تعداد بازدید: 3082

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 19 شهريور 1387-0:0

100 کیلومتر نزدیک تر

دكترعلي اصغرجهانگيري - بنيانگذار مجموعه فرهنگي كندلوس- گفت: طرح اتصال موزه كندلوس به خانه نيما در يوش در دست مطالعه است.


دكترعلي اصغرجهانگيري مؤسس و بنيانگذار مجموعه فرهنگي كندلوس گفت: با توجه به تبليغات گسترده و معرفي مجموعه فرهنگي و تاريخي كندلوس سالانه حدود 60 هزار گردشگر داخلي و خارجي از موزه فرهنگي و تاريخي كندلوس و طبيعت بكرمنطقه بازديد مي کنند.

 وي افزود: كارهاي فرهنگي هيچ گونه درآمدي به همراه ندارد و اين كار توسط عاشقان فرهنگ اداره مي شود لذا علي رغم انتشار و چاپ كتاب هاي متعدد با موضوعات گوناگون از سوي مجموعه فرهنگي كندلوس هيچگونه مساعدتي دراين زمينه به ما نشده است.

دكترجهانگيري ادامه داد:من در اين سن و سال تمام نيرو و توان خود را جهت فعال نگه داشتن مجموعه فرهنگي كندلوس به كار گرفته ام و انتظار دارم تا در اين راه مرا ياري كنند.

وي تصريح کرد: کم ترين كمك به موزه فرهنگي و تاريخي كندلوس دولتي نمودن آب و برق اين مجموعه مي باشد تا بخشي از هزينه هاي حفظ و نگهداري اين مجموعه با ارزش كاسته شود.

 وي در خصوص طرح توسعه مجموعه فرهنگي و تاريخي كندلوس گفت: از آن جايي كه امكانات موجود پاسخگوي خيل حضور گردشگران داخلي و خارجي در كندلوس نمي باشد احداث مهمانسرا با ظرفيت 100 اتاق در كندلوس ضروري است كه در صورت ارائه تسهيلات لازم اين امر مهم را در كندلوس به تحقق خواهم رساند.

 وي ادامه داد: اتصال موزه كندلوس به خانه نيما در يوش از اقدامات در دست مطالعه است كه در صورت موافقت هاي لازم با احداث جاده اي به طول 8 كيلومتر از روستاي نيچكوه به يوش موجب مي شود تا آن 60 هزار گردشگري كه سالانه جهت بازديد از مجموعه فرهنگي كندلوس به اين روستا سفر مي كنند، از خانه نيما در يوش نيز بازديد کنند.

 گفتني است با احداث اين جاده كجور و كندلوس 100 كيلومتر به تهران نزديكتر مي شوند.

 دكترعلي اصغرجهانگيري مؤسس و بنيانگذار مجموعه فرهنگي كندلوس در پايان گفت: شش آلبوم عكس منتشر نشده از دوره قاجار و صدها سند تاريخي قرن هشتم هجري تا اواخر دوره قاجار و موارد بي شمار ديگر در مجموعه فرهنگي كندلوس وجود دارد.

وي از پژوهشگران و علاقه مندان خواست براي چاپ و نشر اين آثار او را ياري کنند.

محمدحسین ملایی کندلوسی - (mazandnews@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir