تعداد بازدید: 2193

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 1 آبان 1387-0:0

ماندن يا نماندن،مسئله استيضاح است!

تصميم نهايي کردان مبني بر ماندن يا استعفا در روزهاي آينده اعلام مي شود.


*مجمع 1 - 4!

علي كردان- وزير كشور- براي مذاكره با كميته تشكيل شده استيضاح در مجلس حضور يافت. قرار شده است كردان تصميم نهايي خود را در روزهاي آينده اعلام كند.

به گزارش farsnews اين كميته متشكل از چهار نفر است اما در اين جلسه سه نفر از اعضاي كميته شامل محمدرضا باهنر، شهاب‌الدين صدر و محمدرضا ميرتاج‌الديني حضور داشتند.


علي كردان وزير كشور در اين جلسه پس از شنيدن اظهارات اين نمايندگان گفت كه در روزهاي آينده در باره ماندن يا رفتن از وزارت كشور، تصميم‌ نهايي را اتخاذ مي كند.

عصر روز يكشنبه 28 مهر، جمعي از نمايندگان با حضور در دفتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مجلس، در خصوص بررسي وضعيت علي كردان وزير كشور و استيضاح وي جلسه داشتند.

در اين جلسه كه محمدرضا باهنر نائب رئيس دوم مجلس، محمدرضا مير تاج الديني عضو هيئت رئيسه مجلس، روح الله حسينيان، علي اصغر زارعي، سيد شهاب الدين صدر، احمد توكلي و اسد الله بادامچيان از نمايندگان تهران حضور داشتند، ضمن بحث در خصوص استيضاح كردان تصميم گرفته شد تا از ميان نمايندگان حاضر كميته‌اي مركب از باهنر، ميرتاج‌الديني، زارعي و صدر تشكيل و با علي كردان وزير كشور نشستي داشته باشد.

*روبوسي نه،فقط دست!

در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی وزیر کشور، افشار معاون سابق سیاسی این وزارتخانه در ابتدای مراسم حاضر به سخنرانی نشد اما در پایان به هنگام دریافت لوح تقدیر، آرزوی توفیق روزافزون برای کامران دانشجو کرد.
 مراسم تودیع و معارفه  علیرضا افشار و کامران دانشجو معاون سیاسی سابق و فعلی وزیر کشور که صبح روز سه شنبه در این وزارتخانه انجام گرفت دارای حواشی و نکاتی بود که از نگاه mehrnews پنهان نماند:

* درحالی که بیش ازیک ساعت از زمان اعلام شده برای برگزاری مراسم تودیع ومعارفه معاون سیاسی وزیر کشور می گذشت، این تنها خبرنگاران بودند که حاضران در جلسه را تشکیل می دادند و هنوز هیچ کدام از مدعوان در جلسه حاضر نشده بودند، این درحالی است که زمان اعلامی برای برگزاری این مراسم در دعوتنامه هایی که برای خبرنگاران ارسال شده بود 10 صبح عنوان شده بود.

*علیرضا افشار دراین مراسم که با یک ساعت و ده دقیقه تاخیر یعنی در ساعت 10/11 در سالن 600 نفره وزارت کشور برگزار شد، ابتدا حاضر به سخنرانی نشد و درحالی که روی صندلی محل استقرارش در ردیف اول نشسته بود، اعلام کرد که صحبتی ندارد و برای معاون سیاسی جدید آرزوی موفقیت می کند.

* پس از سخنرانی معاون سیاسی جدید وزارت کشور و وزیر کشورنوبت به تقدیر از زحمات افشار و معرفی دانشجو به عنوان قائم مقام و معاون سیاسی جدید وزارت کشور رسید که علیرضا افشار پس از دریافت لوح تقدیر همکاران سابقش در وزارت کشور، برای لحظاتی پشت تریبون قرار گرفت واظهار داشت: دفتر انتخابات، دفتر سیاسی و تقسیمات در مدت همکاری ، عملکرد بسیار موفقی داشت و بنده از همکاران خود در طول این یکسال تشکر می کنم.

وی ضمن آروزی توفیق برای کامران دانشجو در سمت جدید معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور، افزود: امیدوارم دانشجو با شتاب و سرعت بیشتر فعالیتهای وزارت کشور را تداوم ببخشد.

* به هنگام اهداء لوح تقدیر به افشار ، وی درصدد بود به دست دادن به کردان بسنده کند که وزیر کشور وی را به سمت خود کشید و با وی روبوسی کرد.

* پس از حضور وزیر کشور در جمع خبرنگاران ،‌ برخی خبرنگاران سئوالاتی را از وی پرسیدند که کردان در پاسخ به این سئوالات با عصبانیت پاسخ داد و حتی درباره یکی از آنها از این جمله استفاده کرد که "باید اطلاعات خود را بیشتر کنید و در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشید" .خبرنگاران نیز در اعتراض به این عکس العمل های وزیر کشور در قبال سئوالات خود به وی گفتند اگر سئوالی را دوست ندارید پرسیده شود، می توانید جواب ندهید، نه اینکه چنین برخوردی با خبرنگاران داشته باشید.

