تعداد بازدید: 2280

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 7 مرداد 1387-0:0

نان گاوي!

از هر ده نانوايي، نان هفت نانوايي در قائم شهر نامرغوب و براي مصرف گاو و گوسفند ومرغ مناسب است!


«در قائمشهر از هر 10 نانوایی انصافاً سه نانوایی به گونه ای پخت می کنند که ملت بتواند نان آنها را مصرف کنند و بقیه نانوایی ها نانی را پخت می کنند که مصرف مرغ و گاو و گوسفند می شود .»


این سخنان را یک شهروند قائمشهری در خصوص کیفیت نان گفت و افزود : وقتی اعتراض می کنیم می گویند «دوست ندارید ، نخرید ، بروید یک نانوایی دیگر»


یک شهروند دیگر گفت : بعضی اوقات که آرد نانوایی ها خوب است ، خوب و با کیفیت پخت می کنند و گاهی اوقات هم بی کیفیت است .


اين در حالي است كه بحث يارانه ها و ساماندهي آن يكي از موضوعات اصلي حال حاضر كشور است كه در طرح تحول اقتصادي دولت به طور ويژه به آن توجه شده است كه در اين ميان ميزان يارانه اختصاص يافته به نان با توجه به ميزان دور ريز آن و همچنين كيفيت توليد نان در كشور همواره مورد بحث بوده است .

یک نانوا 99 درصد کیفیت نان را ناشی از کیفیت آرد می داند و می افزاید : «اکثر کارخانه ها آرد را خیلی بد و بی کیفیت تولید می کنند که قابل گفتن نیست »


وی می افزاید : آرد نانوایی های منطقه قائمشهر از کارخانه های این منطقه تهیه می شود که کیفیت مطلوبی ندارند ، آرد تولید آنها سست و کم کیفیت است و مواد قندی و گلوکز موجود در آن نیز کم است .


این نانوا گفت : به خاطر افزایش کیفیت نان ما آرد خود را با آرد تولیدی استان گلستان که مرغوب تر است مخلوط می کنیم .


مجید اکبری دبیر تعزیرات حکومتی شهرستان قائمشهر کیفیت نان این شهرستان را نسبت به سایر شهرستان ها «خوب» ارزیابی کرد .


وی نارضایتی مردم از وضعیت نان در این شهرستان را غير واقعي عنوان و از انجام بازرسی های ویژه در این خصوص خبر داد و افزود : حدود 2 ماه است که هیچ شکایت مردمی نسبت به کیفیت نان نداشته ایم .


اکبری با تأیید اینکه «گاهی اوقات آردهایی که وارد استان مازندران می شود سست است» تأمین نیاز شهرستان به آرد را از طریق کارخانه هاي قائمشهر ، جویبار و یک سوم نیاز را از گلستان عنوان و تأکید کرد : اگر آرد بی کیفیت باشد از طریق تعزیرات برگشت داده می شود .


دبیر تعزیرات حکومتی شهرستان قائمشهر کیفیت پایین آرد را ناشی از كاركرد کارخانه ها دانست و افزود : در بعضی کارخانه ها درصد رطوبت بالاست و همین موضوع باعث کاهش کیفیت آرد تولیدی می شود که باید از طریق تعزیرات و ادراه غله استان پیگیری شود .


وی تعداد نانوایی های فعال قائمشهر را 344 باب و 28 واحد آزاد پز عنوان کرد و تصریح کرد : در قائمشهر در همه ساعات نان یافت می شود .


وی افزایش در قیمت نان را تکذیب کرد و با اعلام اینکه نانوایی های دولتی هیچ تغییری در قیمت نان نداشته اند ، تغییر قیمت را مختص نانوایی های آزاد پز عنوان کرد .


اکبری همچنین خواستار اختصاص سهیمه بیشتر آرد به نانوایی های این شهرستان شد و گفت : از آنجایی که قائمشهر در مسیر حرکت مسافران قرار داد لذا با تقاضای زیاد نان روبروست و بعدازظهر صف نانوایی ها بسیار شلوغ است .


دبیر تعزیرات حکومتی شهرستان قائمشهر همچنين از جریمه 52 نانوایی به پرداخت 30 میلیون و 171 هزار و 516 ریال و تعطیل کردن 22 واحد خبازی به جرم فروش آرد ، عدم رعایت بهداشت ، تولید نان نامرغوب و ایجاد نارضایتی در مردم طی تیرماه خبر داد .

گفتني است استاندار مازندران در روزهاي اخير در جمع فرمانداران بر پيگيري جدي براي بهبود كيفيت نان در استان تاكيد و شخصا از وضعيت پخت نان بازديد و براي بهبود كيفيت برخي نانواييها نيز مهلت 10 روزه مقرر كرده است.(isna)


  • سه شنبه 8 مرداد 1387-0:0

    نان مرغوب را خونه آقا مي‌برند . دروغ بايد خيلي خيلي بزرك باشه تا...
    درست فرمود نان خوب است اما نه براي آدم‌ها.


    ©2013 APG.ir