تعداد بازدید: 2395

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 5 خرداد 1387-0:0

آقاي رييس!

 علي لاريجاني رييس مجلس هشتم مي شود.


تکلیف رييس مجلس هشتم در فراکسيون اصولگرايان مشخص شد.
 
علی لاریجانی منتخب مردم قم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه فراکسیون اصولگرایان به عنوان کاندیدای این فراکسیون برای تصدی ریاست مجلس هشتم انتخاب شد.

نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم در دومین جلسه این فراکسیون دکترعلی لاریجانی را با 160 رای موافق از مجموع 217 رای اخذ شده به عنوان رئیس مجلس برگزیدند .

حداد عادل به عنوان دیگر کاندیدای ریاست مجلس با کسب 50 رای از این سمت بازماند . 7 رای سفید نیز به گلدانهای رای گیری ریخته شد .

در این جلسه لاریجانی و حداد عادل کاندیداهای اصولگرایان برای تصدی ریاست مجلس به ترتیب به مدت 30 و 40 دقیقه درباره راهکارهای مشخص هیئت رئیسه برای اداره بهتر مجلس هشتم سخن گفتند.

در این جلسه که 229 نماینده اصولگرای مجلس هشتم حضور داشتند، حداد عادل موفق به کسب رای کافی از سوی نمایندگان حاضر نشد و طبق قرار قبلی نمایندگان وی باید به نفع علی لاریجانی در انتخابات ریاست مجلس هشتم کناره گیری کند.

این جلسه قرار است گزارش کمیته های 4 گانه هیئت مدیره اصولگرایان درباره اساسنامه فراکسیون اصولگرایان ، هیئت رئیسه این فراکسیون و همچنین طرح و لوایح باقیمانده از مجلس هفتم و وضعیت کمیسیون های مجلس هشتم ارائه خواهد شد .

 به دلیل تعداد اندک نماینده گان جبهه موسوم به اصلاح طلب در مجلس، ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم قطعی شده است.


همچنین مجمع عمومي فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم با 112 راي باهنر را به عنوان نايب رئيس اول انتخاب کردند.

در مجمع عمومي فراکسيون اصولگران که عصر امروز در محل قديم مجلس براي انتخاب هيات رئيسه مجلس هشتم برگزار شد براي انتخاب نايب رئيس اول راي گيري شد که باهنر با 112 راي ،‌ ابوترابي فرد 76 راي و صدر 69 راي به دست آورد و پس از انتخاب باهنر به عنوان نايب رئيس اول صدر و ابوترابي فرد در جلسه دوشنبه براي نايب رئيسي دوم رقابت خواهند کرد.(tiknews)



    ©2013 APG.ir