تعداد بازدید: 4445

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 مرداد 1387-0:0

مشايي:مردم اسرائیل را دوست داریم!

معاون مازندراني رييس جمهوري گفت:بنده به حرف‌هايم افتخار مي‌كنم و برای هزارمین بار می گویم، مردم اسرائیل را دوست داریم!


 اسفنديار رحيم‌مشايي اظهار داشت: بنده به حرف‌هايم افتخار مي‌كنم و آن‌ها را اصلاح نمي‌كنم بلكه هزار مرتبه ديگر نيز تكرار مي‌كنم كه ما آحاد مردم دنيا را دوست داريم و اين افتخار ماست كه چون اعتقاد و آرمان‌هايمان انساني است در بين توده‌هاي مردم در دنيا دشمني نداريم.

وي ادامه داد: مردم ايران با مردم آمريكا فرقي ندارند. ما با همه مردم دنيا دوست هستيم حتي مردم آمريكا و اسرائيل.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: موجوديت رژيم اسرائيل براي تمام دنيا خسارت بار است و پيش از هر كس ديگري در دنيا خسارت رژيم اسرائيل براي مردم آن سرزمين است. لذا يكي از اهداف مبارزه با رژيم اسراييل رفع ظلم و ستم از مردم آن سرزمين است.

رحيم مشايي با انتقاد از اظهارات رئيس مجلس گفت: ايشان اظهار داشتند كه صحبت‌هاي بنده درباره رژيم اسرائيل در شرايط حساس عنوان شده است در حالي كه اتفاقاً اين حرف در شرايط حساس كشور قيمت بيش‌تري دارد. ما براي آزادي مردمي كه در آن سرزمين زندگي مي‌كنند تلاش مي‌كنيم و با رژيم اسرائيل مخالفيم.

وي به farsnews گفت: بنده پيش از اين نيز گفته‌ام كه مردم آمريكا از نظر ارتباطات از برترين ملت‌هاي دنيا هستند. با افتخار مي‌گويم كه اين اظهارات را ضرب در هزار كنيد. اين اظهارات را هيچ گاه خلاف نمي‌دانم.

گفتنی است چندی پیش محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری از رحیم مشایی معاون خود به عنوان یک اسلام شناس نام برده بود.

اما از سوي ديگر نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: طبق نظر صريح بنيان‌گذار انقلاب اسلامي، تمامي يهوديان ساكن سرزمين‌هاي اشغالي، در حكم سربازان رژيم غاصب صهيونيستي به شمار مي‌آيند و مواجهه با آنان مشروع است.

حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان درباره ديدگاه امام خميني(س) بنيان‌گذار انقلاب اسلامي در مورد يهوديان ساكن سرزمين‌هاي اشغالي تأكيد كرد: در اين زمينه، خاطره‌اي از ملاقات شهيد دكتر فتحي شقاقي با امام خميني(س) دارم كه برايتان مي‌گويم و شايد آن را بتوان از كرامات امام(س) دانست.

وي كه با نشريه «شاهد ياران» گفت‌وگو كرده است، تصريح كرد: حضرت امام(س) عمدتاً در اين ديدارها وارد مسائل اجرايي و جزئيات نمي‌شدند و بيشتر به بيان خطوط كلي و اساسي، توصيه و نصايح معنوي مي‌پرداختند به‌گونه‌اي كه آنها هدف و راه‌ اصلي را به خوبي دريافت مي‌كردند و در عين حال با عنايت‌هاي ويژه و دعا و نفس مسيحايي و سخنان روح‌بخش خود، جان و دل آنان را در دفاع از حق و جهاد في‌سبيل‌الله، مشتعل مي‌ساختند.

رحيميان افزود: معمولاً اعضاي دفتر امام(س) در اين گونه ملاقات‌ها حضور نداشتند اما پس از ملاقات، وقتي به دفتر ما برمي‌گشتند مطالبي را براي ما نقل مي‌كردند و آنچه مي‌توانم بگويم اين بود كه شهيد فتحي شقاقي، قبل از ملاقات با امام(س) به قم رفته و با شخصي كه در آن زمان جايگاه و مسؤوليت مهمي داشت، ملاقات كرده بود. در اين ملاقات، آن آقا رهنمود داده بود كه «شما نبايد با "غير نظاميان" و "عناصر" رژيم صهيونيستي كاري داشته باشيد» و آنان را از بخشي از عمليات نهي كرده بود.

وي ادامه داد: هيأت فلسطيني، خيلي متعجب و آشفته شده بودند، چون اين نظريه با توجه به جنايت‌هاي بي‌حد صهيونيست‌ها در كشتار فلسطيني‌ها اعم از كوكان و زنان و مردم عادي به هيچ وجه منطقي نبود. روز بعد كه خدمت امام(س) رسيدند، حضرت امام(س) به‌رغم بي‌اطلاعي از ملاقات قبلي، در ضمن صحبت‌هاي‌شان بر همين نكته تأكيد كردند و با صراحت (نقل به مضمون) فرمودند «يهودي در كشورهاي ديگر، با يهودي در فلسطين اشغالي فرق مي‌كند. همه يهودياني كه در فلسطين اشغالي اسكان داده شده‌اند در حكم همان سربازان و اجزاء رژيم غاصب هستند و برخورد با آنها همانند برخورد با سربازان اسرائيلي است.» كه هيأت فلسطيني با اين موضع‌گيري امام بسيار دلگرم و خوشحال شده بودند.


  • جمعه 25 مرداد 1387-0:0

    باعرض معذرت اگر این یاوه گوییهایی که مشاعی گفته درزمان دولت قبلی گفته میشد آیا از ما بهترونها تحصن نمیکردند تا آن شخص عزل شود پس چه شد البته این راباید بگوییم که ایشان پدر عروس است ....

    • دوشنبه 21 مرداد 1387-0:0

      الان مدتیه آقای مشایی ظاهرا سرشون به جای خورده و هنوز داغ متوجه نیست چی داره میگه و کجا داره میگه این حرفا رو . .
      آقای احمدی نژاد جلوی این فامیل اسلام شناستو بگیر. . ممکنه این اسلام شناسیش کار دستش بده . .


      ©2013 APG.ir