تعداد بازدید: 3134

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 15 مرداد 1387-0:0

صداي کف زدن لحظه ها

کردان و حسيني،وزيران مازندراني رييس جمهور شدند.(گزارش کامل جلسه روز سه شنبه مجلس)


با پايان يافتن نطق‌هاي جنجالي نمايندگان مجلس و دولت، هر سه گزينه احمدي نژاد شامل سيدشمس‌الدين حسيني، حميد بهبهاني و علي كردان از مجلس هشتم رأي اعتماد گرفتند.
 
در اين رأي‌گيري كه با حضور 271 نفر از نمايندگان مجلس انجام شد، 217 نماينده به حسيني رأي موافق، 29 نماينده رأي مخالف و 23 نماينده ديگر، رأي ممتنع دادند.
 
آراي موافق بهبهاني 181 رأي، مخالف 51 رأي و ممتنع 37 رأي بود.

 همچنين كردان توانست رأي موافق 169 نماينده را به دست آورد و 64 نماينده به او رأي مخالف و 36 نماينده ديگر رأي ممتنع دادند.
 
رأي مجلس هشتم به هر سه گزينه پيشنهادي پس از حدود پنج ساعت از جنجالي‌ترين نطق‌ها كه يكي از جلسات كم‌سابقه رأي اعتماد مجلس شوراي اسلامي را رقم زد، امري كاملا غيرمنتظره بود.

*هياهو براي هيچ: هر سه وزير رأي گرفتند
 
tabnak نوشت: براي مردمي كه از صداي جمهوري اسلامي نطق برخي نمايندگان را كه بعضا سربسته و بعضا با ارايه سند و مدرك صلاحيت‌هاي علمي، اخلاقي، حرفه‌اي و شخصيتي دو وزير معرفي‌شده را مي‌شنيدند و در مقابل، دفاع و پاسخ چندان روشني را به موارد مطرح‌شده شاهد نبودند، اين پرسش به وجود آمده كه چرا نمايندگان با وجود شنيدن اين موارد، حاضر شدند به وزراي پيشنهادي رأي اعتماد دهند؟ و در صورتي كه قرار بود به همه آنان اين‌گونه رأي داده شود، اين ميزان بحث و جدل و افشاگري درباره آنها كه بعضا با تندروي‌ هم همراه بود، با چه هدفي صورت گرفت؟
 
برخي معتقدند، لابي‌‌هاي از پيش انجام شده و به ويژه روابط با برخي اعضاي هيأت رئيسه، دليل رأي نمايندگان به هر سه وزير بوده است. عده‌اي ديگر نيز با اشاره به تجربه رد گزينه‌هاي وزارت توسط مجلس هفتم و معرفي گزينه‌هاي ضعيفتر، معتقدند نمايندگان مجلس هشتم به همين گزينه‌ها به رغم برخي حرف و حديث‌ها رضايت داده‌اند.
 
عده‌اي ديگر نيز با اشاره به سخنان دكتر احمدي‌نژاد و نقل‌قول‌هاي وي از رهبر انقلاب، اين موضوع را زمينه‌ساز رأي نمايندگان مجلس به هر سه وزير ارزيابي مي‌كنند.

*شنيده شده ي آقاي کيهان!
 روزنامه «کيهان» در روز راي گيري با اشاره به برخي نقل قول‌ها از رهبر انقلاب، از شايعه‌پراکني درباره ديدگاه‌هاي ايشان انتقاد کرده بود.
 
حسين شريعتمداري يادداشت خود را با اين جملات آغاز کرد: «شنيده شده كه آقا در جلسه سران قوا با ايشان فرموده‌اند بهتر است مجلس هشتم براي نشان دادن تعامل سازنده خود با دولت به هر سه وزير پيشنهادي رأي بالايي بدهد»!

 «گفته مي‌شود كه آقا با معرفي فلاني به عنوان وزير موافق نيستند»! «يك خبر موثق حاكي از آن است كه فلاني و فلاني با رئيس جمهور شرط كرده‌اند كه فقط در صورت توافق آقا حاضرند به عنوان وزير معرفي شوند»!

«آقاي احمدي نژاد با معرفي فلاني و بهماني براي وزارت موافق نبوده ولي از آنجا كه مي‌دانسته مجلس به افراد مورد نظر وي رأي نمي‌دهد به ناچار فلاني و فلاني و فلاني را معرفي كرده است»! «از آنجا كه افراد معرفي شده گزينه واقعي و مطلوب احمدي نژاد نيستند، در صورت كسب رأي اعتماد و آغاز به كار با رئيس جمهور اختلاف نظر پيدا مي‌كنند و بار ديگر شاهد تغيير وزرا خواهيم بود»!

«آقاي فلاني با دو گوش خود شنيده است كه فلاني بعد از اشاره آقا و با اعلام نظر مثبت ايشان حاضر به پذيرش پست وزارت شده است»!
 
