تعداد بازدید: 2703

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 24 شهريور 1387-0:0

کردان شهيد زنده انقلاب است

یادداشتي از: هادی ابراهيمي کياپي،روزنامه نگار


مازندنومه:در روزهاي اخير انتقاد از وزير کشور به اوج رسيده و با ورود جوانفکر-مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري-دامنه انتقادها به همکاران کردان در دولت نيز سرايت کرد.

کردان اما هم چنان سکوت و همه چيز را مشمول مرور زمان کرده است.يادداشت زير را هادي ابراهيمي-يکي از فعالان سياسي استان مازندران- نوشته و ارسال کرده است.ابراهيمي در اين مطلب پرطمطراق از عملکرد وزير کشور دفاع کرده است.

وي استدلال کرده:"تخريب كنندگان کردان نه زبان منطق دانند و نه با مكتب فلسفه آشنايي . شنعت كارشان در غرت و فريب و جنجال سازي و هوچيگري است، نه از متواترات و مقبولات دانند و نه از مشهورات و مسلمات..."ابراهيمي وزير کشور را  شهيد زنده انقلاب ناميده است. متن کامل يادداشت را بخوانيد.

-------------

هدف از ترقيم و تصنيف اين سطور نه تزيد است و نه تضريب و نه تعصب . دوستاني كه با تفكر انديشه و اثار قلمي ام آشنايي دارند بر تعهد و توجع و دردمندي اين حقير در بخش هاي مختلف اصول گرايي وقوفي كامل دارند.

 شايد ضرورت داشت اين مقال در اوج معرفي "برادر عزيز و بزرگوارم شهيد زنده انقلاب" جناب آقاي كردان -وزير محترم كشور- به مجلس نگاشته مي شد وليكن بيم آن بود كه عده اي آن را به حساب ترب و چرب زباني نگارنده بنگارند كه با تقاعد از درج مطلب در ان مقطع صرفا" به ترحيب و تشمر آقاي كردان به عرصه سياسي پرداختيم و طي اين مدت تعب دشنام ها ، تخريب ها و بداخلاقي هاي سياسي را نسبت به يكي از بهترين فرزندان اين كشور كه در تدين ، مجاهدت ، اصول گرايي ، ولايت مداري ، قاطعيت و دفاع از منافع ملي بي نظير است صرفا" نظاره گر بوديم؛گرچند ساحت ارزشي و جهادي وزير كشور مستغني از استمالت و دلجويي است ولي الحاح و اصرار اين جانب بر افهام آن چه در جريان راي گيري و بعد ان براي شان نيز گذشت خالي از تحليل و بررسي هاي كارشناسانه نيست .

طرح مسئله
به راستي آبشخور تخريب كردان از كجاست ؟ اين همه اطناب در افتعال و الحاح بر استهانت كه فضاي كشور را در ضجرت با وزير كشور در پي گرفته معلول چه عواملي است ؟ ترياق هاي متلون در تضعيف و تخريب وزير كشور كه وقيحانه صيت عام و خاص گرديده است و كراهت ازلال آن بر همگان روشن شده از چه منبع و ماخذي است ؟

چرا چنين با عرض و ابروي وزير مكتبي خود را در طمطراق هياهوي سياسي قرار مي دهند و با تيش و طيره طيب خوش ماه دلدادگي را با شعوذه گري مي خواهند پاسخ دهند ؟ عده اي غدارگونه و غره از تخريب وزير جهادي كشور اوراد مي خوانند و بنام عادل بودن و عدالت خواهي عدالت را زيرپا مي گذارند تا دنائت و خنياگري خويش را بيشتر هويدا سازند .

 عده اي ديگر نيز دراعه افشاگري و ذمت و ذمه ( بخوانيد رياكاري ) بر تن كردند و چون سورچي سنان به دست به قصد ترور فيزيكي وزير كشور با كوپالي اهنين به شريري و ضجرت افتادند .( عوامل اپوزيسيون داخل و خارج ) .
به راستي صله و انعام تخريب كردان و يا ترور وي از ان كيست !؟ اصولگرايان تحول خواه ؟ اصلاح طلبان ؟ شبكه هاي راديويي و تلويزيوني بيگانه و يا عوامل نفاق و برانداز ؟

 چگونه است عده اي با وهميات و مخيلات خود در پي نفي تصورات و تصديقات بديهي در خصوص وزير محترم كشور هستند؟

مگر سلوكي چون دين داري ، مجرب بودن ، مردمي بودن ، ساده زيستي ، ولايي بودن ، مقتدر بودن و ... از تصورات بديهي در خصوص وزير محترم كشور نيست؟

