تعداد بازدید: 2742

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 آذر 1387-0:0

نريمان:اشکال از دولت است،نه مجلس

نماينده بابل گفت:هیچ مانع حقوقی و توجیهی برای عدم اعلام وصول استیضاح وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی وجود ندارد.


محسن نریمان -نماینده بابل در مجلس- گفت: مراحلی که استیضاح کنندگان وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی برای تهیه طرح‌های استیضاح طی کرده‌اند کاملاً بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس است، لذا هیأت رئیسه هیچ مانع و توجیه قانونی برای اعلام وصول نکردن ندارد.

نریمان افزود: تنها توجیهاتی که در این چند روزه مطرح شده؛ شائبه‌هایی مبنی بر پس گرفتن امضاها و اینکه اصل استیضاح به صلاح نیست بوده است.

او درباره شائبه از حد نصاب افتادن طرح‌های استیضاح گفت: بر اساس آنچه در جلسات علنی مجلس مشاهده کرده‌ام به نظر نمی‌رسد طرح‌های استیضاح از حد نصاب افتاده باشد و نمایندگان همچنان بر نظر خود مصر هستند.

او درباره اینکه استیضاح به صلاح نیست و ممکن است دولت از مرز تغییرات مجاز بگذرد و نیاز به رأی اعتماد داشته باشد نیز گفت: این اشکال به مجلس وارد نیست بلکه بر دولت وارد است که از ابتدا فکر چنین روزی را نکرده است.

نریمان ادامه داد: مجلس که نمی‌تواند به خاطر اشکال دولت از رسالت نظارتی خود چشم پوشی کند. گذشته از این اگر دولت به پشتیبانی مجلس مطمئن است، نباید از رأی اعتماد دوباره به کابینه نگرانی داشته باشد.

بحث استیضاح علی احمدی و اسکندری در حالی همچنان محل بحث است که امروز اکثر روزنامه‌ها از جلسه هیأت رئیسه فراکسیون اکثریت مجلس با وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی در روز دوشنبه خبر داده و ادعا کرده‌اند در این جلسه فراکسیون اصولگرایان به دولت اطمینان داده تا آخر عمر دولت، از هیچ استیضاحی حمایت نخواهد کرد.

نریمان در این باره و در پاسخ به این سوال که آیا این وعده به معنی چک سفید امضا به دولت و عدول از وظیفه نظارتی نیست؟ گفت: من از این جلسه اطلاعی ندارم. ولی فراکسیون‌ها هر چقدر هم مقتدر باشند نمی‌توانند چنین تضمینی بدهند. اگر چنین جلسه‌ای برگزار شده و چنین وعده‌ای به دولت داده‌اند، باز هم نمی‌تواند به عنوان تضمین محسوب شود و خیال دولت از بابت استیضاح راحت باشد.(fardanews)



    ©2013 APG.ir