تعداد بازدید: 8645

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 2 خرداد 1387-0:0

مشايي:تمام تلاش مان جدا کردن زن و مرد در سواحل است

 معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان گردشگري درباره سهميه بنزين سفر براي تابستان امسال گفت: هنوز تابستان نيامده است كه تكليف سهميه بنزين آن مشخص شود.


 اسفنديار رحيم مشايي که به ساري سفر کرده است،با اشاره به مشخص نبودن متولي دريا و استقبال بي شمار گردشگران از اين مواهب خدادادي گفت: يكي از مشكلات ما تعدد دستگاه هاي تصميم گير در اين زمينه است.


وي با اشاره به اينكه براي استفاده از دريا كمك هاي دولت بايد در حد زير ساخت باشد اظهار داشت: اعتقاد ما بر اين است كه نوار ساحلي بايد براي بهره برداري عمومي آماده شود.

وی تمام تلاش امروز کشور برای بهره برداری از دریا را فقط جدا کردن زن و مرد در سواحل و مکان یابی برای غرق نشدن افراد در دریا عنوان کرد و گفت:دریا فقط مختص شنا در تابستان نیست بلکه باید پایه ای باشد تا در تمام فصول سال از این جاذبه طبیعی استفاده شود.

مشائی با اشاره به اینکه کشور های دیگر ساختمان های 12 طبقه در وسط اقیانوس احداث می کنند گفت: متاسفانه در کشور ما این حرکت را خراب کردن دریا و محیط زیست تلقی می کنند.


وي درباره ثبت جهاني دماوند با عنوان يك اثر طبيعي گفت: كارهاي اداري آن در استان مازندران به اتمام رسيد و اميدواريم كار ثبت جهاني آن در تابستان امسال به اتمام برسد.


رئيس سازمان گردشگري كشور درباره سفر كارت و توسعه سفرهاي ارزان قيمت بيان كرد: در گام اول با محدوديت صدور سفر كارت روبرو بوديم ولي با همه محدوديت‌ها، تاكنون دو ميليون و 200 هزار سفر كارت صادر شده است.


رحيم مشايي درباره آخرين اقدام در برگرداندن الواح گفت: اعتقاد ما بر اين است كه بايد مسير حقوقي طي شود ولي دولت آمريكا عليرغم اينكه به استقلال قوه قضاييه بر اساس اعلام خود اعتقاد دارد ولي مسائل مربوط به دادرسي اين پرونده را به تاخير مي‌اندازد.


وي اشاره كرد: براساس كنوانسيون بين المللي كه ايران نيز عضو آن است اين شي تاريخي قابل انتقال نيست و دانشگاه شيكاگو نيز در اين زمينه مخالف دستگاه قضايي است.

 
وي از ثبت بيست و سه هزار اثر تاريخي به عنوان فهرست آثار ملي كشور خبر داد و گفت: همه اين آثار فرسوده است و نياز به مرمت دارد.
به گفته مشايي ثبت هر اثر تاريخي 200هزار تومان هزينه خواهد داشت.


مشايي با اشاره به كاهش حفاري هاي غير مجاز در كشور بيان كرد: ارزش گذاري آثار تاريخي و افزايش توانمندي سازمان گردشگري در برخورد با حفاران غير مجاز ميزان حفاري ها را نسبت به گذشته كاهش داده است. 

 
مشايي در پايان از انتخاب حدود چهارصد روستاي گردشگري در كشور خبر داد و گفت: 17 روستا متعلق به مازندران است.

 

مشائی نگاه مردم این منطقه به دریا و جنگل را به وضعیت کسی که در کنار فرات است و آب را نمی بیند تشبیه کرد و گفت:دید گاه پوسیده 50 سال گذشته موجب غفلت در استفاده از دریا و جنگل شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور نگاه منفی گذشته که مازندران یک استان کشاورزی است را قابل توجیه ندانست و افزود: باید در کنار کشاورزی صنایع مختلف نیز به توسعه این خطه کمک کنند.  

معاون رئیس جمهور با ابراز تاسف از اینکه جنگل و حفاظت از آن فقط جنبه زیست محیطی به خود گرفته است گفت: هیچ کس مدعی نیست محیط زیست از بین رود ولی محدودیت بیش از حد در بهره برداری از جنگل هم حفاظت را از دور خارج می کند.

وی بهره برداری اصولی از جنگل را پایدارترین راه حفاظت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه نگاه سنتی حفاظت از جنگل در حال اصلاح شدن است .

مشائی در خصوص کنار گذر شمال که در دوره قبل از انقلاب به پروژه قرن نام گرفته بود خاطر نشان کرد: این طرح با پیشنهاد سازمان گردشگری در حال پیگیری است.(farsnews+isna)



©2013 APG.ir