تعداد بازدید: 2800

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 6 آبان 1387-0:0

کردان قهرمان

چند يادداشت و خبر در آستانه استيضاح وزير کشور


*رييس جمهوري:كردان مديري شناخته شده و توانمند در كشور است

محمود احمدي‌نژاد عصر روز يكشنبه در نشست مشترك هيئت دولت با استانداران طي سخناني با دفاع از علي كردان، وزير كشور، اعلام کرد که روز استیضاح برای دفاع از وی به مجلس می‌رود.

 رئيس جمهور كشورمان در نشست مشترك هيئت دولت با استانداران در خصوص وزير كشور و موضوع استيضاح وي گفت: استيضاح حق قانوني نمايندگان مجلس است اما من در روز استيضاح از وزير كشور در مجلس دفاع خواهم كرد.

 
وي با بيان اينكه تاكنون در كشورمان سابقه نداشته است كه با كسي اين گونه برخورد شود، افزود: اصل براي من داشتن روحيه خدمت و خدمتگذاري است و اينگونه مدارك براي من مهم نيست.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه كردان مديري شناخته شده و توانمند در كشور است، اظهار داشت: همين مطالبي كه اين روزها درباره ايشان مي‌گويند در روز رأي اعتماد هم مطرح شد، اما اكثريت نمايندگان به كردان رأي مثبت دادند.
 
احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به حمايت‌هاي مداوم رهبر معظم انقلاب از رويكردهاي انقلابي و ارزشي دولت نهم گفت: در سال آخر فشار روي دولت خيلي زياد بوده و مانع‌تراشي‌ها زياد شده است.

گفتنیست، رییس جمهور در مراسم معارفه وزیر کشور نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود: براي خدمتگزاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست.

 
این طرز استدلال آقای احمدی‌نژاد در حالی ابراز می شود که منتقدان بارها چنین استدلال‌هایی را نادرست شمرده و دلیل اعتراض خود را عدم صداقت وزارت کشور درباره مدرک (دکتری و کارشناسی ارشد و تدریس در دانشگاه  بر اساس این مدارک) و نه داشتن یا نداشتن آن اعلام کرده اند.
 
منتقدان همچنین در متن استیضاحی که تقدیم هیات رییسه مجلس کرده‏اند افزوده‏اند "به هر حال چه وي فريب خورده باشد و چه با عدم صداقت رفتار كرده باشد، چنين فردي شايستگي سمت وزارت كشور را كه مسووليت بزرگ اداره سياسي كشور و برگزاري انتخابات را به عهده دارد و اولين شرط آن كياست و صداقت و امانتداري است ندارد، و ادامه حضور ايشان در اين جايگاه موجب تضعيف جايگاه نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد بود".
 
یادآوری می‌شود، متن استیضاح وزیر کشور به شرح زیر تقدیم هیات رییسه مجلس شده است:
 
موضوع استيضاح، عدم صداقت شخص وزير ، موارد معين:

1- در جريان كسب اعتماد مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سخن مخالفان مبني بر معتبر نبودن مدرك دكتراي افتخاري وي از دانشگاه آكسفورد انگلستان و نيز مدرك كارشناسي ارشد از دانشگاه آزاد اسلامي، وي اين سخن را قاطعانه رد نمود و ضمن نشان دادن برگه‌اي به عنوان مدرك دكترا اعلام نمود كه اگر مي‌دانستم در مورد مدرك كارشناسي ارشد من نيز شبهه وجود دارد آن را با خود مي‌آوردم.

