تعداد بازدید: 6452

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 15 آبان 1387-0:0

يک پيشنهاد به رييس جمهوري:فریدونکنار منطقه ویژه اقتصادی شود

يادداشتي از:علی اصغر حسین زاده فر،دبير مجمع فريدونكناري هاي مقيم مركز


یک سوال آقای احمدی نژاد ؛ آیا نمی توان فریدونکنار را بعنوان یک منطقه ویژه اقتصادی معرفی نمود؟ منطقه ویژه اقتصادی فریدونکنار را می توان با هدف تسهیل صادرات و واردات کالا ایجاد کرد.

فریدونکنار در جنوب دریای خزر قرار دارد که از شمال به کشورهای ترکمنستان و آسیای میانه ارتباط داشته و نزدیکترین شهر ساحلی به پایتخت است که دارای بندر چند منظوره نیز می باشد.

 ایجاد منطقه آزاد اقتصادی فریدونکنار موجب افزایش درآمد منطقه ای ، محرومیت زدایی ، ایجاد اشتغال پایه و جانبی در سطح منطقه ، تقویت زیرساخت های ارتباطی پایتخت با کشورهای حاشیه دریای خزر و نیز جذب توریست ، حداقل از کشورهای همسایه دریای خزر را بهمراه خواهد داشت.

تکیه گاه اصلی مردم منطقه بر محور کشاورزی است و صید ماهیان و پرندگان مهاجر تنها توانسته است برخی از سفره ها را رنگین نگاه دارد زیرا نهالی به نام صنعت در این شهری که نقطه صفر مرزی هم شناخته شده است اصلا کاشته نشده تا بخواهد قامت آرایی نماید.

شهری که مردمانی سخت کوش دارد و در طی سالیان سال پذیرای مهمانان نوروزی و . . . بوده و فرهنگ مهمان نوازی را خوب می داند. 

 همین مهمان نوازی اوست که آلن فنلاندی روسی تبار را هرساله به فریدونکنار می کشاند تا شاهد مهربانی مردم این خطه مبارک با درنای سیبری باشد.

 آری فریدونکنار را به خاطر خاویار دریایش ، شهر مروارید سیاه و به خاطر برنج خوش طعم اش ، شهر طلای زنده و به خاطر مهمان نوازی مردمانش با درنای سیبری ، شهر درنای سفید می نامند.

 هر ساله هزاران نفر از هم وطنان عزیزمان در تعطیلات علی الخصوص تعطیلات نوروزی مهمان اهالی خونگرم و مهمان نواز خطه مبارک فریدونکنارند و چون کسبه و تجار این دیار اجناس خویش را به علت نبود تولیدی و شرکت های ضروری در شهر از تهران خریداری نموده و به شهر می آورند، مسافران می بایست به قیمتی گران تر از قیمت تهران خریداری نمایند.

 اگر فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته می شد میهمانان این مردم از این بابت نیز خاطری آسوده می داشتند.

به دلیل اینکه فریدونکنار نزدیک ترین ترین شهر ساحلی به پایتخت می باشد برای تجار و بازرگانان نیز مقرون به صرفه خواهد بود تا به جای هزینه های گزاف در پایتخت با حداقل سرمایه گذاری در این شهر بتوانند از ایجاد بنگاه های اقتصادی خویش بهره های وافر برده و در عوض دست جوان فریدونکناری را گرفته و شغلش را به اندازه وسع خود تامین نمایند که این مهم نیز بار سنگینی را از دوش دولت برمی دارد.

صنایع سیمان سازی، خودرو سازی ، ساخت لوازم و قطعات خودرو و نیز لوازم خانگی ، صنایع مربوط به مواد غذایی ، حمل و ترانزیت میوه و برنج و ماهی، ایجاد سردخانه و . . . از جمله اموری است که به آبادانی و توسعه همه جانبه این خطه مبارک ختم خواهد شد.

ساحل شنی و زیبای دریای خزر در فریدونکنار، امام زاده هایی با قدمت های مختلف در سطح شهر و روستای فریدونکنار، بندر چند منظوره، پل زیبا و دل انگیز میلاد، وجود جزیره ای در صورت بهره برداری بهینه از آن ، بخش توریسم و اکو توریسم را به خود معطوف می سازد که درآمد قابل ملاحظه ای را عاید فریدونکنار می نماید.

 در جنوب و شرق و شمال غرب ایران زمین، مناطق ویژه اقتصادی گوناگونی وجود دارد اما نیازمبرم کشور به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شمال کشور ملموس بنظر می رسد. 

