تعداد بازدید: 1975

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 مرداد 1387-0:0

توكلي:بعدا درباره كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري صحبت مي كنم

اظهارات توكلي درباره توصيه هاي لاريجاني،گراني و پاليزدار


 احمد توكلي -نماينده مازندراني مردم تهران- كه هفته گذشته سرانجام پس از كش و قوس هاي فراوان با نظر موافق هيئت رئيسه مجلس براي يك دوره ٤ چهارساله ديگر به رياست مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد، روز گذشته در يك نشست خبري شركت كرد و با تشريح اقدامات و فعاليت هاي مركز پژوهش  ها طي رياستش در مجلس هفتم بر اين مركز برنامه هاي آتي آن را نيز برشمرد.

توكلي در اين نشست خبري به چهار هدف مركز پژوهش هاي مجلس در دوره مجلس هشتم اشاره كرد و گفت: افزايش سرعت كار، بهبود كيفيت كارها، تنوع بخشي بيشتر به محصولات مركز و از همه مهم تر تقويت اثربخشي از جمله اهداف ما مي باشد. رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، اين نكته را يادآور شد كه در اين دوره مركز پژوهش هاي مجلس سعي مي كند بيشتر از دوره هفتم نمايندگان را درگير كارهاي پژوهشي كند در عين حال تعامل بيشتر با كميسيون هاي تخصصي مجلس را از ديگر راه هايي كه قرار است در اين دوره پيموده شود، عنوان كرد.

توكلي در پاسخ به پرسشي  مبني بر اين كه براي انتخاب شما شروطي گذاشته شد تا شما مجددا به عنوان رياست مركز پژوهش ها انتخاب شويد، گفت: پيش شرطي در كار نبوده در ملاقاتي كه روز شنبه ٢٩ تيرماه من با آقاي لاريجاني و مهندس باهنر داشتم، آن ها پيشنهادهايي را از سوي هيئت رئيسه مطرح كردند و خود آقاي لاريجاني هم به تعبير خود ايشان توصيه هاي ناصحانه اي داشتند كه بيشتر مربوط به ارتقاي كيفيت مركز پژوهش ها بود.

وي افزود: البته يك توصيه ديگري هم داشتند كه آن  را نپذيرفتم و اين توصيه اين بود كه شما آزادانه تر عمل كنيد كه من در پاسخ گفتم ما غير آزاد بيان نمي كنيم، مركز براي خشنودي يا ناخشنودي كسي تصميم نمي گيرد زيرا يك مركز و نهاد پژوهشي است و كار علمي مي كنيم.

 وي همچنين گفت: هيئت امناي مركز حق توصيه و اظهار نظر و نقد عملكرد مركز پژوهش ها را دارند و مي توانند طبق سياست ها، پيشنهادهايي را به مركز بدهند اما باز تاكيد مي كنم كه هيچ شرطي در زمان انتخاب من وجود نداشته است.

بعدا درباره كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري صحبت مي كنم
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي انتخابات رياست جمهوري دهم كانديدا خواهيد شد يا خير؟ گفت: بعدا در اين زمينه صحبت مي كنم.


برخي رسانه ها براي بازار گرمي درخصوص تورم اغراق مي كنند 
توكلي در پاسخ به سوال خبرنگاري درخصوص تورم در جامعه گفت: يكي از عوامل تورم، تلقي از تورم است. يعني تورم رواني يكي از عوامل تورم است كه رسانه ها در تسهيل و يا انتقال آن مي توانند نقش تعيين كننده داشته باشند.وي تاكيد كرد: مسئولان بايد نسبت به تورم رواني در جامعه حساس باشند و از اتخاذ مواضعي كه باعث تشديد تورم در جامعه مي شود، بپرهيزند.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه در حال حاضر ميزان تورم درجامعه چقدر است، گفت: من از ميزان تورم در حال حاضر اطلاع ندارم و اگر هم اطلاع داشتم آن را بيان نمي كردم.وي گفت: برخي رسانه ها براي بازارگرمي درخصوص تورم اغراق مي كنند و اين امر به ضرر مردم و اقتصاد جامعه است. بايد توجه داشت كه تورم رواني در همه جا وجود دارد ولي در ايران شديد است.


پاليزدار از سوي يك نهاد غيردولتي به ما معرفي شد
دكتر توكلي درخصوص فعاليت عباس پاليزدار در مركز پژوهش هاي مجلس توضيح داد: صرف نظر از كارهايي كه در حال حاضر به وي نسبت داده مي شود و بايد رسيدگي قانوني شود- كه البته به ما ارتباطي پيدا نمي كند- وي در سال ٨٣ درخصوص پروژه «رسيدگي به موانع توليد و سرمايه گذاري» از سوي يكي از نهادهاي صنعتي غيردولتي به ما معرفي شد زيرا ما نماينده اي از آنان خواسته بوديم.

 وي افزود: يكي از نمايندگان مجلس، پاليزدار را به عنوان همكار بررسي طرح عوامل موانع بازدارنده سرمايه گذاري در كشور معرفي كردو ايشان در اين پروژه به عنوان يكي از همكاران شريك شد و از سوي مركز به برخي دستگاه ها براي جمع آوري اطلاعات معرفي شد اما دو اتفاق نامتعارف افتاد كه ما نمي پسنديديم اول آن كه وي راسا براي جمع آوري اطلاعات مكاتبه مي كرد و دوم آن كه خود را صاحب منصب و مسئوليت در مركز معرفي مي كرد.

رئيس مركز پژوهش ها تصريح كرد: اين رفتارها موجب شد تا ابتدا با آن نماينده محترم مذاكره كنيم تا فعاليت و رفتار وي را در مركز محدود كنيم، اما چون موفق نشديم قطع ارتباط كرديم و به تمام دستگاه هايي كه پيش از اين نامه نوشته بوديم كه با وي درجمع آوري اطلاعات همكاري كنند، مجدد نامه نگاري و اعلام كرديم كه وي ديگر مامور مركز نيست تا اين كه بعدا ما هم سرگذشت وي را كه به اين جا رسيده است ، شنيديم.(khorasannews)



    ©2013 APG.ir