و نوشت: قول و نظر رهبر معظم انقلاب اگرچه از هر دو زاويه قانون و شرع، لازم الاجراست و هرجا كمترين تمايلي به انجام كاري نشان بدهند، از ايشان به يك «اشاره» و از ملت «به سر دويدن است» ولي آن بزرگوار بيش و پيش از همه بر رعايت قانون و اجراي دقيق و بي ملاحظه آن تاكيد داشته و دارند و موارد فراواني را مي‌توان آدرس داد كه حضرتش علي رغم ميل باطني خود و با وجود اقتدار قانوني و شرعي خويش، اجراي امور از مجاري تعريف شده در قانون را بر اعمال نظر مبارك خويش ترجيح داده‌اند.
 
«کيهان» سپس نتيجه‌گيري کرد: چاره كار همانگونه كه در قانون پيش‌بيني شده است، بررسي دقيق درباره وزيران معرفي شده ـ چه از جانب رئيس جمهور در گزينش آنها و چه از جانب نمايندگان در اطمينان نسبت به تعهد و كارآمدي آنان ـ است.
 
جالب آن‌که رئيس‌جمهور نيز در آخرين دفاعيات خود از وزراي پيشنهادي، پس از ارايه اتهامات گسترده به دو تن از آنان، يکي از همين جملات را رسما در تريبون مجلس قرائت کرد و گفت: «وقتي خدمت آقا رفتيم، عرض من يك دقيقه هم نشد. من سير را گفتم و ايشان پرسيدند چقدر آقاي كردان را مي‌شناسيد و من هم توضيح دادم و ايشان گفتند بسيار خوب، برويد و تلاش كنيد كه ايشان راي بياورد.»
 
وي البته اين را هم گفت که: «ما كه نبايد بياييم و اينجا حرفي را از بالاترين جايگاه نظام نقل كنيم كه همه پيكره اين نظام و ملت متصل به آنجاست.»
 

*توکلي عليه کردان!

احمد توكلي در تذكر آيين‌نامه‌اي و با استناد به ماده‌ي 103 آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس خواستار غير علني شدن جلسه‌ي مجلس شوراي اسلامي شد.

به گزارش isna  رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: بر اساس ماده‌ي 103 آيين‌نامه‌ي داخلي با تقاضاي كتبي رييس جمهور يا يكي از وزرا و يا 10 نفر از نمايندگان جلسه‌ي غير علني تشكيل مي‌شود.

وي اضافه كرد: در اين صورت تقاضاكنندگان ادله‌ي خويش را مبني بر وجود شرايط اضطراري و اقتضاي امنيت كشور و در نتيجه لزوم برگزاري غير علني جلسه‌ي رسمي مجلس شوراي اسلامي حداكثر تا مدت 15 دقيقه متواليا و يا متناوبا در دو نوبت ارايه و سپس يك نفر به عنوان مخالف حداكثر تا 15 دقيقه صحبت مي‌كند.

نماينده‌ي بهشهري مردم تهران در خانه‌ي ملت، گفت: بر اساس اين ماده در صورت تصويب دو سوم حاضران كار رسيدگي در جلسه‌ي غير علني مجلس شوراي اسلامي ادامه مي‌يابد و در غير اين صورت جلسه به حالت علني بازگشته و به روال عادي خود عمل خواهد كرد.

توكلي همچنين با اشاره به اين‌كه تعدادي از نمايندگان طي نامه‌اي تقاضاي اجراي ماده‌ي 103 آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس را داشتند، گفت: ظاهرا تشخيص اين بود كه مسائل امنيتي اقتضاي غير علني شدن براي اين كار را ندارد و اين در حالي است كه تشخيص اين كار به عهده‌ي دو سوم از نمايندگان مجلس است؛ يعني اگر در مجلس پس از آنكه ادله‌ي طراحان و پيشنهاددهندگان مطرح و سخنان مخالفان شنيده شد و تصميم گرفته شد كه جلسه غير علني نشود، جلسه‌ي علني ادامه پيدا مي‌كند.

نماينده مردم تهران خطاب به لاريجاني، گفت: شما بايد اين مسئله را مطرح كنيد و به محض دريافت نامه جلسه را غير علني اعلام كنيد و خبرنگاران و حضار غير نماينده به خارج از سالن روند و مطالب به شكل غير علني بحث شود و اگر مجلس تشخيص طراحان پيشنهاددهنده را قبول كرد، جلسه‌ي غيرعلني ادامه پيدا مي‌كند و اگر هم چنين نشد جلسه مجددا علني مي‌شود.

لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اصل 69 قانون اساسي كه در آن آمده در شرايط اضطراري در صورتي كه رعايت امنيت كشور ايجاب كند به تقاضاي رييس جمهور يا يكي از وزراء يا 10 نفر از نمايندگان جلسه غير علني مي‌شود، گفت: ما هم‌اكنون نه شرايط اضطراري داريم و نه مشكل امنيتي. نمايندگان مي‌خواهند راجع به يك وزيري صحبت كنند و هيچ مشكلي هم وجود ندارد.