*شرعيات تون کجاست خانم؟!

* همچنین درحاشیه این مراسم، خبرنگاران به قصد مصاحبه با وزیر کشور دور وی حلقه زدند که پس از گذشت اندک زمانی، یکی از خبرنگاران خانم که به دلیل ازدحام جمعیت در کنار وزیر قرار گرفته بود ،‌ با تذکر تند کردان مبنی بر حفظ حریم شرعی مواجه شد. این خبرنگارمحجبه که با پوشش چادر دربرنامه حضور یافته بود با حالتی بغض آلود در واکنش به لحن وزیر کشور  تصریح کرد : در شرایط کاری خبرنگاران، حضور در ازدحام جمعیت موضوعی عادی است . بنده اکنون در حال انجام وظیفه هستم و شما برای من مانند برادر بزرگتر هستید ضمن اینکه قصد من انجام وظیفه حرفه ای است نه نادیده گرفتن حدود شرعی . وزیر کشور دوباره تذکر خود مبنی بر حفظ حریم شرعی را تکرار کرد و گفت بنده هم نمی توانم از حدود شرع خارج شوم.

* خبرنگاری از کردان درباره سرنوشت جاعلان مدرک دکترایش پرسید که وی این باره آنان را به دادستان تهران ارجاع داد و گفت که این موضوع را باید از این طریق پیگیری نمایید. اما این خبرنگار با تکرار گفته هایش اعلام کرد که شما به عنوان شاکی باید از این موضوع مطلع باشید که وزیر کشور این سئوال را بی پاسخ گذاشت. خبرنگار فوق که سکوت وزیر کشور در پاسخ به سئوال خود را مشاهده کرد این باراز کردان پرسید درباره مدرک فوق لیسانس ولیسانس تان چه جوابی دارید، آیا ازاین موضوع هم شکایتی دارید؟

* در پایان گفتگوی خبرنگاران با وزیر کشور و در حالی که بعضی از سئوالات آنها بی پاسخ مانده بود، برخی مسئولان اطلاع رسانی وزارت کشور در جمع نمایندگان افکار عمومی حاضر شدند و به شدت از نوع و نحوه پرسش سئوالات خبرنگاران از علی کردان انتقاد نمودند.

 *مطهري پيله کرده:استعفا بده!

اما دكتر علي مطهري در نامه سرگشاده‌اي كه براي «tabnak» ارسال كرده، خطاب به علي كردان چنين نوشته است:

جناب آقاي كردان، وزير محترم كشور
با اهداي سلام

قبول داريد كه مسئله وزارت جنابعالي كشور را در موقعيت حساسي قرار داده است. رسيدن به اين نقطه ناشي از اشتباهي بود كه شما در جريان كسب رأي اعتماد از مجلس مرتكب شديد و به جاي آن‌كه صادقانه درباره مدارك تحصيلي دكترا و كارشناسي ارشد خود صحبت كنيد از معتبر بودن آنها دفاع كرديد يا دست‌كم سخن موافقان خود مبني بر معتبر بودن اين مدرك را تلقي به قبول نموديد، كاري كه شايد خيلي افراد ديگر نيز اگر در آن شرايط قرار مي‌گرفتند، از ترس از دست دادن مقام وزارت انجام مي‌دادند و بعد مي‌گفتند اساسا مدرك تحصيلي براي وزارت شرط نيست و اين كتمان، خطاي بزرگي نيست.

سخن در همين‌جاست كه اين كتمان خطاي بزرگي است و غيرقابل گذشت. اولا عدم صداقت را ثابت مي‌كند و ثانيا پرستش قدرت را، در حالي كه يك وزير در نظام جمهوري اسلامي اولا امين مردم است و ثانيا قدرت را براي خدمت به اسلام و ملت اسلام مي‌خواهد نه به عنوان يك معبود، و براي رسيدن به قدرت از هر وسيله‌اي استفاده نمي‌كند.

به هر حال مسئله به اينجا كشيده شده است و اي كاش كشيده نمي‌شد. بعد از آن‌كه جنابعالي از مجلس رأي اعتماد گرفتيد، اينجانب به برخي از دوستاني كه مسئله مدرك تحصيلي شما را پيگيري مي‌كردند گفتم، اين مسئله را رها كنيد، به هر حال ايشان قانونا وزير كشور هستند.

