تعداد بازدید: 2257

توصیه به دیگران 1

شنبه 12 مرداد 1387-0:0

همه چيز ختم به خير شد

امام جمعه بابل از تلاش‌هاي رئيس سازمان جهاد كشاورزي  مازندران قدرداني كرد.


 عنایت ا... تورنگ در سخنراني قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان بابل گفت:در بحرانهای زندگی تقوا بهترين راه برون رفت از مسایل ومشکلات است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: دو نظريه درخصوص مسائل كلان تولیدات کشاورزی وجود داردنظریه اول مزيت نسبي و ايجاد درآمد و سودبري است،و نظريه دوم توجه به خودكفائي است که سرلوحه همه سياست‌مداران دنيا قرار گرفته است.

وي افزود:. با توجه به افزايش روزافزون جمعيت دنيا (روزانه در دنيا تعداد 230 هزار نفر متولد مي‌شوند و در طول سال 73 ميليون نفر و به اندازه جمعيت يك كشور به اندازه ايران بر جمعيت جهان اضافه مي‌شود)كه اين جمعيت نياز به غذا و آب دارند.

تورنگ افزود: كشورهائي مثل هند و چين با جمعيت زياد از حالت كشور در حال توسعه به كشور توسعه يافته تبديل شده‌اند و الگوي مصرف مواد غذائي در آنان تغيير يافته است.

رييس سازمان جهادكشاورزي مازندران در بخش ديگري از سخنان خود گفت:درخصوص آب درکشور 130 ميليارد مترمكعب آب قابل استحصال وجوددارد.

وي گفت: از کل400 ميليارد مترمكعب بارش سالانه بقيه آب از دسترس خارج مي‌شود.

  وی مهمترين رويكردسازمان در استان را انتقال دانش و تخصص به مزرعه دانست وافزود اين كار از مدتها پيش شروع شده است و در سال زراعي گذشته و امسال به اوج خود رسيده است .

تورنگ در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما در سال گذشته و در سال‌جاري با دو چالش جدي مواجه بوديم يكي مسئله سرمازدگي كه خسارات سنگين به بخش كشاورزي وارد كرد كه دراین خصوص اطلاعات خسارت را به مراجع ذيربط ارسال كرديم  تا اينكه لايحه‌اي را اخيراً مجلس شوراي اسلامي تصويب كرد.

وي ادامه داد: يك مشكل ديگر ما خشكسالي بود . از اسفندسال 86و فروردين و ارديبهشت سال87 مجموعاً 98% كاهش بارندگي نسبت به سال گذشته داشتيم و اسفند سال گذشته 10 درجه گرمتراز سال گذشته بود؛ اين موضوع باعث آب شدن برف كوهها شد و در زمان كشت برنج ما دچار مشكل كم آبي شديم .

وي افزود:براساس همين موضوع پيش‌بيني خشكسالي را داشتيم و جلسات بحران خشكسالي را در سازمان تشكيل گردیدو حضور وزير ، معاونين ایشان براساس درخواست ما در تاريخهاي 16 و 17 خرداد به استان انجام پذیرفت.

تورنگ گفت: براساس درخواست ما مبلغ بالغ بر 10 ميليارد تومان جهت نجات‌بخشی برنج از محل اعتبارات ملي در اختيار ايشان به استان اختصاص يافت و بلافاصله مبلغ 5 ميلياردتومان به استان تزريق شد كه ما براساس بازديدها و گزارش ها و تصميمات ستاد خشكسالي بر مبناي نظرات كارشناسي در شهرستانها توزيع کردیم.

وي افزود: تاكنون 12400 هكتار عمليات نجات‌بخشی مزارع برنج صورت پذيرفته است که مقدار 3200 هكتار مربوط به شهرستان بابل مي‌باشد و براي شهرستان بابل تاكنون 705 ميليون يعني 18% بيشترين اعتبار تخصیص یافته است.

 گفتني است بعد از اظهارات چندي پيش امام جمعه بابل،رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران در نماز جمعه اين هفته بابل در مقام توضيح و پاسخ در آمد.شيخ مجتبي روحاني- امام جمعه بابل-نيز از تلاش‌هاي رئيس سازمان جهاد كشاورزي  مازندران تشكر و قدرداني كرد.
 (webmaster@jkmaz.ir)


  • يکشنبه 13 مرداد 1387-0:0

    شما هم زرنگ شدید و دیگه نظرات بینندگان را چاپ نمی کنید.
    ما هم شما را از favorites مان حذف می کنیم.(با عرض پوزش)

    • يکشنبه 13 مرداد 1387-0:0

      حاج حسن اقا:از شما بعید بود.
      آن همه حرف و حدیث و الان هم در مقام تشکر و قدردانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      حاج اقا اگر زحمتی نیست و اگر وقت کردی سری هم به کشاورزان بدبخت بزن که در این گرمای طاقت فرسا که موجود زنده ای جرات نمی کنه از محل زندگی خود خارج بشه،این کشاورزان بدبخت هستند که در زیر آفتاب سوزان در حال دروی برنج هستند،به چه قیمتی خدا می داند.
      سر سزمین هم که کولر گازی جواب نخواهد داد.
      از شما هم نا امید شدیم.


      ©2013 APG.ir