تعداد بازدید: 2074

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 مرداد 1387-0:0

ديداري براي حمايت

 شنيديم تعداي از تشكل هاي كشاورزي بابل، براي حمايت از اظهارات جمعه گذشته امام جمعه اين شهر به ديدار نماينده ولي فقيه در مازندران مي روند.


اظهارات جمعه گذشته روحاني-امام جمعه بابل- درباره عملكرد تورنگ- رييس سازمان جهاد كشاورزي  مازندران-بازتاب گوناگوني در رسانه داشت.

بعد از انتشار اين سخنان، جوابيه سازمان جهاد كشاورزي هم در رسانه ها پخش شد.همزمان خبر رسيد كه مهندس تورنگ از امام جمعه بابل به دادگاه ويژه روحانيت شكايت كرده است.

مخاطبان ما نيز ذيل هر دو خبر(اظهارات روحاني و پاسخ سازمان جهاد كشاورزي)نظرهاي متفاوتي دادند.يكي از مخاطبان بابلي نيز خبر زير را براي ما فرستاده است:

شنيده ها حاكيست بیش از 80 نفر از نمایندگان تشکل های کشاورزی بابل ، به حمایت از امام جمعه اين شهرستان، با آیت الله طبرسی در دفتر ایشان دیدار خواهند داشت.

اين مخاطب مازندنومه افزوده است : در پی شکایت تورنگ از امام جمعه بابل (که محبوبیتی زیاد در میان مردم این شهرستان دارد) اين ديدار اعتراض گونه انجام خواهد شد.

روزنامه بشير مازندران هم طي يادداشتي كه در شماره روز سه شنبه خود منتشر كرده،به حمايت از سازمان جهاد و انتقاد از اظهارات شتاب زده روحاني برخاست.متن اين يادداشت را بخوانيد:

نمي دانم كه اثر اين قلم در نتيجه گيري مطلب چقدر تأثير گذار باشد چرا كه گوينده محترمي كه آن گونه اظهاراتي مي فرمايند حتما پشت گرمي مناسبي از خود سراغ دارند و لذا شايد اين نوشتار سياهنامــه اي بيش نباشد ولي هم به دليل مسووليت رسانه اي و هم به عنوان مسلمان و مسلماني و بر اســاس فراميــن الهي به تذكر دوستانه اي دلمان را خوش كرده و اين مطلب را تقديم امام جمعه اي مي نماييم كه از بيت روحانيت برخاسته و باصطلاح سرد و گرم چشيده روزگار است.

 از خداوند رحمان و رحيم هم مي خواهيم كه شرح صدر و گفتار آرام بخش را نصيب همگان فرموده تا كارها آسان گردد.

من نمي دانم كه چرا امام جمعه محترم بابل در خطبه هفته گذشته ناگهان از مرز انتقاد گذشته و حريم مدير و مسوول و خدمتگزار جامعه را آنهم در نجيب ترين بخش نهادها همچون جهاد كشاورزي به فحش و تهمت سپرد.

 كلماتي همچون خائنانه و خبيثانه نثار مدير جهاد كشاورزي شده تا بدين طريق نسبت به جذب بودجه بيشتر اقدام شود در حالي كه اين داد و فرياد را بايد مديران اجرايي آنهم در بستر قانون بزنند و شخص ايشان مي توانند اين تذكرات را در جلسات خصوصي به مسوولين منطقه گوشزد نموده تا آنها پيگير حقوق ملت باشند و اگر نتيجه نگرفت از مبادي ذيربط و مسوولين بالاتر خود از طريق دفتر رهبري در استان و اگر هم نشد مستقيما با دفتر رهبري مكاتبه فرمايند نه اينكه خودشان همه كاره شده و تذكر و انتقاد و فحش را به هم آميخته تا به هدف برسند.

 تازه با اين روش به هدف رسيدن چقدر براي ملت و جامعه شخص ايشان سود خواهد داشت و در صورت نتيجه بخشي، اين روش پيگيري براي ديگر جاها باب شده و سنگ روي سنگ نمي ماند؛ وانگهي اظهاراتي كه بر اساس حدس و گمان و غير كارشناسي باشد كار را بدتر مي كند و آقاي امام جمعه محترم مگر نمي دانست كه جهاد كشاورزي از 4 ميليارد توماني را كه در مرحله اول از سوي وزارت دريافت كرد مبلغ 705 ميليون تومان آنرا به بابل اختصاص داد و 390 ميليون تومان آن به ساري و 510 ميليون به آمل و بقيه به ديگر شهرها!

