تعداد بازدید: 2307

توصیه به دیگران 1

شنبه 12 مرداد 1387-0:0

نان بدون چانه و تعارف

فرماندار قائمشهر گفت:رايج ترين تخلف نانوايي ها كسر چانه است و ما در لغو پروانه های نانوائی تعارفی با هیچ کس نداریم.


قلي زاده گفت: اين شهرستان بيشترين بازرسي و نظارت را در بخش آرد و نان نسبت به ساير شهر ستان ها دارد.

حسن قلی زاده  اظهار داشت : فرمانداری قائمشهر با تشکیل تیم نظارت و برگزاری سه جلسه تعزیرات آرد و نان در هر ماه شکایات مردمی و تخلفات نانوائی ها را مورد بررسی قرار می دهد .


وی با بیان اینکه در بررسی تخلفات نانوائی های این شهرستان از آغاز سال 87 تاکنون ، واحدهای متخلف بیش از 10 میلیون تومان جریمه نقدی شده اند افزود : طی سه ماه اخیر نیز 141 تخلف داشتیم که 42 مورد منجر به تعطیلی شد .


قلی زاده ادامه داد : واحدهای نانوائی که طی 2 الی 5 روز تعطیل می شوند با نصب پارچه تخلف آنها را به مردم اطلاع می دهیم .


فرماندار قائمشهر عدم بازرسی های کامل و صحیح و همچنین تعارفات در اجرای لغو پروانه در سال های گذشته را از دلایل تکرار تخلفات در نانوائی ها دانست و تأکید کرد : در تیم بازرسی ها و جلسات تعزیرات آرد و نان در لغو پروانه های نانوائی تعارفی با هیچ کس نداریم .


قلی زاده در خصوص  تخلفات عمده  نانوایان تصریح کرد : کسر چانه از جمله تخلفاتی بود که بیشترین گزارش تعزیرات آرد و نان را شامل می شد .


وی با اشاره به اینکه ارائه سهمیه آرد هر قائمشهری در ماه 10 کیلوگرم است خاطر نشان کرد : توجیه نانوایان بابت کسر چانه به دلیل کاهش سهمیه آرد توجیه پذیر نیست ضمن اینکه به نانوائیان موقع اخذ پروانه میزان سهمیه آرد آنها اعلام شده است .


قلی زاده در پاسخ به این سؤال که عده ای از نانوایان افزایش جمعیت محلات و عدم سنخیت سهمیه آرد با جمعیت را یکی از مشکلات خود در پخت و توزیع نان عنوان می کنند، گفت : شاید تعداد سهمیه كيسه آرد نانوائی ها با جمعیت آن منطقه سنخیت نداشته باشد ولی مطمئن باشید قائمشهر سهمیه سرانه خود را پخت می کند .


وی در همین رابطه افزود : اگر برخی صف شلوغ نانوائی را علت نقض توزیع نان می دانند فرمانداری باید پاسخگو باشد نه اینکه نانوا از حق السهم افراد کسر کند .


فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه بر اساس قانون؛ چانه شهری بین 430 الی 450 گرم تعیین شده است هشدار داد : کسر چانه به هر دلیلی باعث جریمه کسر سهمیه آرد آن نانوا خواهد شد و برای تأمین نان مردم سهمیه کسر شده به نانوائی های خوش پخت و تابع مقررات تعلق می گیرد .


قلی زاده تعداد کشفیات قاچاق آرد را طی سه ماه اخیر 85 کيسه برشمرد و افزود : خوشبختانه با افزایش تعداد تیم های بازرسی و جلسات تعزیرات آرد و نان آمار های تخلف نسبت به سال گذشته سیر نزولی دارد .


وی با بیان اینکه برخی از شهروندان در رسانه های کیفیت نان این شهرستان را برای مصرف دام و طیور عنوان می کنند گفت : این اظهارات نانوایانی که با تمام وجدان به مردم خدمات رسانی کرده را از ادامه کار صحیح مأیوس می کند .


قلی زاده خاطر نشان کرد : اخیراً با دقت و ریزبینی خاصي سعی در تشویق نانوایان خوش پخت و تابع مقررات داریم که در این راستا 35 نانوائی از 344 واحد خبازی در قائمشهر در لیست قرار گرفتند .


وی همچنین با تأکید بر برنامه کیفی کردن پخت نان دولتی گفت : در این راستا نامه ای را به اداره غله استان ارسال کردیم که برای اطمینان از سنخیت نوع حواله ، آرد تحویلی به نانوایی ها مورد آزمایش قرار گیرد .


فرماندار قائمشهر تصریح کرد : از این هفته به بعد بدون هیچ تعارفی آرد بی کیفیت را برگشت می دهیم .


قلی زاده در خصوص وضعیت نان صنعتی در قائمشهر گفت : نان صنعتی به آن شکل در این شهرستان وجود ندارد ولی چند تقاضا را برای اجرا به شرکت شهرک های صنعتی مازندران ارجاع داده ایم.(isna)



    ©2013 APG.ir