تعداد بازدید: 2444

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 1 آبان 1387-0:0

زمستان سرد بي گاز

ادياني-مخبر کميسيون انرژي مجلس- گفت: با توجه به توليد و نياز گازي کشور و تراز منفي اين دو فاکتور ، در زمستان امسال نيز با مشکل کمبود گاز مواجه هستيم.


"سيد علي ادياني" ميزان توليد گاز کشور در زمستان سال جاري را روزانه 450 ميليون متر مکعب برشمرد.


وي با اشاره به اينکه ميزان کمبود گاز به شرايط جوي وابسته است ادامه داد: تدابيري انديشيده شده که با بروز کمبود گاز مصارف خانگي گاز تزريقي نيروگاهها و صنايع حذف شود و به 30 ميليون مترمکعب در روز کاهش يابد و مابقي گاز صنايع براي مصارف خانگي استفاده شود.


وي ادامه داد: کشور از سال 1374 با کمبود گاز مواجه است و پيش بيني سوخت جايگزين براي صنايع و نيروگاهها در نظرگرفته شد.


"ادياني" بحران کمبود گاز در زمستان سال گذشته را ناشي از قطع بدون هماهنگي شده گاز وارداتي ترکمنستان دانست و گفت: گروهي از وزارت نفت ايران براي تمديد قرارداد نفتي با ترکمنستان اعزام مي شوند.


وي تصريح کرد: در صورت تمديد اين قرارداد نفتي ايران با مشکل کمبود گاز در زمستان سال جاري مواجه نخواهد شد.


نماينده مردم قائمشهر ، سوادکوه و جويبار در پاسخ به اين سوال در خصوص اظهارنظرهايي در زمينه وجود مشکل لوله کشي گاز قائمشهر منجر به بحراني کردن افت و قطع گاز اين شهرستان در سال گذشته شده بود گفت: در زمستان سال گذشته پس از وقوع بحران گاز در قائمشهر مدير عامل شرکت ملي گاز کشور طي
اظهارنظري به وجود پاره اي مشکلات در لوله کشي گاز قائمشهر اشاره کرد.


وي با اشاره به اينکه نظر اين مسوول در جايگاه کاري اش کارشناسي بوده افزود: ولي اين مولفه به تنهايي دليل کمبود و يا قطعي گاز شهرستان قائمشهر نبود چرا که سالها است که همين لوله هاي گاز موجود ، گازرساني و زمينه به وجود آوردن فضاي مطلوب گرما را در زمستان براي شهروندان قائمشهر فراهم آورد.(irna)



    ©2013 APG.ir