 تصديق اين كه كردان متدين و انقلابي است، كردان مديري توانمند و مجرب در عرصه اجرايي است، كردان شحنه اي مناسب براي پاسداري از مرزهاي فكري ، عقيدتي و سياسي در كشور است،تصديق اين كه كردان حافظ منافع ملي و مانع دخول اغيار است؛ مگر اين فضائل از مجربات نيست؟ بنابراين مادر پيدا كردن تصورات و تصديقات معلوم به دنبال چه هستيم؟

بناي مناظره فلسفي و منطقي با تخريب كنندگان ندارم چون آنان نه زبان منطق دانند و نه با مكتب فلسفه آشنايي . شنعت كارشان در غرت و فريب و جنجال سازي و هوچيگري است، نه از متواترات و مقبولات دانند و نه از مشهورات و مسلمات . پس فاقه فلسفه و منطقند .

به راستي آيا آنان در پي اثبات قضيه اي يا معلوم كردن امر مجهولي بنام مدرك تحصيلي وزير مكتبي اند ؟ يا غضبان از صداقت كردان و اعتماد كامل رئيس جمهور عزيز به او ؟ يا خود را به پينكي بردند تا بالمره درصدد انتقام و كينه توزي برايند كه خواب خوش آنان در انتخابات آينده بر آب رفته است؟

 مگر نه اين است كه ما با يك سري از بديهيات اوليه در خصوص وزير محترم كشور روبه رو هستيم ؟چرا در برابر اين همه از تصورات و تصديقات معلوم و متقن و سفسطه و جنجال روي آورده،در حالي كه تجربه و مديريت گران سنگ وزير محترم كشور در امور مختلف به تعبير رياست محترم جمهور فراتر از كاغذ پاره هاي اعتباري و قراردادي است .

 ذكر اين نكته از دانشمند و فيلسوف عزيز ارسطو را كه خطاب به سوفسطاييان عنوان شده به نقادان تخريب گر كه خود در ورطه سفسطه و انكار واقعيت افتاده اند گوشزد مي كنيم. جناب ايشان مي گويند :"اينكه شما مي گوييد هر قضيه اي بايد به اثبات برسد درست نيست "

زيرا بسياري از قضايا نيازي به اثبات ندارند و به خودي خود روشن و غير قابل چون و چرا هستند. اين قضايا همان بديهيات اوليه است؛بنابراين تجربه كارامدي و توان مندي وزير محترم كشور در عرصه هاي مختلف فراتر از دكترا و مدارج بالاي علمي است كه متاسفانه به عنوان مهمترين بديهيات در اظهارات ناقدين ديده نشده است .

باز هم يكي از انواع مغالطه هايي كه نسبت به وزير كشور انجام شد استشهاد به موارد نادرست و سپس تعميم و كليت دادن آن به همه صفات و خصوصيات برجسته وزير محترم كشور كه اين روش كاملا" غير اخلاقي ، غير ديني و غير انساني بود كه در اينجا بايد به تمنع ، استواري و صبر جناب كردان آفرين گفت .

ايراد تمثيل هاي ناروا و ناصواب نسبت به وزير جهادي كشور و در پيش گرفتن استراتژي ( استنتاج باطل از حق ) از جمله شگردهاي تبليغاتي تخريب گران و ناقدين غير مطلع بوده است .

 انتشار اخبار دروغ در سطح وسيع و تحليل نادرست نسبت به عملكرد وزير محترم كشور در حالي صورت گرفت كه مراجع ذي صلاح و نظارتي بارها و بارها بر عملكرد مثبت ايشان صحه گذاشتند .

اين مهم حكايت از مظلوميت و وجاهت شغلي و خانوادگي وزير محترم كشور بود . متاسفانه در مجلس شوراي اسلامي ناقدين بي اطلاع آقايان ( ت . ن . ح . ز ) با حزاقت به جاي نقد و بررسي برنامه هاي پيشنهادي وزير كشور به هزل و هجو و تكذيب و تخطه شخصيتي اقاي كردان پرداخته تا با اين حربه برنامه ها و عملكرد درخشان مديريتي چند ساله وي را از درجه اعتبار ساقط كنند . ( نقد من قال بجاي ما قال ) كه البته با هوشياري و تدبير نمايندگان محترم اين ترفند خنثي شد .