وي با بيان اين نكته كه تقاضا بايد سنخيتي با موضوع داشته باشد تا ما بپذيريم، گفت: ما امنيت كامل در جمهوري اسلامي داريم و جمهوري اسلامي هم بيدي نيست كه با چند بحث درباره‌ي وزير مشكلي براي آن پيش آيد.

رييس مجلس شوراي اسلامي درخواست توكلي را زماني عملي دانست كه جنگي رخ دهد و يا بحران وسيعي پيش بيايد تا 10 نفر از نمايندگان تقاضا كرده و جلسه غير علني شود.

وي افزود: اما در شرايط حال حاضر چنين چيزي وجود ندارد، لذا دوستان آزادند كه از تريبون مطالب خود را بيان كنند و مردم هم محرم هستند و هيچ مشكلي وجود ندارد. هر كس مطلبي دارد عنوان كند اگر كسي كانديداي وزارت شده احتمالا اعتقاد دارد كه صلاحيت دارد و لذا دوستان هر اشكالي كه مي‌بينند بگويند.

لاريجاني شفاف بودن را براي مجلس هشتم مفيد دانست.

همچنين الياس نادران در تذكري با اشاره به ماده‌ي 103 آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس، گفت: اين ماده قائل به اين بوده كه رييس جمهور يا يك وزير يا 10 نفر از نمايندگان قدرت تشخيص اينكه آيا مسئله‌ي مورد بحث اضطراري است و به امنيت كشور مربوط مي‌شود يا نمي‌شود را دارند

نادران با بيان اين‌كه با توجه به اين مسئله كه قانون به افراد ذكر شده حق داده كه تقاضاي جلسه‌ي غير علني كنند و با همين تقاضا جلسه غير علني خواهد شد، گفت: ادله‌ي اينكه چرا مسئله به امنيت كشور برمي‌گردد؛ علي‌القاعده بايد در جلسه‌ي غير علني گفته شود.

وي خطاب به رييس مجلس شوراي اسلامي، گفت: اگر شما مي‌خواهيد ما ادله را در جلسه‌ي علني بگوييم مطرح كنيد كه لاريجاني در پاسخ به او گفت: اشكالي ندارد شما مطالب‌تان را بيان كنيد. ما مشكلي از لحاظ مسائلي كه شما مطرح مي‌كنيد نداريم و آنها را مخل امنيت ملي كشور نمي‌دانيم.

در اين هنگام احمد توكلي اعتراض خود را مجددا ايستاده خطاب به لاريجاني بيان كرد كه لاريجاني خطاب به او، گفت: آقاي توكلي شما جلسه را به هم نزنيد، بنشينيد بنده پاسخ شما را مي‌دهم.

لاريجاني گفت: شرايطي كه قانون اساسي عنوان كرده شرايط اضطراري است و در شرايطي است كه امنيت كشور به هم بخورد؛ اما اين بحث شما مثل اين مي‌ماند كه ما در دستور معمولي مجلس هستيم و 10 نفر از نمايندگان درخواست جلسه‌ي غير علني كنند.

وي با بيان اين‌كه يك عقل عرفي براي اداره‌ي كشور وجود دارد، مجددا تاكيد كرد كه امروز نه شرايط اضطراري وجود دارد و نه هيچ مشكل امنيتي. آقايان همين مطالبي را كه مطرح مي‌كنند از اين پس نيز مطرح كنند، هيچ اشكالي ندارد. شما در مورد هر وزيري حق داريد به عنوان نماينده مطالب‌تان را بيان كنيد. آنچه بين خود و خداي خود حق مي‌دانيد بگوييد هيچ مشكلي ندارد.

*ابطحی در مخالفت با کردان:برنامه وزیر پیشنهادی کشور شعار گونه است


محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مخالفت با تصدی کردان برای وزارت کشور گفت: برنامه وزیر پیشنهادی کشور شعارگونه است.

به گزارش سايت majlis سیدمحمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: برنامه ای که آقای کردان ارائه داده شعارگونه است و الگوریتم لازم را ندارد.

وی افزود: گفته اید در نظام سیاسی روان سازی و شفافیت سازی را در انتخابات دنبال می کنید. منظور شما چیست؟ برداشت شما با توجه به رایانه ای شدن انتخابات از روان شدن چیست؟

نماینده خمینی شهر گفت: مدیریت خدمات شهری از دیگر برنامه های شما اعلام شده نظر شما در این خصوص چیست؟

وی افزود: در مورد افاغنه و اتباع بیگانه برنامه شما چیست؟ نظر شما در خصوص اعتیاد و مبارزه با مافیای مواد مخدر چیست؟

*زاکانی:انتخاب کردان يک ضايعه است


علیرضا زاکانی در مخالفت با انتخاب کردان برای وزارت کشور گفت: انتخاب کردان به عنوان وزیر کشور سبب خسران خواهد شد.

iscanews خبر داد: علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با علی کردان وزیر پیشنهادی کشور گفت: در این رابطه دو نکته را عرض می کنم که اولین آن ها دفاع از اصول و ارزش های انقلاب و کمک به دولت در جهت گام برداشتن در جهت همین اصول است.