پس از گزارش رييس آموزش و تحقيقات مجلس مبني بر اين كه مدارك تحصيلي مذكور فاقد اعتبار است وي در نامه‌اي به رييس جمهور ادعا كرد كه از نماينده دانشگاه اكسفورد در تهران فريب خورده است، درحالي كه همگان مي‌دانند كه دانشگاه‌هاي معتبر دكتراي افتخاري را در شرايط خاص، تنها به برخي از مقامات عالي رتبه و يا پژوهشگران و نخبگان جهاني اعطا مي‌كنند؛ به هر حال چه وي فريب خورده باشد و چه با عدم صداقت رفتار كرده باشد، چنين فردي شايستگي سمت وزارت كشور را كه مسووليت بزرگ اداره سياسي كشور و برگزاري انتخابات را به عهده دارد و اولين شرط آن كياست و صداقت و امانتداري است ندارد، و ادامه حضور ايشان در اين جايگاه موجب تضعيف جايگاه نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

2-دريافت حقوق با مدرك غيرمعتبر

3-عضويت در هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي با مدارك غيرمعتبر


*شورای مرکزی اصولگرایان در مورد مساله کردان به اجماع رسید

جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان صبح روز سه شنبه برگزار شد و اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که کنار رفتن آقای کردان از منصب وزارت کشور به نفع اقتدار دولت، کارایی وزارت کشور و حفظ منزلت و اقتدار مجلس است.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که اگر استیضاح وزیر کشور مطرح شود، تمام اصولگرایان رای بدهند. اعضای شورا همچنین مصوب کردند برای اینکه این مساله هزینه کمتری داشته باشد، برای استعفای آقای کردان تلاش شود.

به همین منظور، مقرر شد نامه‌ای با امضای تمامی اعضای شورای مرکزی خطاب به آقای کردان نوشته شود. احتمالا هیاتی نیز به همین منظور و برای قانع کردن وزیر کشور برای استعفا با وی دیدار خواهد کرد.

*نتيجه چه خواهدشد؟(يادداشتي از:رشيد غريبي اندبيلي)


پس از سه ماه كشمكش گروه ها و جريانات مختلف سياسي كشور در مورد وضعيت وزير كشور بالاخره طرح استيضاح وزير كشور در مجلس محترم شوراي اسلامي اعلام وصول شد و براساس قانون وزير محترم كشور مي بايست در هفته آينده با حاضر شدن در مجلس شوراي اسلامي مجددا از سوي نمايندگان خانه ملت راي اعتماد بگيرد، اما با توجه به تجربه مطرح شدن سه استيضاح اخير وزراي دولت نهم توسط وكلاي خانه ملت كه با رايزني هاي پشت پرده برخي افراد صاحب نفوذ امضا هاي طراحان استيضاح پس گرفته شده و عملا مجلس وارد چنيين دستوري نشد.

 سوال مهمي كه ذهن افكار عمومي را به خود جلب كرده است اين است كه آيا اين استيضاح هم به سرنوشت استيضاح هاي قبلي دچار خواهد شد ؟ يا اينكه اين دفعه طراحان استيضاح از تصميم خود برنگشته وسرنوشت وزير كشور را چهارشنبه هفته آينده رقم خواهند زد و اصولا سرنوشت وزير كشور چه خواهد شد ؟ وآيا با راي عدم اعتماد به وزير كشور دولت نهم را در وضعيت سختي قرار داده و دولت در استانه بحران راي اعتماد فروخواهند برد ؟

به هر حال به نظر مي رسد مطرح شدن اين استيضاح در شرايط كنوني كشور از جهات مختلفي داراي اهميت فراوان مي باشد .

1-با توجه به سابقه طرح شدن چندين استيضاح در مجلس ،كه درنهايت با ميانجگري افراد مختلف امضا كنندگان استيضاح هاي قبلي ،امضاءهاي خود را پس گرفتند ، عده اي به عاقبت ونتيجه بخش بودن استيضاح وزير كشور با ديده ترديد مي نگرند و معتقدند اين بار نيز وزير دولت نهم جان سالم به در برده و با ريش سفيدي افراد با نفوذ نهايتا با پس گرفتن تعدادي از امضا ها ، اين استيضاح هم به سرنوشت دوره هاي قبلي دچار خواهد شد. اما در هر صورت چه اين استيضاح به ثمر نشسته و نمايندگان موفق به بازخواست جدي از وزير كشور شده وسرنوشت وي را چهارشنبه هفته آينده رقم بزنندو چه همانند دو وزير قبلي اصلا به مرحله استيضاح كشيده نشود در هر صورت آنها را در آزموني سخت قرار خواهند داد چرا كه در صورت مطرح نشدن استيضاح ،اين مجلس سخت مورد آماج حملات منتقدين قرار گرفته و اين منتقدين چهره اي ضعيف از مجلس را ترسيم خواهند نمود و درصورتي كه طراحان در مجلس شوراي اسلامي موفق به زير كشيدن وزير از صندلي رياست شوند رابطه مجلس و دولت به تيرگي گراييد ه وبايد منتظر عكس العمل دولت بود .

