تعداد بازدید: 2745

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 20 شهريور 1387-0:0

بر باد رفته

شخصي كه با همراهي پسر خود و يكي از اهالي محله علوي‌كلاي چالوس اقدام به ثبت نام از زائران كربلا به صورت هوايي مي‌كرد، كلاهبردار از آب درآمد.


 اين افراد از هر زائر مبلغ قابل توجهي كه بعضي از مطلعان آن مبلغ را تا يك ميليون تومان ذكر كرده‌اند، دريافت كرد.


اين اشخاص به زائران وعده داده بودند كه در روز معين و در نقطه‌اي خاص جمع شده تا با اتوبوس به فرودگاه اعزام شوند.


در روز موعود گردهمايي زائران انجام شده اما نه از اتوبوس خبري بوده و نه از مديران اين تور زيارتي اثري وجود داشت.


در پي وقوع اين واقعه مشخص شد كه وعده‌هاي ثبت‌نام‌كنندگان دروغ بوده و ‌چنين سفر هوايي واقعيت ندارد.
بعضي از مال‌باختگان اين واقعه تاسف‌آور كه وجه نقد خود را از دست داده بودند و انتظار را بيهوده و متهمان اصلي ماجرا را متواري و يا پنهان شده ديدند، به حقيقت قضيه پي برده و بعضي از آنان بر مبناي اين حادثه شكايتي تنظيم كرده و از طريق مقام‌هاي انتظامي و قضايي پي‌جويي و تعقيب متهمان را خواستار شدند.


يك مقام آگاه و مرتبط با اين واقعه كه نخواست نام وي ذكر شود،اصل واقعه و چگونگي آن را مورد تاييد قرار داد و تعداد متهمان واقعه را حداقل چهار نفر ذكر كرد.


وي افزود: تا روز گذشته فقط يك شكايت در ارتباط با اين قضيه مطرح شد و البته تحقيقات آنان در خصوص مورد مذكور بر اساس دستورات مقام‌هاي قضايي چالوس و اظهارات شهود و مطلعان ادامه دارد تا پرونده مذكور تكميل شود.


آخرين اطلاع و اصل حكايت از متواري بودن فردي با نام (ط) و پسرش به عنوان متهمان اصلي اين واقعه حكايت مي‌كند كه ناشي از سوء استفاده از اعتقادات مردم نسبت به اماكن متبركه دارد.
اين پرونده در حال رسيدگي است.


يكي از حقوق‌دانان شهرستان چالوس موضوع را منطبق با كلاهبرداري دانست و اظهار داشت: بر اساس قانون مجازات اسلامي هر كس مردم را به امور غير واقع اميدوار و يا از ساده لوحي افراد سوء استفاده كند، قابل تعقيب و مجازات است.(farsnews)



    ©2013 APG.ir