تعداد بازدید: 2549

توصیه به دیگران 1

جمعه 18 بهمن 1387-0:0

نامزدها و تاکتیک ها

دبیرکل مجمع اعتدالگرایان ایران (دانشجویان و فارغ التحصیلان) گفت: نامزدی همزمان مهندس میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی و مهدی کروبی در رقابتهای انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری یک تاکتیک انتخاباتی است.


 "ابوذر پورادیب" افزود: از موضع گیری های اصلاح طلبان در ماه های گذشته این گونه برمی آید که این جناح عزم خود را جزم کرده تا در این دوره از رقابت ها هرطور که شده پیروز میدان شود؛ بنابراین سعی می کنند ابتدا با یک کاندیدا و در نهایت با دو کاندیدا وارد عرصه شوند و تعداد نامزدهای آنها به بیش از دو نفر نرسد.

وی لازمه موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو را اجماع بر روی نامزد واحد دانست و تاکید کرد: نامزدی همزمان موسوی و خاتمی تاکتیکی است که توسط این دو طراحی شده تا با دقت و هوشیاری وارد کارزارهای انتخاباتی شوند.

به گفته وی، هدف از نامزدی همزمان موسوی، خاتمی و کروبی این است که اصلاح طلبان شرایط را بررسی کنند و اگر موقعیت هر کدام بهتر بود آن فرد به نفع دیگری کنار برود.

 این فعال سیاسی دانشجویی یکی دیگر از اهداف مشترک خاتمی، موسوی و کروبی را ایجاد تفرقه در بین اصولگرایان عنوان کرد و گفت: با نامزدی مشترک خاتمی، موسوی و کروبی این شائبه در جریان اصولگرا به وجود می آید که اصلاح طلبان همانند انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری دچار تفرقه شده اند و فرصت لازم برای آن دسته از اصولگرایانی که خوهان عبور از احمدی نژاد هستند فراهم می شود و پس از اختلاف در بین اصولگرایان، اصلاح طلبان در دقیقه نود بر روی یک نفر به توافق می رسند.

پورادیب برخی اظهار نظرهای اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی(مانند ابطحی) را علیه موسوی که گفته بود موسوی هندوانه سربسته است و یا هشدار مشارکت و مجاهدین به خاتمی که گفته بودند حاضر نیستند غیر از خاتمی از کسی حمایت کنند،در این جهت تفسیر کرد.

 به گفته وی، یکی دیگر از احتمالات حضور همزمان خاتمی و موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم این است که اگر خاتمی رد صلاحیت شد مهندس موسوی به عنوان نامزد جایگزین خاتمی وجود داشته باشد و اگر هم هر دو تایید صلاحیت شدند با توجه به شرایط یکی از آنها کنار بکشد.

این فعال سیاسی پیش بینی کرد: احتمال دارد اصلاح طلبان با توجه به برخی ویژگی های منحصر به فرد کروبی پس از ثبت نام و در روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات در نهایت به حمایت از او روی بیاورند، ، اما آنچه مسلم است موضع گیری های هواداران خاتمی، موسوی و کروبی علیه یکدیگر تا قبل از رسیدن به تصمیم نهایی ادامه دارد.

پورادیب مهمترین نگرانی کروبی در صورت پیروزی خاتمی در رقابتهای انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری را قدرت گرفتن مجدد تندروها دانست و تصریح کرد: چنانچه کروبی به این نتیجه برسد که خاتمی 88 با خاتمی 76 متفاوت است و دیگر به تندروها میدان نمی دهد امکان دارد که در صورت استقبال افکار عمومی، از خاتمی حمایت کند.

 دبیرکل مجمع اعتدالگرایان ایران تصمیم گیری ها در عرصه سیاسی را نسبی دانست و گفت: در نگاه اول نباید این گونه تصور شود که خاتمی، موسوی و کروبی قصد رویارویی با یکدیگر را دارند، زیرا آنها به قدری درایت دارند که نگذارند شرایط با تصمیمات آنها به گونه ای رقم بخورد که نتیجه آن فقط پشیمانی باشد.

 پورادیب سه گزینه محتمل در جبهه اصلاحات را مدنظر قرار داد و گفت: گزینه اول رسیدن به نامزد واحد از بین موسوی، خاتمی و کروبی است، گزینه دوم رقابت کروبی و خاتمی می باشد و گزینه سوم هم رقابت کروبی و موسوی خواهد بود.  (abouzar_pouradib@yahoo.com)


  • دوشنبه 21 بهمن 1387-0:0

    آقای احمدی نژاد ، آقای خاتمی تفکر اصلاح طلبی خوب است اما این آقایان اصلاح طلب نیستند بلکه فرصت طلب هستند . در 8 سال که در قدرت بودند ، انحصاری و باندی عمل کردند همچنانکه در حال حاضر نیز همانند دوران جناح راست سنتی بسیاری از به اصطلاح اصولگرایان ، اصولگرا نیستند و از شعار زیبای عدالت و مهرورزی و ولایتمداری به نفع خودشان و دریافت وامهای کلان و امتیازات ویژه سوءاستفاده می کنند . ببینید در ادارات چه خبر است ؟ مدیران و باند ایشان در ادارات چه می کنند ؟ در سخنرانیها از دین و ولایت می گویند ولی در عمل ....؟؟؟!!! آیا یکبار برای همیشه سند ملی با امضاء همه مسئولین محترم ارشد کشور ، استاندارد فعالیت سیاسی بدون هزینه کردن دین و ولایت و شعارهای فقط شعار ارائه خواهد شد تا جناح پیروز دیگران را ضد اسلام و انقلاب نگوید و نیروهای متخصص آسیب نبینند ؟؟؟؟


    ©2013 APG.ir