2- با توجه به مباحث مطرح شده در مورد مدرك تحصيلي وزير كشور و اعتراف صريح و آشكار وزير كشور نسبت به جعلي بودن مدرك دكتراي خود و همچنيين مدرك ليسانس و فوق ليسانس وي كه گفته مي شود مورد تاييد دانشگاه آزاد اسلامي قرار نگرفته كه همين امر مباحث گوناگوني را در كشور به دنبال داشته است عده اي كه خود را از طرفداران دولت نيز مي دانند معتقدند رفتن كردان به نفع خودش ودولت است است جواد آرين منش، نماينده مردم مشهد معتقد است: احمدي نژاد كه در سه سال گذشته با مردم صادقانه برخورد كرده و با شهامت نسبت به اصطلاح كابينه خود اقدام كرده است نبايد در خصوص كردان هزينه زيادي پرداخت كند.

عده اي با بيان اينكه با ادامه كار «كردان» در وزارت كشور بهانه به دست مخالفان مي افتد و انتخابات آينده رياست جمهوري زير سؤال مي رود، مي گويد: شبهه زدايي از مطالبات به حق مردم است و نبايد سرنوشت مديريت چهار ساله آينده كشور را با ابهام روبرو شود.

اين عده درخواست كنندگان استيضاح آقاي كردان، همگي از دوستان وي و از مدافعان جدي رياست محترم جمهوري هستند و طرح استيضاح را در راستاي منافع و مصالح كشور مطرح مي كنند و نه تضعيف و يا تخريب دولت.

و اعتقاد بر اين است كه در شرايط كنوني ادامه كار آقاي كردان در وزارت كشور به مصلحت نيست و رفتن وي از وزارت كشور به نفع خود او نيز هست.

لذا به نظر مي رسد نگاه گروهي از طرفدار دولت به اين استيضاح اين است كه درصورتي كه خود وزير اقدام به استعفاء مي نمود جايگاه و شان دولت وهمچنيين وزير مربوطه در جامعه ارتقا پيدا مي كرد .

 

3- در صورتي كه نمايندگان طراح استيضاح تا پايان كار بر استيضاح خود پا فشاري و وزير كشور نيز نتواند آراي لازم را براي ماندن بر كرسي وزارت جلب نمايد در آن صورت دولت با يك بحران مواجه خواهد شد چرا كه اين وزير آخرين فرصت دولت احمدي نژاد خواهد بود چرا كه در صورتي كه اتفاق پيش بيني نشده اي براي يكي ديگر از اعضاي كابينه احمدي نژاد رخ داده و يا حتي مجلس بخواهد وزير ديگري را استيضاح نمايد در آن صورت دولت نهم در چند ماه مانده به پايان عمر خود دوباره مجبور خواهد شد كه از مجلس شوراي اسلامي براي تمامي وزرا راي اعتماد بگيرد كه در آن صورت دولت با مشكلات زيادي مواجه خواهد شد كه در اين صورت اين عمل براي اولين بار در طول تاريخ جمهوري اسلامي رخ خواهد داد.

به هر حال به نظر مي رسد دولت و مجلس شوراي اسلامي روزهاي پركاري را در پيش رو خواهند داشت و افكار عمومي بايد منتظر خبرها ي مختلفي از رايزني هاي آشكار و پنهان دولتيان با مجلس باشند و همچنان براي يافتن سولات خود تا روز چهر شنبه هفته آينده انتظار بكشند .