وی با اشاره به اینکه صحبت های من در جهت جلوگیری از یک ضایعه برای کشور است، اظهار داشت: دادن مسوولیت به کردان سبب خسران برای کشور خواهد شد.

زاکانی با اشاره به مدرک تحصیلی که توسط حسینیان گفته شده بود، گفت: جالب این است که فوق لیسانس آقای کردان هم پایه و مبنا ندارد و از نمایندگان می خواهم توجهشان تنها  به دکترای افتخاری ایشان نیز جلب نشود.

وی در خصوص عضو هیات علمی شدن کردان عنوان کرد: عضو هیات علمی شدن ایشان با مدرک فوق دیپلم بوده و وی طی نامه ای در تاریخ 12/4/79 از رییس دانشگاه آزاد به علت داشتن دانش نامه دکترای حقوق درخواست کرده عضو هیات علمی شود و در تاریخ 19/11/79 نیز درخواست صدور قطعی و رسمی آن را بدون مصاحبه و ارزیابی علمی کرده که موافقت شده است.

زاکانی با بیان اینکه ای کاش جلسه غیر علنی بود تا می توانستیم راحت تر صحبت کنیم گفت: بعضی از دوستان یادشان رفته که همه در مقابل انقلاب و جهت گیری آن و انتخاب مسوولین مسوولند.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته با وزیر پیشنهادی کشور دو ساعت صحبت کرده ایم و ایشان بخشی از این موضوعات را قبول کرده اند، گفت: سه نفر از این جمع شش نفره قضات پاکدامنی هستند که اهل اجتهاد بوده و این افراد بعد از جلسه بالاتفاق اظهار داشتند ایشان صلاحیت ندارد که وزیر کشور شود.

نماینده مردم تهران موضوع دیگر مورد اعتراض خود را نگاه کردان نسبت به آرا مردم دانست و عنوان کرد: وزیر پیشنهادی کشور معتقد است که نظام ولایی است و نیازی به انتخابات وجود ندارد.

وی افزود: دغدغه من این است که جهت گیری در کشور در حال شکل گیری است که بر خلاف اصول و ارزش های جریان اصولگرا که مردم به آن جهت به ما رای داده اند بوده است.


majlis هم  از قول"علی زاکانی" نوشت: یکی از نکات منفی ایشان این است که اعتقادی به آرای مردمی ندارد.

زاکانی گفت: در جلسه ای که روز گذشته در کمیسیون اصل 90 در ارتباط با پرونده ای که ایشان در دستگاه قضایی دارند برگزار شد طی 2 ساعتی که صحبت شد زیر بار نمی رفت اما در نهایت سه تن از قضات حاضر صراحتا اعلام کردند که ایشان صلاحیت وزیر شدن را ندارد.

وی افزود: نکته دیگر نگاهی است که ایشان نسبت به آرای مردم دارند و آن اینست که گفته‌‌اند چون نظام ولایی است لذا نیازی به رای مردم نیست.

*غير غير علني !


اصرار برخي نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز براي غيرعلني كردن نشست مجلس هنگام بحث بر سر گزينه پيشنهادي وزارت كشور، تنش گسترده‌اي را در مجلس ايجاد كرد.

به گزارش tabnak پس از ايراد سخنان موافقان و مخالفان وزراي پيشنهادي اقتصاد و راه و ترابري و سخنراني شخص حسيني و بهبهاني، نوبت به بررسي صلاحيت علي كردان براي وزارت كشور رسيد.

در اين مقطع، شماري از نمايندگان به ويژه طيف اصولگرايان تحولخواه كه اصرار داشتند مباحث مربوط به كردان در جلسه غيرعلني مطرح شود، به ايراد تذكرات آيين‌نامه‌اي پرداختند كه با مخالفت لاريجاني روبه‌رو شد.

در اين جلسه، توكلي و نادران هر كدام دو بار تذكر دادند و با اشاره به اين‌كه كردان قرار است رئيس شوراي امنيت كشور شود و مباحث مربوط به وي به امنيت كشور مربوط است، خواستار رأي‌گيري از نمايندگان براي غيرعلني كردن جلسه مجلس شدند.

لاريجاني در پاسخ، نشست‌هاي غيرعلني را صرفا مربوط به شرايط اضطراري دانست و تأكيد كرد، طرح هرگونه بحثي درباره كردان كه نمايندگان در برابر خداوند و مردم به صلاح مي‌دانند، حق نمايندگان است و آنان مي‌توانند با خيال راحت، مباحث خود را در جلسه علني مطرح كنند.
 
