تعداد بازدید: 2691

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 31 ارديبهشت 1387-0:0

سود در خشكسالي است!

زمين خواران با سو استفاده از خشكسالي، در كمين كشاورزان زيان ديده از پديده خشكسالي هستند تا زمين هاي شان را با قيمت اندک بخرند.


زمين خواران زمين هاي زارعان را با اين بهانه كه سود دهي در كار ساخت و ساز است ، نه كشاورزي؛ به خواسته هاي خود مي رسند. 

خشكسالي امسال موجبات ناراحتي و ضرر كشاورزان زحمتكش را فراهم آورده و از سويي موجب رونق كار دلالان و زمين خواران در منطقه كجور شده است.

 دشت وسیع اسلام آباد (ساس) کجور نمونه بارزي است كه هر ساله بر تعداد زمين هاي تفكيك شده كشاورزي جهت فروش و ساخت و ساز از سوي زمين خواران افزوده مي شود و به جاي محصولات كشاورزي به زیر کشت ساختمانها مي رود .

این دشت زیبا بر سر راه دهکده توریستی کندلوس قرار دارد و همه روزه گردشگران زیادی از داخل و خارج از ایران برای سفر به کندلوس از کنار این دشت زیبا عبور می کنند.

 اهالي منطقه هم هر سال با انواع بنگاه های معاملاتی که برخی از آنها حتی مجوزفعالیت هم ندارند روبه رو می شوند.

 وجود بنگاه های معاملاتی که بدون دردسر و نظارت ازسوي دستگاه هاي ذي ربط  اقدام به فعاليت جهت فروش زمین های کشاورزی روستاییان مي كنند، در نوع خود جالب است.

بنا به گفته "اسماعيل شهسواري " -مدير جهاد كشاورزي شهرستان نوشهر- خسارت خشکسالي در اين بخش به حدي است كه محصولات گندم و جو قابل برداشت نيست.

  به هرحال اگر جلوی این روند نامیمون در منطقه گرفته نشود شاید که بنگاه های معاملاتی پس از زمين هاي كشاورزي به تفكيك و فروش جنگل های کجور نیز روي بياورند!

فرستنده:محمدحسين ملايي كندلوسي - (mazandnews@yahoo.com)


  • جمعه 3 خرداد 1387-0:0

    Salam, man dar France tahsil mikonam va be zoudi barmigardam Iran. Be sourate tasadofi ba in site barkhordam, be nazaram tamame moshkelate ma Iraniha in ast ke ideologie mardom ba ideologi hokoumat fargh mikone. Dar sarzamini ke in dota yeki bashe ye joraie mitouni beheshto bebini.
    Shad va sarboland bashid

    • پنجشنبه 2 خرداد 1387-0:0

      پرتقال بخورید .......... هلو بخورید .......... زمین را بفروشید و مانند تهرانیها به سفر دوبی بروید و اتومبیلهای خارجی سوارشوید و در شمال ویلا بخرید و ...... چرا باید کشاورز و خانواده اش در سختی زندگی کنند و نگران آینده فرزندانشان باشند ؟ مگر تهرانیها برنج می کارند که اینقدر رفاه دارند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!


      ©2013 APG.ir