آيا اين توزيع ناعادلانه و نامميزي انجام شد؟ و آيا اين بي عدالتي است؟ البته شايد برخي خوانندگان كه اطلاعي از كم و كيف توزيع اين گونه اعتبارات نداشته باشند بر عليه مسوولين جهاد كشاورزي موضعگيري نمايند كه چرا آن همه رقم به بابل اختصاص يافت و سهم ساري يا بالفرض آمل آنقدر شد و آن را ناعادلانه توصيف نمايند، ولي به باور ما كارشناسان مجرب جهاد حتما بر اساس فاكتورهايي نسبت به توزيع اعتبار اقدام كردند و لذا براي برطرف شدن شك و شبهه به عملكرد اين بخش از كارها بايد به اسناد مراجعه كرد نه آنكه تريبون نماز جمعه را كه متعلق به ملت است و با ايثارگري و خون دادنهاي اين ملت برپا گرديد دستاويز بعضي از كارهاي ناپخته گردد.

 مسووليت امام جمعه در جذب و هدايت افكار عمومي به مراتب بيش از ساير مسوولين و ديگر آقايان روحانيان است و اين مسووليت اقتضاء مي كند كه با حالتي پدرانه نسبت به عموم افراد جامعه و به خصوص مديران عمل نمايد تا از اين طريق اين محفل متعلق به نظام جمهوري اسلامي هر هفته قويتر و جذابتر بر پا و اقامه شود.

خدا رحمت كند حضرت امام خميني (س) را كه بارها و در مباحث گوناگون به ائمه جمعه محترم سفارش فرمودند تا اين ركن ارزشمند نماز جمعه آسيب نبيند آنجا كه اشاره فرمودند:

 "يك قصه هم قصه بعضي ائمه جمعه و بعضي از علماي بلاد است كه با دخالتهاي بي مورد خود در امور دولت، اسباب اين مي شوند كه مردم از آنها كنار گيرند. اگر مردم از روحانيون كنار گيرند موجب مي شود كه روحانيون شكست بخورند و اگر روحانيون شكست بخورند جمهوري اسلامي شكست مي خورد. اين مطلب را بارها گفته ام كه روحانيون بايد وضعي ارشادي داشته باشند، نه اينكه بخواهند حكومت كنند.

 كاري نبايد بكنيم كه مردم بگويند اينها دستشان به جايي نمي رسيد، حالا كه رسيد ديديد اين طور شدند. استبداد ديني خود تهمتي است كه از كنارش نبايد گذشت. راديوها مرتب از آن سخن مي گويند و ما را به خودكامگي متهم مي كنند. روحانيون نبايد كاري كنند كه شاهد دست دشمن بدهند، دخالت ما بايد نهي از منكر و امر به معروف باشد، والا به استاندار بگوييم تو بايد اين كار را بكني، والا بگوييم از اينجا برو، اين اولا تضعيف دولت است و از آن گذشته موجب مي شود كه مردم از روحانيون متنفر شوند، اين موضوعات را بايد كاملا در نظر داشته باشيم."

فلذا با همه احترامي كه به ساحت سلسله جليله روحانيت داريم و آنها را پاسداران دين حنيف اسلام و پيشتاز در انقلاب مي دانيم بايد يادآور شويم روش و شيوه امام جمعه محترم بابل به هيچ وجه زيبا و پسنديده نبوده و اثرات منفي بر افكار عمومي و مسوولان و كارشناسان دارد و اين گونه شبهات دستمايه كدورت از روحانيت و بخصوص جايگاه رفيع نماز جمعه را فراهم مي آورد چه خوب در آن بخش از خطبه اشاره داشتند كه دو نماينده مجلس از حوزه بابل به اين موضوع رسيدگي كنند و اي كاش پس از آن جملاتي همچون خيانت و خباثت را براي مديري بكار نمي بردند.

صاحب اين قلم و همه و همه نياز به تذكر و ارشاد داريم و همه مي دانيم كه حُب نفس است كه اختلاف و پرخاش و گرفتاري به بار مي آورد كه حضرت امام (س) فرمودند: « اختلاف ريشه اش حُبّ نفس است ريشه همان ريشه شيطاني است كه آن حُبّ نفس انسان است.» و بايد از اين بليه شيطاني كه امارة بالسوء است فاصله گرفته و به خودسازي و سازندگي روي آوريم.

 اميد است كه مديريت جهاد كشاورزي گزارش شفافتري را به افكار عمومي ارائه داده تا شبهات بوجود آمده برطرف گردد .

 ضمن آنكه مديران محترم در بخشهاي مختلف بايد حشر و نشر خود را با ائمه محترم جمعه و ديگر روحانيان بيشتر نموده و گزارش هاي لازم را به آنها ارائه تا آنها نيز پاسخگوي مراجعات مردمي باشند.



    ©2013 APG.ir