اما عده‌اي اين مسئله را دنبال كردند و منجر به قرائت گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات در مجلس شد كه نشان مي‌داد كه هيچ‌يك از دو مدرك دكترا و كارشناسي ارشد شما معتبر نيست و همه مردم از اين امر آگاه شدند. اينجا بود كه ما وظيفه ديگري پيدا كرديم زيرا حجت بر ما تمام شده بود و بايد وجدان جامعه قانع مي‌شد. از همان ابتدا اين تز را مطرح كرديم كه در درجه اول استعفا، در درجه دوم عزل و در درجه سوم استيضاح صورت گيرد و مدتي به شما و دولت مهلت داديم بلكه راه اول و حداكثر راه دوم عملي شود، ولي گويا عزم دولت بر آن است كه ماجراي مشائي را تكرار و بر يك امر باطل، پافشاري كند و نمايندگان را مجبور به استيضاح نمايد.

اينجا تصميم‌گيرنده اصلي جنابعالي هستيد. توصيه مي‌كنم كه مستقل تصميم بگيريد و حتي به توصيه‌هاي رئيس‌جمهور محترم مبني بر ايستادگي و مقاومت اعتنا نكنيد، همچنان كه اگر آقاي مشائي به تصميم خود مبني بر عذرخواهي عمل مي‌كرد، مسئله سريعتر و بهتر حل مي‌شد.

اكنون وقت فداكاري براي انقلاب اسلامي است. هر كسي در اين انقلاب به گونه‌اي آزمايش شده و مي‌شود، آزمايش شما اين گونه تقدير شده است. در دوره دفاع مقدس نوجوانان و جوانان بسيجي براي باز شدن راه رزمندگان اسلام روي مين مي‌افتند، اكنون شما براي بازگشت اعتماد مردم به نظام اسلامي روي مين سياسي استعفا برويد حتي اگر خود را صادق مي‌دانيد و معتقديد كه خطايي مرتكب نشده‌ايد، زيرا به هر حال مسئله به اينجا منتهي شده و حل آن جز از اين طريق ممكن نيست. در اين صورت پيروز و شكست‌خورده معنا ندارد، همه ما پيروز خواهيم بود زيرا نظام جمهوري اسلامي پيروز شده است.

شما با استعفاي خود نه تنها پايين نمي‌آييد، بلكه نزد خداي تعالي و در نظر مردم بالا مي‌رويد و عزيز مي‌شويد. نمايندگان استيضاح‌كننده نيز بر آن نيستند كه شما را از هستي سياسي و اجتماعي ساقط كنند و هيچ‌گاه خدمات اجرايي جنابعالي به نظام جمهوري اسلامي در طول ساليان دراز را ناديده نمي‌گيرند. آنان معتقدند براي كسي مانند شما كه چنين ماجرايي داشته است حضور در طليعه و پيشاني اين نظام به مصلحت نيست هرچند مي‌توايد در پست‌هاي ديگري كه نياز به رأي اعتماد مجلس نيست، به خدمت خود ادامه دهد. آنان هيچ كينه‌اي در خود نسبت به جنابعالي احساس نمي‌كنند و جز خيرخواهي براي شما و دولت و اصولگرايان و نظام جمهوري اسلامي چيزي در دل ندارند.

اميدوارم در اين شرايط حساس مستقلا و بدون توجه به منافع افراد و گروه‌ها تصميمي را اتخاذ فرماييد كه موجب رضاي خداي متعال و مردم شريف ايران باشد.

*درباره جعل مدرک، نتیجه ای حاصل نشده!

شنيده شده است که رییس جمهور با تمام توان از وزیر کشور حمایت می کند و کردان به هیچ قیمتی حاضر به استعفا نیست.

اما دادستان تهران با اشاره به شکایت علی کردان درباره جعل مدرک، گفت: در بررسی های صورت گرفته هنوز نتیجه ای در این خصوص حاصل نشده و به محض جلب این شخص ، روند رسیدگی قضایی را اعلام خواهیم کرد.

سعید مرتضوی اظهار داشت: بنا بر شکایتی که درباره جعل مدرک واصل شده، دستور جلب فرد متخلف را به پلیس امنیت ارائه کرده ایم.

وی به mehrnewSگفت: البته هنوز نتیجه ای در این باره گزارش نشده تا این شخص جلب و محل مورد شناسایی قرار بگیرد.

مرتضوی با بیان اینکه رسیدگی قضایی در این رابطه ادامه دارد، گفت : به محض جلب و شناسایی و تحقیق از شخص متخلف، رسیدگی قضایی را اعلام خواهیم کرد.

*دو کلمه هم از مادر بچه هاي آقاي سخنگو بشنويد!

فاطمه رجبي هم نقطه ضعف دولت نهم را حضور افراد مانند مشائي و كردان در دولت دانست و گفت: حرف هاي بيهوده مشائي، ضرري براي نظام است و من در مقالات مختلفي، نظر خودم را راجع به ايشان گفته ام.



    ©2013 APG.ir