تعداد بازدید: 2398

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 13 آبان 1387-0:0

اين ره که مي رويم به ترکمنستان است!

پارادوکس اظهارات استاندار و نماينده قائم شهر؛کريمي:احتمال دارد گاز تركمنستان به مازندران فروخته نشود- ادياني:مشكل قيمت خريد گاز حل شده است!


*گاز نداريم!

استاندار مازندران گفت: وضعيت تمديد قراداد گاز ايران از تركمنستان هنوز مشخص نيست و واحد‌ها و مشتركان غير خانگي گاز بايد نسبت به ذخيره سازي سوخت و يا دوگانه سوز شدن سريعاً اقدام كنند. 
   
 
سيد محمد كريمي اظهار داشت: صنايع استان بايد بيش از گذشته به موضوع ذخيره سازي سازي همت كنند تا در مواقع بحراني با مشكل كسادي توليد مواجه نشوند.

كريمي با اشاره به اينكه بايد در مواقع بدون مشكل به فكر چاره‌سازي در زمان بحراني بود اضافه كرد: انرژي برق استان مازندران نيز بايد براي مقابله با كمبود احتمالي انرژي گاز آمادگي لازم را داشته باشد. 

وي با اشاره به اينكه احتمال دارد گاز تركمنستان به مازندران فروخته نشود تصريح كرد: از همين الان بايد به فكر ذخيره سازي سوخت باشيم.


استاندار مازندران گفت: براي ذخيره سازي انرژي در روستاها جلسات منظم با بخشداران برگزار شود و از همين حالا با اهالي روستاها اتمام حجت شود.

وي به مدير عامل شركت گاز مازندران ابلاغ اداري كرد تا گاز مشتركان پرمصرف قطع شود. 

*گاز داريم!
مخبر كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از برطرف شدن مشكل قيمت خريد گاز از تركمنستان خبر داد. 
   
 سيد علي ادياني  اظهار داشت: بر اساس گفته‌هاي وزير نفت كه به تازگي از كشور تركمنستان برگشت، مشكل تمديد قرارداد گاز ايران از تركمنستان مشكل قيمت بود كه در اين زمينه توافق‌هاي خوبي حاصل شد.
وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود بر اساس تعاملات بين‌المللي اين دو كشور، قرارداد تمديد خريد گاز ايران از تركمنستان به مرحله نهايي برسد.


نماينده مردم قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بر اساس قاعده نبايد مشكلي در اين زمينه وجود داشته باشد.


ادياني با تاكيد بر اين نكته كه اراده ايران و تركمنستان در اين زمينه تمديد قرارداد است، گفت: مسئولان وزارت نفت براي نهايي شدن اين قرارداد منتظر سفر مسئولان تركمنستان به كشورمان هستند كه در آينده‌اي نزديك اين سفر انجام مي‌شود.
 

*ما اوليم!
مدير عامل شركت گاز مازندران گفت: مازندران نخستين استاني است كه از گاز كشور تركمنستان استفاده مي‌كند. 
   
  محسن عرب مقصودي جمعيت برخوردار كشورمان از انرژي گاز را در حال حاضر 53 ميليون نفر برشمرد و بيان داشت: تبادل انرژي با كشور تركمنستان اين تعداد را در كشور به ويژه در استان‌هاي افزايش خواهد داد.

عرب مقصودي تأكيد كرد: مشتركان گاز در كل كشور در پيك مصرف در سال‌جاري به 700 ميليون متر مكعب گاز نيازمندند.


وي با اشاره به اينكه در حال حاضر به خاطر سوخت جايگزين 130 ميليون متر مكعب سوخت نيروگا‌‌ه‌ها صرفه‌جويي مي‌شود گفت: در حال حاضر خطوط 5 تا 11 خط انتقال گاز پارچين تا خراسان رضوي 100 ميليون مترمكعب به ظرفيت كشور اضافه مي‌كند.


مدير عامل شركت گاز مازندران با يادآوري اين نكته كه در حال حاضر 53 شهر مازندران داراي گاز هستند گفت: 96 درصد از خانوارهاي شهر مازندران از نعمت گاز برخوردارند. وي در پايان نياز گاز مازندران در بين مشتركان خانگي و صنايع را 17 ميليون متر مكعب اعلام كرد. 
  


  • جواد مفرد کهلانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 17 آبان 1387-0:0

    عبارتهای مصطلح کهن هم، رنگ می بازند. ترکستان نیز اکنون برای خودش جاه و جلالی دارد.


    ©2013 APG.ir