تعداد بازدید: 2986

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 13 مرداد 1387-0:0

قدقدقدا! يعني برق نداريم،حسنک کجايي؟!

قطعي برق و شدت گرما در ماه‌هاي اخير موجب افزايش تلفات درمرغداري‌هاي مازندران به‌ويژه شهرستان قائم شهر شده است.


 بسياري از صنايع به‌واسطه قطعي برق در ماه‌هاي اخير در سطح شهرستان متضرر شده‌اند كه از جمله اين صنايع مي‌توان به صنعت مرغداري اشاره كرد.

يكي از فعالان صنعت مرغداري قائمشهر با اشاره به قطعي برق ماه‌هاي اخير گفت: برخي از مرغداري‌ها به علت نداشتن ژنراتور در مواقع قطعي برق در چند ماه اخير تلفات بسياري داشتند.

 علي ابراهيمي افزود: تعداد زيادي از مرغداري‌ها هم كه ژنراتور در اختيار دارند تا متوجه قطعي برق شوند در فاصله زماني روشن كردن برق اضطراري تعدادي از طيورشان به علت گرما تلف مي‌شوند.

وي تصريح كرد: در مدت زمان 10 دقيقه قطعي برق در سالن‌هاي مرغداري، درجه حرارت سالن به 38 تا 40 درجه سانتيگراد رسيده و تلفات قابل توجهي دربر دارد.

 ابراهيمي با اشاره به تلفات در مرغداري خود خاطرنشان كرد: قطعي 10 دقيقه‌اي برق در مرغداري با ظرفيت 20 هزار قطعه گوشتي حدود يك‌هزار و 500 قطعه تلفات دربر داشته است. وي وزن هر قطعه مرغ تلف شده را دو كيلو و 400 گرم عنوان كرد.

اين فعال صنعت مرغداري بر ساماندهي قطع برق واحدهاي صنعتي از سوي مسئولان تأكيد كرد و گفت: قطع برق به علت كمبود توليد برق در كشور قابل توجيه است اما اين قطعي نبايد به زيان يكي از بخش‌هاي اقتصادي از جمله صنعت تمام شود.

 ابراهيمي در پايان با اشاره به زيان قطعي گاز در زمستان سال گذشته افزود: متوقف شدن توليد، پرداخت هزينه كاركنان، افزايش ضايعات توليد و خسارت تجهيزات از جمله زيان‌هاي قطعي نابه‌هنگام گاز و برق واحدهاي صنعتي است.(farsnews)



    ©2013 APG.ir