تعداد بازدید: 4746

توصیه به دیگران 1

جمعه 8 آذر 1387-0:0

توانا در سطح ملي

يادداشتي در تجليل از خدمات دكتر کيومرث نياز آذري،رييس دانشگاه آزاد ساري- نوشته ايرج نياز آذري كارشناس وزارت آموزش عالي


 ويژگي رهبران كاريزما آن است كه قدرت بسيج همه نيروها و توان ها را در نيل به اهداف كشورشان فراهم مي كنند تا با هم افزايي توان ها، سليقه ها، مهارت ها و . . .. قدرت دفاعي كشور در همه زمينه ها مستحكم شود.

 منابع انساني سرمايه هاي ارزشمند ملت ها هستند كه حفظ، نگهداشت و رعايت منزلت آنها موجب قوام و دوام كشورها مي شود.

 براي نگارنده خيلي دشوار است درباره عزيزي مطلب بنويسيد كه به خاطر نسبت خانوادگي مدت ها قلم را در نيام كشيده بود؛به نحوي كه در فرهنگ ما اگر افراد نزديك به يك شخص مطلبي در محاسن و توانمندي هايش بنويسند يا بگويند، خيلي كار به صلاحي نكرده اند!

 اما اين قلم خود را شرعاً‌ و اخلاقاً مكلف مي داند از برادر فرهيخته ايي تجليل نمايد كه حاصل تفكر بسيجي است. بدون شك تجليل از خدمات دكتر نياز دفاع از آرمان اصولگرايي است.

به عنوان فردي مطلع و دانشگاهي كه دست بر قضا به امور كشور آشنايي حداقلي و رسانه اي دارد عرض مي كنم كيفت و حجم تلاش هايي كه توسط برادر ارزشمند و مدبر استان ما در دانشگاه آزاد اسلامي ساري صورت مي گيرد، كم نظير و بعضاً بي نظير است.

تحول ساختاري، آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و به ويژه عمراني در دانشگاه آزاد اسلامي ساري تنها بخشي از توانمندهاي يك بسيجي مكتب امام خميني است كه تازه در اين سطح از امور فرصت خدمتگذاري يافت . و چه نيك آقاي هاشمي رفسنجاني به نقل از مردم ساري گفت كه كسي كه اين همه توان سازندگي دارد بايد در سطح ملي از توانايهايش بهره جست.

محيط كاري جديد راقم اين سطور در پايتخت و وزارتخانه مرتبط با آموزش عالي اين امكان را فراهم كرد تا اشراف جامع تري بر روند مديريت اجرايي و تواناني مديران سازمان ها و دانشگاه ها داشته باشد؛ از اين رو جاي خرسندي و سرور است كه دانشگاه آزاد اسلامي ساري در مدت كوتاه مسئوليت دكتر نياز آذري شاهد بهبود و ارتقاء روز افزون شاخص هاي مرتبط دانشگاهي است.

شاخص هايي كه به زودي اين دانشگاه را به عنوان يكي ازمراكز مهم علمي كشور تبديل خواهد كرد و اين يك «برند» قابل توجه براي مركز استان مازندران است. بدون شك اين گونه خدمات موجب نشاط و سرور جامعه مي شود.

در هنگامي كه در استان ما بسياري از پروژه ها در پيچ و خم بوركراسي و ضعف برخي مديران راكد است يا پروژه هايي بسيار معمولي در حال اجرا است، ساخت و تجهيز حداقل بيش از پنجاه هزار مترمربع فضاي متنوع دانشگاهي با كاربري هاي آموزشي، پژوهشي، كمك آموزشي، اداري و رفاهي و همچنين ساخت و تجهيز آزمايشگاه ها و كارگاه ها، گشايش رشته ها و دوره هاي جديد آموزشي، توسعه تحصيلات تكميلي ، افزايش مقالات علمي اساتيد در مجلات I.S.I ، توسعه فعاليتهاي فرهنگي و رفايي براي دانشگاهيان ،‌برگزاري سمينارهاي علمي و چاپ كتب و نشريات، بهبود هرم هيات علمي و كيفي سازي فرآيند آموزشي ، اهتمام به خدمات رايانه اي و توجه به آموزش الكترونيك و ده ها خدمت و تلاش ديگر در دانشگاه آزاد اسلامي-كه در اين مجال نمي گنجد- سند افتخاري است كه فرزندان معنوي امام خميني(ره) و رهبروان راستين مقام معظم رهبري هديه کرده اند.

 دكتر نيازآذري بسيجي سرافرازي است كه در عمل اهداف امام(ره) و منويات رهبري را اجرايي مي كند و از اين بابت دعاي خير شهيدان احمد، بهزاد،‌رمضان و اسرافيل نيازآذري بدرقه راه اوست .

 بگذاريد اين نكته را هم بگويم علي رغم همه تهمت ها و جو سازي هايي كه عليه ايشان در استان صورت گرفت و مي گفتند وي روحيه مجاهدت ندارد ، «بيت شهيدان و ايثارگران نيازآذري» مظلومانه و به خاطر شهدا هيچ موضعي نگرفت، بلكه امروز بقيه السلف شهدا و رزمندگان در عمل ثابت نمود كه ما شيفتگان خدمتيم، نه تشنگان قدرت.

