تعداد بازدید: 2728

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 22 مهر 1387-0:0

یک نماینده:کردان استعفا داده اما رئیس جمهور با آن موافقت نکرده است

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری گفت: لاریجانی مسئول موضوع کردان است.


يكي از طراحان استيضاح وزير كشور گفت: چهارشنبه هفته جاري طرح استيضاح مذكور را تحويل هيئت رئيسه مي‌دهيم.

علي مطهري يكي از طراحان استيضاح وزير كشور در گفتگو با farsnews با اشاره به جلسه روز يكشنبه خود با امضاكنندگان اين طرح گفت: ‌در اين جلسه تصميم نمايندگان بر اين بود كه اگر امروز امضاها را تقديم هيئت رئيسه كنيم بايد تا چهارشنبه هفته آينده استيضاح انجام گيرد، اما چون مجلس امكان دارد هفته آينده تعطيل باشد، نمايندگان بايد به خاطر اين طرح از حوزه‌هاي انتخابيه خود به تهران بازگردند كه اين امر كار را با مشكل مواجه مي‌كند، لذا تصميم بر اين شد كه چهارشنبه همين هفته امضاها تقديم هيئت رئيسه شود تا با اين مشكل مواجه نشويم.

وي در ادامه افزود: يكي از دلايل ديگر كه باعث شد طرح استيضاح كردان وزير كشور را چهارشنبه تقديم هيئت رئيسه كنيم ممكن است تحولات ديگري را در اين هفته شاهد باشيم و يا خود آقاي كردان از سمت خود استعفا دهند.

روح الله جانی عباسپور- نماینده بوئین زهرا- هم گفت: طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور با حدود 30 امضا به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شد، اما بر اساس نظر استیضاح کنندگان مقرر شد این طرح روز چهارشنبه اعلام وصول شود تا با تعطیلات هفته آینده مجلس تداخل پیدا نکند.

دریافت حقوق بدون داشتن مدرک تحصیلی مورد ادعا، عضویت در هیئت علمی دانشگاه بدون داشتن مدرک تحصیلی و اظهارات خلاف واقع در باره مدرک تحصیلی در روز بررسی رای اعتماد از محورهای طرح استیضاح علی کردان به شمار می رود.

این در حالی است که بار دیگر در راهروهای مجلس شنیده شد که کردان استعفای خود را به رئیس جمهور تحویل داده است . گرچه این موضوع رسما" از سوی هیچ مقام یا منبع دولتی تائید نشده است.

یک نماینده مجلس که خواست نامش فاش نشود در این باره به mehrnews گفت: ازمسئولان دولتی شنیده ام که کردان استعفا داده اما رئیس جمهور هنوز با آن موافقت نکرده است.

از سوي ديگر علی اکبر جوانفکر -مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور-با انتشار مطلبی از علی کردان، وزیر کشور، به عنوان مدیری باتجربه و موفق در حوزه های مختلف اجرایی یاد کرده و گفته است :مجلس هم با توجه به همین ویژگی ها، صلاحیت وی را برای تصدی پست وزارت مورد تأئید قرار داد.

  به گفتۀ مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری اگر اهمال و اشکالی در مورد مدرک جعلی آقای کردان بوده، این به هیچ متوجه دولت و رئیس جمهوری نیست، چرا که احمدی نژاد به هنگام معرفی علی کردان به مجلس از او به عنوان "دکتر" یاد نکرد.

 جوانفکر در ادامه علی لاریجانی رییس مجلس را مسئول موضوع کردان دانسته  و تاکید کرده  است : در زمان اخذ و ارایۀ مدرک دکتری افتخاری به صدا و سیما، آقای کردان معاون آقای علی لاریجانی رئیس وقت آن سازمان و رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی بوده است؛بنابراین، آقای لاریجانی نه تنها برکنار از موضوع نیستند، بلکه ایشان به واسطۀ آشنایی دیرینه ای که با آقای کردان دارند، یکی از کسانی هستند که در این زمینه مسئولیت پاسخگویی را برعهده دارند.



    ©2013 APG.ir