باهنر هم در قالب تذكر آيين‌نامه‌اي به جاي رئيس مجلس به توكلي و دوستانش تذكر داد كه پس از پايان تذكر، لاريجاني پرسيد، به چه كسي تذكر داديد و سپس با مزاح گفت، چون باهنر نايب رييس است، ايرادي ندارد.
 
با پايان گرفتن بحث بر سر علني و غيرعلني بودن نشست مجلس، سخنان مخالفان و موافقان آغاز شد و باز هم علي مطهري، نماينده طيف حامي دولت، به عنوان نخستين مخالف سخن گفت.
 
وي با اشاره به اين‌كه در دوران معاونت كردان در صداوسيما با اين سازمان همكاري داشته، گفت: ايشان در آن مقطع اقوام خود را بر سر كار آورد و ديدن ايشان هم محال بود.
 
اما صريحترين اظهارات درباره كردان را حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان، نماينده تهران داشت. وي با بيان اين‌كه هشت سال خون دل خورديم به اميد آن‌كه شكرين بيايد و همه اميدمان را در اين دولت يافتيم، گفت: مدتي است اميدمان دارد تبديل به يأس مي‌شود.


اين نماينده طيف حامي دولت گفت: نگران اصولگرايي هستم و بدعت‌هايي كه در حال گذاشته شدن است. آقاي احمدي‌نژاد در معرفي دو تن از وزرا بدعتي گذاشت كه بايد منتظر روزي باشيم كه وزراي رژيم گذشته بيايند و با نام متخصص، در دولت جمهوري اسلامي منصوب شوند.
 
وي ادامه داد: در جلسه‌اي در خدت حاج‌آقاي فاكر، از آقاي كردان درباره مدرك دكتراي حقوق اساسي ايشان از دانشگاه آكسفورد سؤال شد كه چگونه گرفته‌اند، ايشان گفتند رساله‌اي درباره تعليم و تربيت در اسلام نوشتم و به آنجا فرستادم و ما نفهميديم تعليم و تربيت در اسلام چه ربطي به حقوق اساسي دارد.
 
حسينيان افزود: در يك جلسه گفتند از رساله دفاع كرده‌ام، پرسيدند، شما كه زبان نمي‌دانيد چگونه دفاع كرديد، گفتند مترجم گرفتم. در جلسه ديگري گفتند، دفاع نكردم و خلاف گفته‌ام. اينجانب نيز در سوالي از كردان پرسيدم شما بر چه مبنايي تا كنون حقوق خود را مي گرفتيد كه فرمود بر مبناي اين مدرك بوده است و بنده هم عنوان كردم چرا شما چندين سال براساس مدرك خلاف حقوق گرفته‌ايد و توجيهتان چه بود، پاسخ دادند، در وهله اول من از لاريجاني اجازه گرفتم و بعد هم گفتند من ماموريت زياد رفتم و حق ماموريت نگرفتم و اين مبلغ اضافه را بر مبناي آن حق ماموريت ها حساب كردند. 
 
وي در پايان با اشاره به طرح شايعه ناراحتي وي از عدم معرفي خود به عنوان وزير كشور، گفت: والله من هيچ‌گاه تمايلي به وزارت و رقابت براي آن ندارم اما پرسش اينجاست كه چرا بايد چهره‌اي چون آقاي پورمحمدي كنار گذاشته شود و به جاي او، كردان معرفي شود؟!

*مقيمي از کردان دفاع کرد

احمد مقيمي-نماینده بهشهر-بر خلاف همولايتي خود احمد توکلي در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور گفت: کلان نگری، برنامه ریزی و عدم خودباختگی در زمان های بحران از ویژگی های آقای کردان است.

به گزارش خــبرگزاری مجـلس شورای اســلامی،مقیمی در جلسه علنی روز سه شنبه و در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: به عنوان کسی که نزدیک 12 سال با آقای کردان کارکرده و در سلوک فردی و اجتماعی او حاضر بوده ام شهادت می دهم که این شهادت بالاتر از موافقت با وی است.

وی افزود: آقای کردان مطیع محض امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بود و در تمام 30 سالی که پس از انقلاب از او سراغ داریم آنچه که نظر حضرت امام (ره) و رهبری بود انجام می داد.

مقیمی از کردان به عنوان مدیری پرکار یاد کرد و گفت: ایشان در حوزه امنیت سوابقی چون کمیته و اطلاعات و سپاه را به همراه دارد. همچنین در حوزه عمرانی آقای کردان سوابقی در وزارت مسکن و فنی و حرفه ای دارد که در این راستا 400 واحد آموزشی تحویل گرفته و در طی یک سال و نیم آن را به 600 واحد آموزشی ارتقا داده است.

*بروجردی:کردان بسیار متدین و مقید است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای کردان فرد بسیار متدین و مقیدی است.

majlis نوشت: "علاء الدین بروجردی" در جلسه علنی بعد از ظهر روز سه شنبه و در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: زمانی که مولا علی به شهادت رسیدند مردم شام در نتیجه تبلیغات دشمن سوال می‌کردند که آیا علی نماز می‌خواند.