اما اميدواريم نتيجه اين رايزني ها هر چه كه مي خواهد باشد و چه دولت موفق به حفظ وزير خود شده ويا مجلس محترم شوراي اسلامي تصميم ديگري در مورد وزير كشور بگيرد نتيجه اين فرايند چيزي جز عزت وصلابت و اقتدار ملت ايران نباشد و بار ديگر آنچه كه باعث سرافرازي ملت ودولت جمهوري اسلامي مي باشد عايد ملت شريف ايران باشد

*کردان قهرمان-يادداشتي از:(بابا حسین زاده-گنبد)

نام کردان که درماه های اخیر بیشترنقل محافل شده،مرابه یادخاطرات دوران خدمت این مردشریف وحامی مردم مظلوم می اندازد، سال های اول انقلاب وی درشهرستان گنبد به فعالیت شبانه روزی مشغول بودوانصافا زحمات ومشقات ایشان دریادوخاطر همه ی مردم منطقه فراموش ناشدنی است؛حتی درسردترین ایام سال وی باوجودفرمانداربودن، شخصا برای رسیدن به مشکلات مردم به روستا هاسرکشی می کردوازانجام هیچ کمکی دریغ نمی کرد.


کردان شیعه ی حقیقی علی (ع) و مدیری است که در مکتب او پرورده شده است ؛کلید شخصیت کردان ، علی مداری اوست که در کوچکترین و بزرگترین تحولات نظام ایشان پس از پیروزی انقلاب در تبعیت از خط امام راحل و اهداف او، در شیوه و مشی خویش آنرا ملحوظ نظر قرار داد و همواره اعتقادات ایشان ، اعم از عبادت ،هجرت جهاد ، سیاست ، بلاغت و مردم دوستی و خداپرستی در سلوک و سیره ی اصلی وجودی ایشان آشکاراست ، این خصلت های نیکوو ارزشهای اسلامی حتی درزندگی شخصی وی ،همواره برایش مد نظر بوده است .


بخشی ار شخصیت کردان مرهون نفوذ کلام و توان بالای او به تبعیت از منش ائمه ی اطهار (ع) است که امتیازی ویژه برای اغلب مدیران صدر اسلام تا به حال بوده تا بتوان در زمان لازم ، به بیان روشنگری حقایق ، و ارزشهای ملی ، مذهبی و سیاسی پرداخته و نتایج و استدالال های مربوط را منتج نمود .


همان طوری که می دانید در سیره ی حضرت رسول (ص) و ائمه ی معصوم (ع)« جهاد وهجرت» در راه خدا ، از جمله ملاک های ارزشیابی شخصیت ها در قرآن محسوب می شود اگر بگوئیم سراسر زندگی این رجل سیاسی و مدیری لایق، در 30سال خدمت صادقانه ، «جهاد و هجرت »در راه خدا بر اساس نیاز و ضرورت ، جامعه بوده است ، سخنی گزاف نگفته ایم؛او همواره طی دوران گذشته ی زندگی اش آماده هجرت به مصداق آیه ی شریفه ی<< و اصبر علی ما یقولون و اهجرهم هجرا جمیلا >> بوده است و دائما برای جهاد تحت فرمان ولایت فقیه آماده ی دفاع از مرز و بوم این مملکت بوده و پیوسته در تقابل با منافقین کوردل در هیچ شرایطی حاضر به عقب نشینی در مقابل توطئه آنها نشده است ؛«الحق والانصاف»کردان،شجاع ،دشمن شناس سیاسی، بابصیرت واهل جهادوهجرت است.


دردنباله روی از سیره حکومت امیرالمومنین (ع)او یک انقلابی و سازش ناپذیر است تا خط بطلانی برای مصلحت اندیشی و اجتهاد به رای دوستان بکشد وچون پای احکام اسلامی و بیت المال مسلمین که به میان می آید قاطع و سازش ناپذیراست و(( کتاب الله وسنه نبیه)) را حجت می داند .او درمنش خویش،قاطع،سازش ناپذیرودردفاع ازارزشهای اسلامی وانقلابی اهتمام تمام دارد.