 آن چه كه براي خواص ، تحليل گران سياسي و عوام جامعه مطرح است اين كه آقاي احمدي نژاد- رئيس جمهوري محترم- از چه منظر و مرايي نسبت به انتخاب و معرفي اقاي كردان براي وزارت كشور همت گماشتند :

 1- آيا اين انتخاب تحميلي و از روي اضطرار و ناچاري بوده و رئيس جمهوري در نتيجه فشار به اين انتخاب دست زده ؟

2-  آيا انتخاب اقاي كردان براي وزارت كشور در نتيجه لابي گري هاي پشت صحنه و رايزني هاي آقاي لاريجاني و مجلس براي تصدي وزارت بوده ؟

 3- و يا اينكه شخص آقاي احمدي نژاد با كنكاش ، فسحت و طوع خويش نسبت به انتخاب وي آن هم براي تصدي وزارت خانه مهمي چون كشور اهتمام كرده ؟

 با نگاهي به مامضي ، سلوك و زي دولت نهم خاصه رياست محترم جمهور در انتخاب وزرا و انتصاباتي در اين حد و جايگاه ، گزينه سوم متقن تر و از خلود بالاتري برخوردار بوده، به گونه اي كه سبيل و مشي رياست مجترم جمهور به اذعان خود ايشان و اطرافيان دولت و روندي كه ما نظاره كرديم فارغ از اين زد و بندهاي پشت صحنه سياسي و يا به عبارتي حل و عقد شبكه اي و جرياني است .

 اما شايد اين تصور ايجاد شود كه انتخاب كردان از طرف احمدي نژاد معلول چه براهين و حجتي است ؟ و يا به عبارتي آقاي كردان از چه ويژگي ها و سكناتي در امور اجرايي ، سياسي و مديريتي برخوردار بوده كه احمدي نژاد با ان همه حساسيت و جايگاه وزارت كشور بعد از رفتن آقاي پورمحمدي نسبت به ان اهتمام كرده است ؟

صورت مساله روشن و پاسخ آن نيز معلوم و معين است:

 1- پاي بندي و اتصال عميق آقاي كردان نسبت به اصول و بنيادهاي ديني و معرفتي و انقلابي و مزكا از هر گونه الودگي سياسي و حزب گرايي

 2- تمالك و تماسك آقاي كردان در مراقبت از نفس و تشرف ايشان به جليس بودن با عامه مردم خاصه محرومان و مستضعفان . آن هايي كه كردان را مي شناسند بر اين مهم وقوفي كامل دارند .

 3- توانايي منحصر به فرد ، كارامدي ، كادرسازي براي دفاع از انقلاب ، تهور بالا در برخورد با جريانات سياسي منحرف ، ضد انقلاب و اپوزيسيون و شايستگي در تعبيه ساختن سازمان و دستگاه هاي اجرايي .

من جمله در سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران كه نقشي بي بديل در جذب عناصر متعهد و ميدان دادن به نيروهاي حزب اللهي و فقاهتي داشته به گونه اي كه شخص كردان در برخورد با پسمانده هاي رژيم گذشته كه اغلب سلطنت طلبان و عوامل انان بودند نقش اساسي و ماندگار داشتند كه انتعاش و سرزنده گي رسانه ملي معلول زحمات علي لاريجاني و ايشان است .

 4- پاكدستي ، امانتداري ، دلسوزي براي نظام ، ترجيح منافع ملي و انقلابي بر منافع شخصي و خانوادگي ، مشي زي مردمي و ساده زيستي ، تبجيل جايگاه منحصر به فرد نظام ولايي و فقاهتي ، دل در گرو اهل بيت عصمت و طهارت داشتند از وي شخصي امين و مورد اعتماد در نزد احمدي نژاد ساخت .

به راستي آناني كه كردان و خانواده وي را به ولنگاري و فساد متهم مي كردند چگونه مي خواهند اين خذلان و خست را جبران نمايند كه در منزل آقاي كردان حسينه اي است كه در تمامي مناسبت هاي اسلامي و ديني مراسمي براي اهل بيت عصمت و طهارت برپاست؟

 مهم ترين امهات و اصطناعات آقاي كردان همين دلبستگي به اهل بيت عصمت و طهارت است اي كاش تامل و تحسري در تخريب كنندگان ايجاد مي شد و ...


5. تاثير گذاري در معادلات سياسي ، توجه و تمركز بر كارهاي تشكيلاتي براي دفاع از نظام اسلامي ، دفاع جانانه و مردانه از تفكر اصول گرايي.

آنان كه با روحيات كردان آشنايي دارند خود واقفند كه در ايام غربت نيروهاي اصولگرا و زماني كه دوم خردادي ها نيروهاي حزب اللهي و ارزشي را از دم تيغ مي گذراندند، كردان چه نقش مهم و اساسي در جذب و فراخواني آنان به رسانه ملي ايفا كرد .