حال آن وكيل «خان زاده» و عدالت مدار همشهري و عضو كميسون مرتبط در مجلس شوراي اسلامي بايد بداند كه روحيه مجاهدت يعني اينكه با تمام توان در خدمت مردم و جامعه قرار گرفتن و آسايش خويش را فداي رفاي ديگران نمودن؛ امري كه ديروز مجاهدت هاي خاموش دكتر نياز بود و امروز دانشگاه سازي و توسعه علم.

 در پايان اين سطور به رياست محترم دانشگاه آزاد اسلامي ساري پيشنهاد مي كنم فرصتي فراهم کنند تا مردم و به ويژه خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران اين دانشگاه ديدن نمايند تا از نزديك با خدمات و تلاشهاي صورت گرفته آشنا شوند.

niazazari.iraj@gmail.com


  • قاسم بندپيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 4 مرداد 1391-0:0

    دكتر نياز نماد مديريت عالي رتبه مازندران و كشور ميباشد . يكي از عملكرد بزرگ دكتردانشگاه پيشرفتهو مجهز به روز واحد ساري ميباشد . تا الان چنين دانشگاه كجاه مازندران بوده؟ پس شاه مازندراني دكتر نياز

    • محمودي عالميپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 19 بهمن 1389-0:0

      مرد عمل وبي ريا انسان شايسته سزاي اوست . تاريخ قضاوت مي كند او سردار سازندگي است.و دستگير . مدير و مدبر پرتلاش فقير دوست . اما كم ادعا خداي ايشان را براي ايران حفظ كند. نمي دانم كساني كه از او شناخت ندارند چگونه جرات مي كنند حرف بي ربط بزنند. شناخت از اودارم . فردا ي قيامت بر اين گفته صحه مي گذارم. دكتر كار كن وقت تنك است .

      • شنبه 16 آذر 1387-0:0

        با سلام .هرچه از توانمندی مدیریت ایشان بگویند، کم گفته اندچون سطح وکارآمدی مدیریت ایشان درسطح کشوری است نه استانی چون مدیریت برازنده شخصیت ایشان می باشد. ایشان برای استان ومملکت مازحمات زیادی کشیده اند. همه باید قدرش رابدانندواوراحمایت کنند.صبروبردباری وصداقت یکی از خصوصیت خوب اخلاقی ایشان است که می تواند یک الگوی خوب برای همه باشد .

        • سه شنبه 12 آذر 1387-0:0

          با سلام و احترام 1.حداقل اینجانب میدانم که ایشان در بندپی کار های عمرانی زیادی انجام دادند منجمله در بندپی شرقی 2.همینکه در استان ایشان تمامی نمایندگان را دور هم جمع میکند و آنها نیز به وی احترام میگذارند این یعنی توانمندی و اقتدار 3.با عنایت به سابقه ایشان مسلم است که عده ای از عملکرد ایشان راضی نباشند.4. ما در مقامی نیستیم که در باره با سابقه ترین مدیر کل به این راحتی اظهار نظر کنیم وی نیز معصوم نبودند. ایشان با سطحی نگری:جهالت:نادان سا لاری و تحجر مخا لف بودند.

          • يکشنبه 10 آذر 1387-0:0

            متاسفانه در پست قبلی که بودند حداقل بنده کسانی را می شناسم که از ایشان به نیکی یاد نمی کنند والله اعلم

            • شنبه 9 آذر 1387-0:0

              متاسفانه هیچ کدام از بندپی هایی که در راس کار بودند و هستند کار مثبتی در جهت عمران و ابادی این خطه انجام ندادند و متاسفانه مثل گذشته بندپی مظلوم واقع شده است.
              و هریک از آقایانی هم که بر اریکه قدرت تکیه زدند حتی نیم نگاهی هم به بندپی نداشته و ندارند.
              متاسفانه فقر و نداری بندپی در دل جنگلهای آن که هر روز از وسعت ان توسط متجاوزین در حال کم شدن است ؛نا پیدا شده است.
              ای کاش بندپی هایی که در راس کار هستند تاملی در اوضاع و احوال منطقه واقعا محروم بندپی داشتند.ولی هر کسی تا حالا امده فقط شعار داده و هیچ کار مثبتی برای اعتلای بندپی نکرده .
              در ایام انتخابات نیز کاندیداها از هر ترفندی برای جلب ارای مردم (حتی دعوت از هنرپیشه ها و بازیکنان فوتبال)استفاده میکنند ولی زمانی که به مقصود خود رسیدند همه چیز را فر اموش میکنند.
              اقای دکتر نیاز اذری شما هم در مقام مدیرکلی که بودی می توانستی قدم هایی برای بندپی برداری ولی این کار را نکردی.
              اقای دکتر همه ما به طریقی مقصریم.
              سیاست بازی کثیفی است که نباید خودمان را الوده ان بکنیم.

              • بیگلربیگیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                شنبه 9 آذر 1387-0:0

                سلام . بنده از دانشجویان مهمان از تهران به ساری هستم.
                واقعابه دکتر نیاز آذری لقب بلدوزر را باید داد. ایشان بسیار توانمند در عرصه عمل ظلاهر شدند.از زحمات ایشان سپاس گذارم


                ©2013 APG.ir