کردان با تمام فشارهای روحی که به ایشان وارد شده است مثل یک قهرمان است ؛اما متواضع ، پهلوان ومردمی ؛ رادمردی است که بردبار و صبور ، قاطع و استوار است وی در پاسداری از نظام،پیوسته مصمم است .آری ایشان یار واقعی ولایت فقیه بوده و هست که دو حالت متضاد قهر و حلم ، قاطعیت و رافت ، را در نهایت کمال آن می توان دراو دید اوشخصی شریف،برباروخویشتن دار وبه تمام معنی خیرخواه مردم است؛کردان همچون مولا و مقتدایش علی (ع) در برخود با مردم و محرومین ، قلبی رئوف و مهربان و دستی نوازشگر دارد و همه ی تلاش او جهت سعادت و هدایت مردم به سوی نیکی ها است و در این راه هیچ گونه چشمداشتی نداشته و ندارد .


داستان اهانت دوستان به ایشان در مدت تصدی وزارت کشور به مثابه داستان اهانت آن بازاری به مالک اشتر نخعی است.« که مقداری ته مانده سبزی را به سوی او پرتاب می کند وبه او می خندد ولی او بی آنکه سخنی بگوید به مسجد رفته برای آن مرد طلب آمرزش نموده و از خداوند اصلاح او را طلب می نماید.» آقای کردان نیز به پیروی ازمولای متقیان وفرمانده ی شجاع سپاه وی ،برای مغرضان آرزوی رحمت ورافت ازدرگاه ایزدمنان ،مسئلت می نمایدومانیزامیدواریم شخصیت های مغرض به جای تلاش درجهت مشوش وطوفانی کردن اوضاع سیاسی اجتماعی مملکت،همت واراده ی خویش رابرای پیشبرداهداف متعالی امام راحل وانقلاب وتقویت روحیه ی مردم غیوروبنیه ی نظام بکاربندند.

*مطهري:در مورد مسئله کردان با احمدی نژاد به توافق نرسیدیم
علي مطهري نماينده مردم تهران و طراح اصلی استیضاح علی کردان وزیر کشور، به تشریح دیدار خود با رییس جمهور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این دیدار در پنجشنبه دوم آبان به مدت دو و نیم ساعت اتفاق افتاد گفت: این دیدار به درخواست احمدی نژاد بود که در آن مسائل مختلفی از جمله بحث استیضاح علی کردان مطرح شده بود.

مطهری با اشاره به این که «در مورد مسئله کردان با احمدی نژاد به توافق نرسیدیم» گفت: رییس جمهور در این دیدار اصرار داشتند که ما مسئله ی استیضاح آقای کردان را رهاکنیم چرا که ایشان استیضاح وزیر کشور را به صلاح کشور نمی دانستند.

نماینده مردم تهران افزود: رئيس جمهور در مورد «چرایی به صلاح نبودن استیضاح کردان» سه دلیل برایم آوردند. نخست آنکه «کردان را فردی صادق دانستند»؛ دو آنکه «مسئله مدرک كردان را مسئله اي سياسي دانسته كه مخالفان دولت به آن دامن مي زنند.

مطهری دلیل سوم احمدی نژاد در مورد به صلاح نبودن استیضاح کردان را اینگونه توضیح داد: رییس جمهور به من گفتند که «اگر فرضاً مدرک آقای کردان جعلی باشد، مسئله ی مهمي نيست زيرا ده ها نمونه از اين امر در كشور وجود دارد»

وی افزود: بنده هيچ يك از استدلال ها را نپذيرفتم و گفتم اولا صداقت نداشتن كردان در قضيه كسب راي اعتماد از مجلس يك امر روشن و بديهي است و قابل انكار نيست.ثانيا مسئله به هيچ وجه سياسي نيست و ما كه آغازگر مسئله استيضاح هستيم و اصرار داريم، خيرخواه دولت هستيم و مي خواهيم دوست داناي دولت باشيم نه دوست نادان و به هيچ وجه تحت تاثير و آلت دست مخالفان دولت نيستيم.