 به راستي آن زمان امثال آقايان توكلي ، نادران .... كجا بودند ؟ نقش آنان در يك پارچگي ، حفظ آبرو و حيثيت نيروهاي ارزشي و اصولگرا به چه ميزان بوده است ؟

آيا آقايان در جبهه اصول گرايي بودند يا مشغول نوشتن تز دكتراي خود در انگليس ؟

 آيا شرم آور و وقيحانه نيست كه اعلام كنيم بعيد است كردان اصولگرا باشد ؟ در اوج تخريب ارزشهاي انقلاب ، جسارت و هتاكي گروه هاي برانداز نسبت به ساحت دين و مرجعيت و تنهايي مديران رسانه ملي در دوران حاكميت هشت ساله اصلاح طلبان چه كسي توانست رسانه ملي را از حصر اقتصادي و تنگاهاي مالي كه مجلسيان ششم ان را طراحي كرده بودند رهايي دهد ؟

آيا مي شود نقش برجسته لاريجاني و كردان را در ان شرايط سخت و صعب فراموش كرد ؟ مگر جريان برانداز و فرصت طلب در راستاي دست يازي به اهداف شومش رسانه ملي را در مقابلش نمي ديد ؟ به راستي اين حق طلبي و عدالت طلبي اقايان نماينده ( ت . ن . ز . ح ) از چه نوع و سنخي است؟

مخالفان كردان
اما چه كساني با كردان مخالفند  و در تخريب و ترور شخصيتي وي بر ديگران سبقت مي گيرند ؟

 آبشخور و منشا اين ناجوانمردي و ددمنشي كجاست ؟ در مطلع اين مقاله عرض كردم كه هدف راقم اطناب و زياده روي در اعزاز و تكريم آقاي كردان نيست بلكه بيان واقعيت هايي است كه متاسفانه عامدا" و يا سهوا" در فضاي مغبر و غبارآلود از سوي افرادي و يا جرياناتي چه در داخل و خارج نسبت به وزير كشور ايجادشده و كراهت و ناخوشايندي ان بر همگان مبرهن شده است .

 ضمن آن كه به جايگاه عميق و رفيع ناقد و منتقد احترام قائليم ،بر اين باوريم آن چه كه نسبت به آقاي كردان صورت گرفته فقط تخريب و تضعيف ايشان بوده كه متاسفانه همان تراوشات و اباطيل در خدمت رسانه هاي بيگانه و ضد انقلاب قرار گرفته است .

اما مخالفان كردان در چه جبهه اي قرار گرفته و چه اهدافي را در سرلوحه خود قرار داده اند ؟

 1- ضد انقلاب و اكفاي آنان يعني اپوزيسيون داخلي و خارجي . آناني كه با كردان و احمدي نژاد صرفا" عناد و عقده دروني ندارند بلكه با مرام و مسلك امام و رهبري و انقلاب به مبارزه و جنگ طلبي برخاستند كه ماهيت و اندرون انها بر مردم فهيم و بيدار ما مكشوف گشته است .

 2- گروه هاي سياسي اصلاح طلب اعم از مشاركت ، سازمان مجاهدين ، و بقاياي گروهك منحله آزادي .

 تمام تلاش اين جريانات سياسي برانداز طي اين مدت بهره برداري سياسي از فضاي ايجاد شده در راستاي تخريب و نظام اسلام كه كاملا همصدا و متجانس با امواج بيروني و رسانه هاي ديداري و شنيداري آنان طراحي شده بود .

3- طيفي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه از دوطيف اصول گرايان متحول و اصلاح طلبان بودند كه متاسفانه اصول گرايان تحول خواه مجلس با اظهارات و مواضع تخريبي نسبت به اقاي كردان فضا را غبارآلود كردند .

 عدول از عقلانيت و انصاف كه ترجيح منافع و خاستگاه حزبي و سياسي در آن كاملا" مشهود ، خامل و بي ارزش بوده است .البته اين جريان سياسي از اول روي كار آمدن دولت نهم قصد سهم خواهي و فزون طلبي را داشت كه از ثقت و اطمينان اقاي احمدي نژاد خارج شد و تا به امروز در موضوعات مختلف روندي تقابلي را با دولت نهم برگزيده است .

يكي از نمايندگان اين طيف در روز راي گيري يعني آقاي (ن ) خطاب به نماينده اي مي گفت : كه امروز روز انتقام از كردان است و امروز يوم تبلي از السرائر در خصوص كردان بايد آشكار شود، اما او فراموش كرده بود كه ان روز متقارن با ميلاد سالار شهيدان حسين بن علي ع بود؛ بزرگمردي كه در ايين مردانگي ، دينداري و آزادگي شهره عام و خاص است اما لجاجت و عقده گشايي اين جريان نسبت به احمدي نژاد و مواضع دولت نهم و شكست سنگين انان در تعيين رئيس مجلس هشتم هيچ نقطه اي را براي تنبه ، بيداري و انصاف باقي نگذاشت.

