تعداد بازدید: 4328

توصیه به دیگران 1

شنبه 28 دی 1387-0:0

زشت و زیبای مقاومت غزه

يادداشتي از:دکتر غلامعلی رنجبر، استاد دانشگاه،متولد ساري


امروز بیست و دومین روز مقاومت مردم بی دفاع و دست خالی غزه در برابر رژیم سفاک و پر امکانات صهیونیستی است. آن چه چشم ناظران بین المللی را خیره کرده تنهایی بیش از اندازه مردم غزه در این دوره است که با وجود سیاسی کاری و خیانت اعراب و عدم همراهی با این مردم توانسته اند بیش از 22 روز در برابر بی رحم ترین رژیم های منطقه مقاومت جانانه نشان دهند.

 مسائل زشت و زیبای این مقاومت را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

 1-نیروی اراده مردم دست خالی می تواند بزرگ ترین و مجهز ترین رژیم ها را در پشت دروازه های خود متوقف نماید. مبارزات مردمی می تواند در دورانی که همه گونه سلاح های غیر قانونی و خطرناک از جمله سلاح های سوزاننده و متلاشی کننده جدید فسفری مورد آزمایش وسیع قرار می گیرد، بسیار تاثیر گذار باشد و هنوز اراده های انسانی بر سلاح ها و خون بر شمشیر می تواند پیروز شود.

 2-اصلاً نمی شود به رژیم های خائن عربی از جمله مصر و عربستان امیدوار بود. خائن ترین رژیم به آرمان اعراب در این دوره همانا مصر و عربستان هستند که عملاً یاریگر اسرائیل و در هم کوبنده مقاومت مردم غزه هستند.

سخنرانی سراسر خائنانه مبارک دال بر این سر سپردگی به آمریکا و اسرائیل و عدم شناخت از اوضاع بین المللی و ناتوانی های این رژیم های پوشالی می باشد. این جرثومه خیانت حماسه مردم غزه و سخنان انقلابی و شور آفرین سران انقلابی حماس را صرفاً سخنرانی داغ خوانده و برای نا امید سازی مردم غزه آنها را بی فایده و مشکل آفرین تلقی نمودند.

 3-حاکم خائن عربستان که متاسفانه با وجود آشکار شدن تصویر نوشیدن جام شراب هیچ عکس العملی را از طریق علماء وهابی و شیوخ مذهبی مشاهده نمی نماید، کمتر از حسنی مبارک به مردم غزه خیانت نکرده است. عجیب است که مرکز ثقل جهان اسلام که برای هر مسئله ای شیعیان و پیروان امام متقین و مومنین را با حکم مشرک و کافر همراه می سازد در این رخداد خیانت آلود سکوت کرده و در باطن با این شرابخوار جسور سازش نموده و مهر سکوت بر لب زده اند.

 4-تنها پشتوانه جدی و مستحکم مردمی و روحیه بخش منطقه ای مردم غزه همانا حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله است. البته به هر صورت باید از مواضع سوریه نیز تا حدودی تمجید شود.

هر چند می شد انتظار داشت با توجه به ضعف مفرط رژیم صهیونیستی جبهه جدیدی از مقاومت را از بلندی های جولان شروع کرد که با گشودن این جبهه و همزمان جبهه حزب الله در جنوب لبنان صهیونیست ها را بیچاره می کرد و قطعاً فرار را بر قرار ترجیح می دادند.

 5-اصل سازش پذیری و خیانت اعراب به محمود عباس نیز رسیده است که برای رضایت خاطر صهیونیست ها مامور کنترل فلسطینی ها در کرانه غربی رود اردن می شود. وقتی مردم انقلابی فلسطین در این منطقه به دفاع از برادران خود در غزه تظاهرات می کنند صهیونیست ها آنها را نیز به خاک و خون می کشند ولی دریغ از یک عکس العمل مناسب و انقلابی توسط این عنصر آلوده شده و سیاست زده شده و قدرتمدار.

6-تلاش زیادی در دنیای تبلیغات صورت می گیرد که عنصر مقاومت مردم غزه را به تقویت از خارج از مرزها نسبت دهند. عمده این تبلیغات ایران را محور حمایت از این حرکت تلقی نموده و سعی دارند دلیل مقاومت را سلاح های دریافتی از ایران جلوه دهند. غافل از اینکه بدون وجود اراده مردمی حتی اگر تمام امکانات روسیه و دنیای شرق را هم در اختیار آنها قرار دهند حتی یک روز مقاومت هم نمی توانستند بکنند.

 در این مقاومت سلاح در مرتبه چندم اهمیت قرار دارد. مقایسه این وضعیت با عدم مقاومت در برابر حمله چند روزه دولت روسیه به منطقه آبخازیا در گرجستان با وجود در اختیار داشتن سلاح های نسبتاً پیشرفته به اندازه کافی نشان می دهد که عامل اصلی مقاومت وجود سلاح آنهم از انواع دست ساز نیست. زمین گیرکردن نیروی زمینی ارتش صهیونیستی صرفاً وابسته به شجاعت و جسارت و شهادت طلبی جوانان و مردم رشید و انقلابی غزه می باشد و سلاح در مرتبه پائینی از اهمیت قرار دارد.

 7-همراهی شورای امنیت سازمان ملل با توظئه های بین المللی آمریکا و زورگوئی های بین المللی این رژیم آن را به ابزاری برای اعمال قدرت استکبار در برابر کشورهای ضعیف در آورده است. در این جنایات نه تنها عکس العمل مناسبی برای جلوگیری از وحشیگری های رژیم صهیونیستی نداشته است بلکه تعمداً با وقت کشی به این رژیم فرصت کافی برای انجام جنایت بیشتر و نسل کشی وسیع را داده است.

 8-تمام فرمول های سیاسی بکار رفته در انجام فعالیت های جنایتکارانه جهان استکبار دقیقاً از الگوی مشترکی تبعیت می کنند. هم مواضع دنیای استکبار در برابر حزب الله و هم در حمایت های آنها با همراهی اعراب خائن در جنگ صدام علیه ایران شباهت عجیبی با همدیگر دارد.

 9-انتهای کار هم با همدیگر شباهت خواهد داشت و همانند جنگ حلیج فارس و جنگ 33 روزه حزب الله در این نبرد افتخار آمیز نیز مردم غزه پیروز میدان خواهند بود. نوید اضمحلال تدریجی دولت صهیونیستی به مردم سایر قسمت ها این امید را خواهد داد که تنها راه رسیدن به نتیجه مقاومت مردمی درون جوش است. این شکست می تواند کمر رژیم صهیونیستی را بشکند و در صورت برنامه ریزی مناسب و هوشمندانه جهان اسلام به راحتی می توان این غده چرکین و سرطانی را از منطقه برداشت.

 (ali.ranjbar@gmail.com)



    ©2013 APG.ir