عضو فراكسيون اصول گرايان مجلس افزود: ثالثا قبول ندارم كه اين مسئله مسئله مهمي نيست،بلكه آن را بسيار مهم مي دانم و برخورد با اين تخلف را ضروري مي بينم و به طور كلي مسامحه در اين گونه موارد بوده است كه اكنون مشكلاتي براي نظام ما ايجاد كرده است.

مطهری افزود: در هر كشور ديگري اگر اين اتفاق رخ مي داد وزير همان روز استعفا مي داد، ولي متاسفانه در كشور ما از او به بهانه حفظ نظام حمايت مي شود، در حالي كه اين كار تخريب نظام و موجب سلب اعتماد مردم از نظام است.وی در مورد دیدار خود با کردان توضیحی نداد.

*نماينده آمل:بنده  بی اطلاعم!

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: فکر نمی کنم نمایندگان شمالی در حمایت از وزیر کشور تغییر موضع داده باشند.

عزت ا... یوسفیان در رابطه با استیضاح علی کردان وزیر کشور گفت:فعلا" نمی توان نسبت به موضع گیری نمایندگان اظهار نظر کرد، ضمن اینکه طبیعتاً عده ای مخالف و برخی نیز موافق این امر هستند.  

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حمایت نمایندگان شمالی از وزیر کشورگفت: نمایندگان شمالی در زمان رأی اعتماد پشتيبان وي بودند و فکر نمی کنم کسی تغییر موضع داده باشد.

نماینده آمل درباره اینکه آیا نمایندگان شمالی جزو استیضاح کنندگان می باشند یا خیر، اظهار بی اطلاعی کرد.(baztabonline+isna+alef)


  • پنجشنبه 9 آبان 1387-0:0

    می خواهم بگویم همه منتقدان کردان عاملان گرانی و بیکاری در این کشور هستند نمی دانم چرا به تمام موضوعات مهم کشور اینقدر حساس نیستند خدا می داند آقای کردان از همه 30نماینده شهر ما(تهران) یک سر و گردن بالاتر است چرا که مدیریت بالای ایشان برای همه قابل قبول است در هر جا که خدمت کردند خود را وقف کشور کردند نماینده های شهر ما فقط به فکر سیاسی بازی هستند خوش به حال شهرستانی ها که نماینده های خود را حساب می کشند

    • فارس ساسانيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 8 آبان 1387-0:0

      تقريبا تمام ثروت ايران از جنوب است صادرات 140 ميليارد دلاري نفت و 20 ميلياردي صادرات غير نفتي كه 53 درصد آن ميعانات ازي و پتروشيمي بوده اما بيشترين سرمايه گذاري در تهران و شهرهاي اطراف آن انجام مي گيرد و افزايش نقدينگي و تورم آن دامن همه جامعه از جمله مناطق محروم را مي گيرد. آيا ايران اينقدر از لحاظ داشتن رجال سياسي در مضيقه است كه يك فرد مشكل دار را در هرم قدرت قرار دهيم و نظام را زير سوال ببريم.

      • چهارشنبه 8 آبان 1387-0:0

        آهنگ بی غیرتی شمالیها هیچ وقت کوک نخواهد شد.
        چرا که این رسم جوانمردی نخواهد بود.
        کردان به گردن تمام شمالیها حق دارد.
        سوالم از استیضاح کنندگان این است که چطور اقای کردان در مقام اداری و مالی صداوسیما در دوران خاتمی و مجلس ششم که خیلی از آقایان را که در بدنه ان موقع مجلس و دولت جایی نداشتند در سازمان صداوسیما جابه جا کرد تا احیانا بی کار نباشد؛دکتر کردان بود ولی الان ایشان .....


        ©2013 APG.ir