وی افزود: فراموش نکردیم در دوران خودمان چه سیمایی از شهید بهشتی ترسیم کرده بودند، بنابراین بسیار مهم است آنچه را می‌شنویم دقت و بررسی کنیم و بعد قضاوت کنیم.

بروجردی تصریح کرد: گفته شد بسیاری از هم ولایتی‌های ایشان در دوران معاونتشان در صدا و سیما جذب شده بودند. از ایشان سوال کردم که واقعا چقدر نیرو جذب کردید براساس آمار مشخص شد مازندرانی‌ها رتبه یازدهم را داشتند و نشان می‌دهد که این قضاوت مبتنی بر واقعیت نیست.

وی ادامه داد: ایشان فرد متدینی است. پسر ایشان نماز صبح را غیر مسجد نمی‌خواند. فردی که دچار مشکل است نمی‌تواند چنین فرزندانی تربیت کند.

بروجردی یادآور شد: کسی که معاون اداری مالی صدا و سیما بوده می‌توانسته میلیاردی ثروتمند شود و هیچ کس متوجه نشود ولی بپرسید که خانه شان در ساری چند متری است؟

نماینده بروجرد گفت: همه شواهد نشان می‌دهد که باید دقیق قضاوت کنید به ویژه مسایلی که مربوط به 30 سال قبل است 30 سال زمانی کافی است که فردی که آماده انحراف است خودش را نشان دهد.

وی افزود: در مورد مدرک تحصیلی ایشان گفته شد دانشگاه آزاد خطا کرده است اینکه ما هر چه را نمی پسندیم بگوییم خطا است اشکال اساسی دارد. دکترای ایشان در رزومه عنوان شده که افتخاری است.

*یک کار سازمان یافته

نماینده لنجان در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور گفت: مطالبی که از زمان معرفی وزیر پیشنهادی کشور دیدم و شنیدم به نظر می رسد یک کار سازمان یافته ای بوده است.

 محسن کوهکن اظهار داشت: روحانیون مجلس برای ما عزیز و محترم هستند و به همان میزان حرف آقای حسینیان برای ما محترم است که حرف آقای شاهرخی برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: وقتی آقای کردان مریض بودند و به خارج اعزام شدند سوال کنید که هزینه شان چگونه تامین شد.

وی افزود: آیا منطقی به نظر می رسد که آقای رئیس جمهور وقتی می خواهد کسی را برای وزارت کشور معرفی کند از وزیر اطلاعات یک سوال نکند؟

* 4 پروژه تمدن‌ساز کردان
وزير پيشنهادي كشور گفت:‌ براي حلقه امنيت كشور 4 پروژه تمدن‌ساز را در دست داريم كه اين پروژ‌ه‌ها امنيت پايداري را براي يك دوره طولاني در كشور فراهم مي‌كنند.

به گزارش farsnews و tabnak علي كردان پس از سخنان موافقان و مخالفان خود، با بيان اينكه اگر مجلس رأي اعتماد دهد، اميدوارم بتوانم پاسخ اعتماد رئيس‌جمهور را بدهم، ضمن سپاسگذاري از زحمات پورمحمدي و سيد مهدي هاشمي در اداره وزارت كشور، گفت: خلق فرصت‌هاي سازنده از چالش‌هاي آينده در جهت پيوستگي مردم با نظام است، بدين معني كه بايستي از جالش‌هاي موجود، فرصتي را خلق كنيم تا مردم با نظام اسلامي پيوند درست‌تري را برقرار كنند.


وي با اشاره به سخنان يكي از نمايندگان مبني بر اينكه بايستي كردان سمت و سوي برنامه‌هايش را روشن كند، گفت: سمت و سوي برنامه‌هاي من، ايجاد اقتدار ملي از طريق وفاق ايرانيان با تكيه بر مردم‌سلاري ديني، ‌حفظ كيان اسلامي، پيشرفت و آباداني مبتني بر عدالت و تحرك اجتماعي، شادابي ملي با امنيت نرم و نظم عمومي و تلاش مستمر براي حداكثر سازي منافع ملي كشور است.


كردان خاطرنشان كرد: ملاك كار ما در تمامي امور، قانون اساسي، سند چشم‌اندزا 20 ساله، سياست‌هاي كلي نظام و برنامه چهارم توسعه است، ضمن اينكه در فرصت‌اندكي كه باقي مانده است تلاش مي‌كنيم به اجراي اصل 44 قانون اساسي كشور كه نياز امروز كشور است كمك كنيم.


