تعداد بازدید: 2705

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 7 مرداد 1387-0:0

بدتر از سیلی

امام جمعه بابل گفت:فقط 30درصدمسئولان به نماز جمعه مي آيند!


اشاره:

حجت الاسلام مجتبي روحاني -امام جمعه بابل-يكي از خبرسازترين امامان جمعه استان است.اظهارات بي پرده او همواره براي رسانه ها جذابيت داشته است.از آخرين نمونه هاي اين سخنان بايد به اظهارات دو جمعه پيش روحاني در نماز جمعه بابل خطاب به رييس سازمان جهادكشاورزي استان اشاره كرد كه بازتاب گوناگوني در رسانه ها داشت.شيخ مجتبي روحاني روز يك شنبه گفت وگويي شفاف با رسانه هاداشت كه گزارش كامل اين گفت وشنود به نقل از وبلاگ ستاد نمازجمعه بابل تقديم تان مي شود.

*فقط 30درصدمسئولان به نماز جمعه مي آيند!

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مجتبی روحانی -امام جمعه بابل- با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان بابل در نماز جمعه این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر روندی در بین مسئولان باب شده است؛به طوري كه در طول سال خبری از مسئولان برخی ادارات در نمازجمعه نیست.

روحاني افزود:آن ها فقط طی نامه و فشارهای متعدد اعلام می کنند که در فلان تاریخ طبق دستور مقامات مافوق باید در نماز جمعه سخنرانی کنیم و با رایزنی ها و فشارهای متعدد می خواهند که این کار انجام شود که این رفتارهای به دور شان آنها از سیلی برای ما بدتر است.

وي افزود:این آقایان نماز جمعه را با ادارات دولتی اشتباه گرفته اند، در صورتی که نماز جمعه یک نهاد مردمی مستقل است نه یک ارگان دولتی.

روحاني تصريح كرد: نماز جمعه تریبون مسئولان نیست،بلکه مکانی برای وحدت و حفظ مصالح مسلمانان است.

امام جمعه بابل ادامه داد:متاسفانه اندکی از مسئولان شهرستان بابل در نماز جمعه حضور پیدا می کنند و تنها 30 درصد آنها ملتزم به حضور در نماز جمعه هستند که این مساله برای جامعه اسلامی جای تاسف دارد .

وی ادامه داد: اسلام مدیون نماز جمعه است و نماز جمعه موجب شکوه جهان اسلام می شود.

.وی گفت: نماز جمعه در جهان تشیع یک عظمت و جلوه خاصی دارد و برخلاف تصور برخی ها که فکر می کنند که مطالب نماز جمعه بصورت دیکته شده به امامان جمعه بیان می شود و آنها موظفند که عین آن مطلب را بیان کنند،امامان جمعه در بیان مسائل مختلف آزادند و هیچ کس مطلب دیکته شده ای را به آنها نمی دهد زیرا نماز جمعه تریبون دولتی نیست.

*رفتار مسئولان با خبرنگاران خفت بار است!

امام جمعه بابل در پاسخ به برخی گلایه های خبرنگاران در خصوص رفتار بد و ناشایست برخی از مسئولان شهرستان بابل با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی گفت: رفتار ناشایست با خبرنگاران  برای مسئولان خفت بار است و مسئولی نباید به خود اجازه دهد با  نماینده افکار عمومی رفتاری به دور شان انجام دهد.

وي گفت:بسیاری از مشکلاتی که  بنده مطلع شده و پیگیر رفع آن  مساله شدم از طریق خبرهایی است که اصحاب رسانه های گروهی با درج خبر به اطلاع عموم می رسانند .

*آمارها متفاوت است!

 امام جمعه بابل در خصوص اظهارات چند هفته گذشته خود در مورد عملکرد جهاد کشاورزی استان گفت: آماری که بنده در آنجا اعلام کردم  طبق نامه مکتوب یکی از ادارات دولتی و مراجع ذی صلاح بود که به استناد آن بنده از جهاد کشاورزی گلایه کردم اما فردای آن روز مدیریت جهاد کشاورزی استان طی تماسی ارقام و آماری متفاوت با ان آمار قبلی ارائه داد .

وي افزود:متاسفانه یکی از مشکلات موجود در جامعه اعلام آمار و ارقام متفاوت از سوی مسئولان است.

روحاني تصريح كرد: اینجانب در مورد مسائل کشاورزان حساسیت زیادی دارم زیرا عمده گردش اقتصادی شهرستان بابل توسط اقتصاد برپایه کشاورزی است و با توجه به خشکسالی های امسال از مسئولان مربوط  به امور کشاورزی حتی روزانه گزارش می گیرم.

وي افزود:جای تاسف است که شهرستان بابل محروم از داشتن سد است.

*بي توجه به مصوبات

 امام جمعه بابل « بي توجهي به مصوبات سفر ریاست جمهوری » را یکی از معضلات جدي دستگاه هاي اجرایی عنوان كرد و افزود : کارهای انجام شده در اين خصوص اصلاً مطلوب نیست و در شهرستان بابل هم رونقی در این زمینه مشاهده نمي شود .

حسن روحانی بر اجرایی کردن مصوبات سفر ریاست جمهوری تاكيد کرد و گفت : مصوبات خوبی در زمینه هاي عمرانی و خدماتی پيش بيني شده است كه بايد يكي از اولويتهاي اصلي استان اجرایی کردن این مصوبات باشد.

*40درصد شاليزارها به باغ تبديل شده است!
امام جمعه بابل با بيان اينكه مشکلات بخش کشاورزی باعث دلزدگی کشاورزان شده است ، تصریح کرد : 40 درصد زمین ها از زیر کشت شالی و برنج خارج شده و به زیر کشت باغی رفته است که این حقیقتاً برای استانی که بخش قابل توجه ای از برنج کشور را تهیه می کند خسارت بسیار بزرگی است .

*شيرابه هاي دراز درازكلا!

وی در ادامه موضوع ساماندهي زباله را يك بحث جدي در حفاظت از محیط زیست استان عنوان كرد و گفت : متاسفانه بي توجهي مسئولين در اين خصوص باعث شده كه در منطقه جنگلی درازکلا  شیرابه های ناشي از زباله برای روستاییان مشکلاتی را به وجود آورده است .

 امام جمعه بابل با انتقاد از كم توجهي به ساماندهي فاضلاب شهري افزود : در شهرستان بابل شبکه داخلی فاضلاب راه اندازی شده ولی متأسفانه تصفیه خانه با مشکلات زیادی مواجه بود که در حال حاضر در آن پلمپ شده است.



    ©2013 APG.ir