امر با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اذعان به اینکه سرمای شدید سال گذشته خسارت سنگینی را به کشاورزان وارد کرده است گفت: بعضی از باغات این استان تا 5 سال دیگر هم نمی توانند به وضعیت متوسط سال 86 برسند.

شفقت با اشاره به اینکه لزومی به افزایش کشت با توجه به کم آبی حاکم در مازندران نداریم، تصریح کرد: قطعا آب برای تامین کشت دوم برنج نداریم اما می توان زمین را در حد کشت هایی مانند علوفه آماده کرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه دهیاران و بخشداران باید از تعرض کشاورزان به یکدیگر در مواقع کم آبی کاسته و آنان را به آرامش دعوت کنند ،افزود:نقش رسانه های گروهی و به ویژه صدا وسیما در اطلاع رسانی و آموزش مردم باید بیش از بیشتر از گذشته باشد.

 شفقت با انتقاد از شیوه تحلیل و ارائه آمار سازمان هواشناسی در خصوص اعلام وضعیت خشکسالی گفت: متاسفانه این سازمان شرایط جوی و وضعیت خشکسالی تمام استانها را به یک شکل بررسی می کند در صورتی که باید این بررسی نسبت به شناخت محیط و نیازی آبی استانها اعلام شود .


وی ادامه داد:  وقتی بسیاری از مسئولین و هموطنان از این استان تردد می کنند با منظره زیبا و سرسبز روبرو شده وکم آبی این منطقه را حس نمی کنند ولی واقعیت این است که مردم مازندران در شرایط فقر سبز قرار دارند.

استاندار با بیان اینکه در دوران گذشته به دلیل ضعف اطلاع رسانی عملکرد ضعیفی در بحث مهار آب و مدیریت آن صورت گرفته است گفت: تاکنون فقط سد تجن درمازندران احداث شده است که در شرایط فعلی ازمیزان 10 درصدی ورودی آب دهانه سد نسبت به سال گذشته برخوردار است.(isna)


  • شنبه 28 ارديبهشت 1387-0:0

    گفتم که زمینها را بفروشید و مانند تهرانیها ماشین خارجی سوار شوید و به سفر دوبی بروید ؟؟!!!!!!!


    ©2013 APG.ir