وزير پيشنهادي كشور در خصوص برنامه‌هاي خود در داخل وزارت كشور، اظهار داشت: اصلاح نظام توزيع اعتبارات استاني به سمت شهرستان‌ها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاها يكي از برنامه‌هاي من در وزارت كشور است كه اگر ظرفيت اصلاح در خود وزارت كشور يا دولت، موجود باشد اين كار را در وزارتخانه انجام خواهيم داد؛ اما اگر نياز به قانون باشد، براي تصميم در خصوص توزيع اعتبارات به جهت محروميت‌زدايي لايحه لازم را تهيه و به مجلس ارايه خواهيم كرد.


كردان، ايجاد امنيت مستمر و پايدار براي گسترش و رونق توليد و اشتغال و سرمايه گذاري داخلي و خارجي، تأمين امنيت و آرامش مردم از طريق 31 دولت كوچكي كه در سراسر كشور مشغول به خدمت هستند، بسيج تمامي امكانات مادي و معنوي براي پيشگيري و كنترل اعتياد و جرايم سازمان يافته و مخرب كه داراي بارفرهنگي منفي هستند را از جمله برنامه‌هاي خود براي وزارت كشور عنوان كرد و افزود: توسعه احزاب و گروه‌ها و تشكل‌ها در چارچوب قانون اساسي براي رسيدن به جامعه آرماني مطلوب، پيگيري جهت اجراي طرح جامعه تقسيمات كشوري و اجراي قانون افزايش نمايندگان با طي 10 سال كه از عمرش گذشته است، ملاك قرار دادن فرامين علي (ع) در گزينش كارگزاران نظام و همچينين طراحي و تدوين تشكيلات مناسب براي اولويت بخشي به مناطق مرزي با نگاه رونق اقتصادي از ديگر برنامه‌هايي است كه در صورت راي اعتماد مجلس، در وزارت كشور انجام خواهم داد.


وي افزود: برقراري تعامل مثبت و سازنده با مجلس شوراي اسلامي به طوري كه براي انتصاب مقامات استاني و شهرستاني در مجمع نمايندگان استان و شهرستان معيارها و ضوابط يك استاندار مطلوب از نمايندگان دريافت شده و در چارچوب معيارها و ضوابطي كه نمايندگان ارايه مي‌دهند مصاديق امر تدارك ديده شود از ديگر برنامه‌هاي من براي وزارت كشور است.


کردان با تأكيد بر اينكه اميدواريم با تعامل ميان مجلس و وزارت كشور، استانداري‌ها را به خانه عاطفه نمايندگان تبديل كنيم، افزود: با وجود فرصت بسيار كم باقيمانده طبق صحبتي كه با رئيس‌جمهور انجام دادم، براي حلقه امنيت كشور 4 پروژه تمدن‌ساز را در دست داريم كه اميدواريم بتوانيم اين پروژه‌ها را در كشور آغاز كنيم، چرا كه پروژ‌ه‌هاي مذكور امنيت پايداري را براي يك دوره طولاني در كشور فراهم مي‌كنند.


كردان همچنين بر به پيش بردن سازمان مديريت و بحران به صورتي سبك و كارا تأكيد كرد.
وي همچنين در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بيش از انقلاب در ماجرايي كه با نماينده بابل در مازندران بوديم، منافقين قصد داشتند ما را ترور كنند، اما از اين ترور جان سالم به در برديم و در ايام جبهه نيز خداوند توفيق شهادت را به ما عنايت نكرد؛ با اين وجود احساس مي‌كنم كه شايد خداوند مي‌خواست امروز در جمعع نمايندگان حضور يابم و از نصيحت ناصحان صالح و فرمايشات دوستاني كه مي‌خواستند وظيفه شرعي خود را اعمال كنند، براي تهذيب نفش استفاه كنم.


وي در خصوص صحبت‌هاي برخي از نمايندگان مجلس راجع به مدرك تحصيلي‌اش، ابراز داشت: كپي دكتراي خود را به هيئت رئيسه مجلس تقديم كردم و اگر مي‌دانستم راجع به فوق ليسانس نيز بحثي وجود دارد حتما فوق ليسانس خود را پيش از اين ارايه مي‌كردم، اما با اين وجود با توجه به صحبت‌هاي ‌چند تن از نمايندگان، فوق ليسانس خود را به هيئت رئيسه تقديم خواهم كرد.

کردان همچنين در پايان در خصوص عملكرد گذشته خود و شائبه‌هايي در اين خصوص، گفت: آقاي علاءالدين بروجردي به من گفت كه از وزير اطلاعات سئوال كردم كه آيا كردان نزد شما چيزي دارد يا خير؟ كه وزير اطلاعات به آقاي بروجردي گفته است "كردان نزد ما چيزي ندارد."

*حسيني آرام وارد کابينه شد

برخلاف جنجالي که بر سر انتخاب کردان پيش آمد،وزير مازندراني اقتصاد آرام و بدون دغدغه خاصي به کابينه رفت.حسيني 217 راي موافق راکسب و کرد تا از نظر اخذ آراي مثبت در رده نخست قرار گيرد.

