تعداد بازدید: 2613

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 تير 1387-0:0

بعد از فوت عموجان

سكه مرکز پژوهش ها به نام توكلي ضرب شد.


درحالی که در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه مجلس تصمیمی برای انتصاب احمد توکلی به عنوان رئیس مرکز پژوهش های مجلس گرفته نشده، گفته می شود بعد از جلسه خصوصی بین توکلی و لاریجانی قضیه انتصاب رئیس مرکز پژوهش ها نهایی شده است.
 
یک عضو هیئت رئیسه مجلس به asriran گفت: در جلسه دیروز اصلا کار به رای گیری کشیده نشد و بعد از آنکه هیئت رئیسه اعلام کرد انتخاب رئیس مرکز پژوهش ها یکشنبه آینده انجام خواهد شد یکباره رئیس مجلس، احمد توکلی را فراخواند و به مدت یک ساعت با او جلسه خصوصی داشت که هنوز از آنچه بین این دو در آن جلسه گذشته خبری در دست نیست و بعد از این جلسه خبر رسید توکلی رئیس مرکز شده است.
 
گفتنی است در جلسه دیروز به دلیل عدم اجماع بین اعضای هیئت رئیسه رئیس مرکز پژوهش ها انتخاب نشد اما امروز محمد رضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس از انتصاب احمد توکلی به این عنوان خبر داد.
 
این در حالی است که برخی منابع از تلاش جریان حامیان دولت در مجلس برای کنار زدن توکلی از ریاست مرکز پژوهش ها و قرار گرفتن روح الله حسینیان در این سمت خبر داده بودند.
 
دلیل اصلی حامیان دولت برای مخالفت با انتصاب توکلی به این سمت انتقادات تند او نسبت به عملکرد دولت در موضوعات اقتصادی ارزیابی می شود.
 
همچنین برخی منابع دیگر نیز از قرار دادن چند شرط از سوی علی لاریجانی برای احمد توکلی خبر داده اند و اعلام کرده اند لاریجانی تاکید داشته که در صورت قبول این شروط از سوی توکلی با انتصاب او به عنوان رئیس مرکز پژوهش ها موافقت خواهد کرد.

tabnak هم نوشت:در حالي که ديروز و امروز رسانه‌ها اخبار متناقضي درباره انتخاب احمد توکلي به رياست مرکز پژوهش‌هاي مجلس، به نقل از اعضاي هيأت رئيسه مجلس منتشر کردند، علي لاريجاني حکم انتصاب احمد توکلي را به اين منظور صادر و امضا نموده است.

بنا بر اين گزارش، دو هفته پيش و زماني که هيأت رئيسه مجلس کانديداهاي رياست مرکز پژوهش‌ها را در دست بررسي داشت،‌ احمد توکلي در نامه‌اي انتقادي خطاب به هيأت رئيسه از طول کشيدن تعيين رئيس مرکز پژوهش‌ها در مجلس هشتم انتقاد کرده بود. اين نامه باعث رنجش برخي از اعضاي هيأت رئيسه مجلس و حتي هواداران توکلي در اين هيأت شده بود.

با اين حال، در همان زمان از بين کانديداهاي موجود در هيأت رئيسه رأي‌گيري به عمل آمد که دکتر احمد توکلي،‌ نماينده مردم تهران با اکثريت نه چندان قوي آرا، به اين منظور انتخاب شد.
اين در حالي بود که علاوه بر او، روح‌الله حسينيان، مجتبي زارعي، احمد کوچک‌زاده و... نامزد رياست مرکز پژوهش‌ها بوده‌اند.

اما هيأت رئيسه با توجه به مسائل موجود شروطي را براي پذيرنده پست مرکز پژوهش‌ها تعيين کرده بودند تا در صورت قبول آنها توسط توکلي، حکم رياست براي وي صادر شود.

در اين اثنا، "عمو"ي دکتر توکلي به ديار باقي شتافته و وي براي مراسم ترحيم آن مرحوم به زادگاهش مي‌رود. اين مسأله باعث مدتي تأخير مي‌شود اما بنا بر آخرين اخبار، سرانجام اين شروط به توکلي ابلاغ شده و او نيز آنها را پذيرفته و از همين رو، لاريجاني نيز حکم رياست وي را امضا کرده است.
 
گفتني است، احمد توکلي پسر خاله لاريجاني است، اما از آنجا که از هواداران پروپاقرص رياست حداد عادل در مجلس بود، در آغاز کار مجلس هشتم، در زمره مخالفان لاريجاني به شمار مي‌آمد.
 
در مجموع به نظر مي‌رسد احمد توکلي به رغم برخي کاستي‌ها در ميان گزينه‌هاي موجود بهترين فرد براي رياست مرکز پژوهش‌ها بوده است.



    ©2013 APG.ir