 ما به دلایل زیر فریدونکنار را از هر جهت مناسب این پروژه ملی می دانیم:

 وجود امکانات و تاسیسات بندری و حمل و نقل وترانزیت دریایی از مهمترین امتیازات فریدونکنار است. این شهر از سوی ریاست محترم جمهور بعنوان نقطه صفر مرزی شناخته شده است. نزدیکترین شهر ساحلی شمال به پایتخت می باشد. دارای مرغوبترین برنج و خاویار در سطح دنیا بوده و به نوعی بزرگترین قطب تولید برنج و خاویار در دنیا می باشد که این مهم بر اعتبار صادرات ایران اسلامی می افزاید.

دسترسی به نیروی کار مجرب ،متخصص و متعد از طریق مرکز آموزش عالی در این شهر و نیز وجود منابع گستره نیروی انسانی کارآمد جویای کار. این شهر دارای آب و هوای معتدل بوده و نیز به نوعی فریدونکنار شهریست همیشه بهار. نزدیکی به ذخایر نفت و گاز دریای خزر از دیگر امتیازات مهم این شهرستان است.

برخورداری از اکوسیستم منحصر به فرد در نیم رخ شمالی رشته کوه های البرز متشکل از کوه و جنگل و جلگه و رودخانه ای زیبا با شعبات گوناگون برای مشارکت در توسعه اقتصادی بر مبنای توریسم مزیت دیگری را برای این خطه رقم خواهد زد. جناب آقای احمدی نژاد دلایل دیگری نیز بر ضرورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد که ان شاء ا... حضرتعالی در سفری که در پیش دارد به آن پی خواهید برد.


  • سعیدنانواکناریپاسخ به این دیدگاه 2 0
    سه شنبه 23 ارديبهشت 1393-11:14

    منطقه ازاد؟ سالها دل طب جام جم ازمامیکرد انچه خودداشت زبیگانه تمنانیکرد همشهری مهربان من.اشفتگی وسردرگمی وبی برنامگی مسئولان شهرما اینجاروخیلی عقب نگه داشته باتهران نشستن وراهکاردادن چیزی عوض نمیشه بایدامدواستینهاروبالازد


    • حسین زاده فرپاسخ به این دیدگاه 2 1
      سه شنبه 13 خرداد 1393-19:40

      حاج سعید عزیز دوستان مقیم تهران همه آماده اند انشاءالله

    • سيد خليل ميرانيپاسخ به این دیدگاه 3 0
      چهارشنبه 18 خرداد 1390-0:0

      به نام خدا : من خوشحالم همشهرياني وطن دوست و با صفا در اين شهر دراندشت (تهران) زندگي ميكنند و براي پيشرفت شهرشان و مردم آن تلاش مي كنند با تشكر

      • اسماعیل اله قلیپاسخ به این دیدگاه 1 1
        يکشنبه 10 آذر 1387-0:0

        با سلام، لطفا جهت عضویت و برگذاری جلسات و ... بیشتر توضیح دهید.

        • علي اصغر حسين زاده فرپاسخ به این دیدگاه 2 0
          يکشنبه 19 آبان 1387-0:0

          با عرض سلام خدمت آقاي حسيني
          احتراما باستحضار ميرساند كه اين مجمع در سال 82 تاسيس شد و هم اكنون آقاي صادقي فر رياست آنرا بعهده دارند.
          اعضاء هيات موسس آقايان محمد علي مهديزاده، مرتضي براري،ولي الله نانوا كناري، حجت الله روحي ،رحمت الله قلي پور و اينحقير مي باشند.
          جهت آشنايي بيشتر مي توانيد به نشاني پستي اينجانب به آدرس www.atash124@yahoo.com ارتباط برقرار نموده و يا با شماره تماس 09359304651 تماس حاصل فرمائيد

          • قاسم حسيني كاسي كلاييپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 18 آبان 1387-0:0

            انشاء الله خير است.
            پيشنهاد خوبي است. اگر در قالب طرحي كلان ديده شود و كليه شهرهاي ساحلي بعنوان منطقه ويژه در نظر گرفته شود كمك بسيار بزرگي به طرح توسعه اقتصادي اجتماعي و ... استان خواهد شد.
            جهت آشنايي بيشتر از دبير مجمع فريدونكناري ها خواهشمند است بفرمايند اين مجمع در چه سالي تأسيس شده است و نام رئيس مجمع و اعضاي هئيت موسس چه كساني مي باشند.
            با تشكر

            • علي اصغر حسين زاده فرپاسخ به این دیدگاه 0 1
              پنجشنبه 16 آبان 1387-0:0

              با عرض سلا مجدد
              اين مطلب را با ذكر منبع در وبلاگ خودم به نشاني http://www.atash10.persianblog.ir/
              آورده ام.
              التماس دعا

              • علي اصغر حسين زاده فرپاسخ به این دیدگاه 1 0
                پنجشنبه 16 آبان 1387-0:0

                سپاسگدار از موهبت شما


                ©2013 APG.ir