اما "عبدالصمد پارسا"- از شهروندان غرب مازندران- در وبلاگ ستاد تاسیس استان جدید در غرب مازندران مطلب کوتاهي نوشته که در پي آمده است.توضيح آن که کردان و حسيني اولين وزيران مازندراني دولت نهم هستند، نه اولين وزراي مازندراني جمهوري اسلامي ايران.

" با سلام؛ شاید اگر این‌روز‌ها سری به وب‌سایت‌های مازندرانی بزنید شعف‌ناکی آن‌ها از انتخاب اولین وزیر مازندرانی را به وضوح ببینید. معرفی ناگهانی کردان قائم مقام وزیر نفت به مجلس به عنوان وزیر کشور باعث گردید تا مازندرانی‌ها خوشحال از این ماجرا به دنبال سهم خواهی بیشتر از کابینه باشند.

 کاری به شنیده‌ها نداریم که فلان وزیر پیشنهادی برگ برنده رئیس جمهور برای تایید دو وزیر دیگر است یا همان فرد پیشنهادی رفیق گرمابه و گلستان رئیس مجلس است.

 اما ایا در این هیاهو و ذوق زدگی، آیا واقعا کردان در صورت اخذ رای اعتماد نمایندگان اولین وزیر مازنی بعد از انقلاب خواهد شد؟

اگر از اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که علاوه بر نسبت سببی با رئیس دولت، از جمله نزدیکان پرقدرت اوست چشم بپوشیم، مازندرانی دیگری در این جمع دیده نمی‌شود.

در سه فرد پیشنهادی رئیس جمهور جهت تصدی سه وزارتخانه کشور، اقتصاد و راه و ترابری اما یک مازندرانی دیگر هم حضور دارد، کسی که بر خلاف کردان از هیاهوی تبلیغاتی بهره‌ای نبرده و حرف و حدیثی نیز پشت سرش نهفته نیست.

دکتر سید شمس‌الدین حسینی گزینه پیشنهادی جهت تصدی وزارت اقتصاد و دارایی از اهالی تنکابن بوده و در روستای کرف از توابع بخش مرکزی تنکابن زندگی کرده و مقاطع تحصیلی ابتدایی راهنمایی و دبیرستان را در این شهرستان گذرانده است.

 وی از جمله ورزشکاران این منطقه بوده که در رشته کشتی مشغول به فعالیت بوده است.

 امیدواریم مازندرانی‌ها در این مورد بتوانند از توانمندی‌های نخبگان غرب مازندرانی استفاده کنند و ذهنیت ناصحیح خود را ترمیم کنند چرا که غرب مازندران با توجه به تمام بی‌مهری‌ها و تبعیض‌ها در حال بالندگی و توسعه می‌باشد."

*کردان امشب راحت مي خوابد

علي کردان از روز چهارشنبه وزير کشور است.او آخرين شب خود را در کسوت قائم مقام وزارت نفت با ساروي ها و در گردهمايي ساروي هاي مقيم مرکز سپري خواهد کرد.جايي که ناطق نوري سخنران آن است و همه ساروي هاي بلند پايه در آن جمعند.


  • پنجشنبه 17 مرداد 1387-0:0

    ببینیم و تعریف کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    • مهندس خداداديپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 16 مرداد 1387-0:0

      شخصيت مقتدر جناب آقاي دكتر كردان و توانمندي بي‌مانندشان براي من يك الگو است و جداٌ معتقدم اگر در مازندران 10 نفر مدير توانمند مثل دكتر كردان داشتيم اثري از بيكاري و عقب ماندگي نبود.

      • چهارشنبه 16 مرداد 1387-0:0

        واقعا برای اقی توکلی متاسفم که حداقل شان هم شهری بودن را رعایت نکرد.
        شاید یادش رفته در دوران انتخابات ریاست جمهوری که با خاتمی رقابت داشت و ما با این علم که او را نمی شود با خاتمی مقایسه کرد ولی با این حال فقط به دلیل اینکه مازنی بود با تمام توان برایش تبلیغات کردیم و به او رای دادیم و حتی در جهت حمایت از او در سر صندوق اخذ رای درگیر هم شدیم و تا مرحله ابطال صندوق پیش رفتیم.
        چرا که نمایندگان فرماندار حاضر در سر صندوق طرفداران خاتمی بودند و در تمام مراحل رای گیری سنگ خاتمی را به سینه می زدند
        حالا شما تصور کنید این اتفاق در دورترین روستای مازندران اتفاق افتاد.
        خودتان قضاوت کنید ایا ما می توانستیم با این علم که ایشان رای نمیاورد و قدرت رقابت با خاتمی(مرد بیست میلیونی) را ندارد او را تنها بگذاریم؟
        اقای توکلی همه چیز را قربانی بازی سیاسی نکنید.

        • چهارشنبه 16 مرداد 1387-0:0

          باباچهارماه بیشترکه نمونده

          • چهارشنبه 16 مرداد 1387-0:0

            کردان فقط 164 رای ؟؟؟؟!!!!


            ©2013 APG.ir