 گرچند دفاع مستحكم و مستدل جانباز فهيم و انقلابي مجلس يعني برادر عزيز آقاي مقيمي -دبير مجمع نمايندگان مازندران و از طيف اصولگرايان تحول خواه از وزير كشور- حجت بالغه اي بود بر پاشيدگي و اختلاف نظر در بين اعضاي اين جمعيت نسبت به وزير كشور ؛ اما آن چه كه مبرهن است پروژه تخريب وزير كشور توسط اين جريان سياسي ( اصولگرايان متحول ) ادامه خواهد داشت تا با انگيزه زدايي و استمرار پروژه تخريب در سايت الف و برخي از رسانه ها به نوعي انتخابات آينده رياست جمهوري را تحت تاثير اعوجاجات و مناقشات بي حاصل سياسي قرار دهند .

 4- طيفي از حاميان دولت در مجلس و خارج از آن .

 گرچند اين طيف هم متاسفانه تحت ارتعاشات ، عشوه و كر و فر تخريب گران قرار گرفته ولكن برخي از آنان به جبران عملكرد مافات خود برآمدند كه انتظار مي رود مابقي نيز از عظت و پند فاصله نگرفته و بر متابعت خويش از سيره رئيس جمهوري مكتبي و ارزش گرا بيفزايند و از هر گونه مسارعت خودداري كنند .

 اما آقاي كردان بايد بدانند كه شمشير بي دسته افراطيون و دست خالي آنان در تخريب وي حاصلي جز محبوبيت مردمي و اقبال عمومي به ايشان نداشت و بايد از اين دستاورد گران سنگ صيانت نمايند .

 آقاي كردان در مسير جديد و تازه اي قرار نگرفته است. او آزمون هاي متعددي را در اين نظام با موفقيت پشت سر نهاده و كارنامه قابل قبول و دفاعي از خود برجاي گذاشته است . گرچند هجمات و تخريب ها بر عليه او تداعي گر مظلوميت شهيداني چون مطهري ، بهشتي ، رجايي و انسان هاي والا مقامي چون مصباح و احمدي نژاد است، اما نمي خواهيم نسبت به او مستحسن و مستطاب سخن بگوييم و يا مقالي بنگاريم .

همين قدر بس كه او هم شهيد زنده انقلاب است كه بيش از چهل و اندي بار فقط در معرض ترور و بيش از هزاران بار تخريب و تضعيف شده است.


  • جعفر قربان پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 28 شهريور 1387-0:0

    آقایان سیاسیون مخالف وزیر محترم کشور توجه کنید : به جای جنگ قدرت ، اتحاد خدمت پیشه کنید و جایگاه قانونی وزیر محترم کشور که متعلق به نظام ، مردم و شهداست را خدشه دار نکنید . به الزامات قانون و رای مجلس احترام بگذارید . مخالفت با وزیر محترم کشور در شرایط حساس داخلی و بین المللی آسیب جدی به سرنوشت کشور و مردم است . برمنافع ملی پایبند باشید . فرصت سوزی نکنید . اتحاد خواست مقام معظم رهبری و مردم است . به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات محترم دولت و نمایندکان التزام عملی داشته باشید تا آسیبی به ایران عزیز اسلامی نرسد . از صمیم قلب برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی سلامت و موفقیت دارم . جعفر قربان پور - کاندیدای فرهنگی سابق مجلس هشتم ساری

    • علی نقی ذاکریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 27 شهريور 1387-0:0

      واقعا متاسفم که کردان با شهید مطهری و بهشتی و......مقایسه میشود.لطفا اگر استقلال دارید بنویسید که نامبرده در برابر تخلفات مستند خود هیچ دفاع قابل قبولی ندارد.مقاله فوق نیز مملو از اغلاط املائی می باشد.

      • سه شنبه 26 شهريور 1387-0:0

        خوب بنده خدا راست میگه دیگه

        • يکشنبه 24 شهريور 1387-0:0

          بالاخره يکي پيدا شد دفاع کنه

          • يکشنبه 24 شهريور 1387-0:0

            (...)تا كجا!!!

            • يکشنبه 24 شهريور 1387-0:0

              هادي جان ما که چيزي نفهميديم.عربي نوشتي؟برگردان کن ببينم چي به چيه!


              ©2013 APG.ir