تعداد بازدید: 3078

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 21 بهمن 1387-0:0

آخر هفته با لباس محلي

رئيس شوراي روستاي كندلوس گفت: براي جذب توريست مردم اين روستا آخر هفته لباس بومي محلي مي‌پوشند.


 جهانشير شيخ الاسلامي در حاشيه افتتاح پايگاه پژوهشي محور تاريخي كجور اظهار داشت: روستاي فرهنگي، تاريخي و نمونه گردشگري كندلوس به خاطر داشتن اقليم آب و هوايي خاص، جاذبه‌هاي طبيعي، بافت با ارزش و موزه مردم‌شناسي غني داراي شهرت جهاني است.

 وي اظهار داشت:كندلوس در ميان روستاهاي كشور از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و ويژگي‌هاي ممتاز و منحصر به فرد اين روستا موجب شده است كه در طول سال ميزبان هزاران گردشگر داخلي و خارجي باشد.

شيخ الاسلامي افزود: اين روستا هنوز آن‌گونه كه شايسته است از امتيازات يك دهكده گردشگري برخوردار نيست و نكته قابل توجه اين است كه صنعت گردشگري نياز به برنامه‌ريزي و توسعه زير‌ساخت‌هاي لازم مانند راه‌ها، حمل و نقل، پاركينگ، امكانات اقامتي، فرهنگي و هنري است و لازم است تا راهبردي مشخص و مدون داشته باشيم.

وي اظهار داشت: اگر عقب‌ماندگي و يا كم توسعه‌يافتگي را مسئله خود دانسته باشيم، بي‌شك بايد توسعه را هدف خود قرار دهيم البته توسعه‌اي كه مبتني بر سرمايه‌هاي معنوي، مادي و محيطي آن منطقه باشد و در راستاي حفظ منافع روستاييان باشد.

  وي با اشاره به اينكه توسعه روستايي به هيچ وجه در نهايت شهر شدن نيست، گفت: شهر نماد و الگويي از توسعه مبتني بر اصالت مصرف است.

 رئيس شوراي اسلامي كندلوس افزود: روستا بايد توسعه‌اش را بر مبناي اصالت توليد قرار دهد تا به توسعه‌اي اصيل، پايدار و درون‌زا دست يابد و بر ا‌ين اساس روستاها را مي‌توان به شش دسته روستاهاي كشاورزي، اداري، سكونت‌گاهي، گردشگري، عشايري و متصل به شهراقماري تقسيم كرد.

شيخ الاسلامي تصريح كرد: براي توسعه خود بايد محورگرا باشند، محوري كه ترجمان هويت و اصالت آن روستا و دهكده باشد، با توجه به اين باور ما محور توسعه خود را توسعه گردشگري قرار داده‌ايم.

 وي بيان داشت: دهكده كندلوس كه از روستاهاي نمونه گردشگري خاص كشور نيز هست، با تلاش‌هاي ديروز و امروز و همراهي مسئولان از امروز ميزبان و مقر پايگاه پژوهشي محور فرهنگي تاريخي كجور نوشهر است.

 وي گفت: به دنبال افتتاح مركز آموزش هنرهاي سنتي و صنايع دستي و پايگاه پژوهشي اميدواريم با مساعدت مسئولان شاهد ارتقاي آن به مركز فني و حرفه‌اي و مشاغل مرتبط با توريسم مانند هتل‌داري، راهنماي توريسم و تاسيس دانشكده صنعت توريسم در آينده‌اي نه چندان دور باشيم.

رئيس شوراي اسلامي كندلوس گفت: با توجه به اينكه كندلوس در طول سال ميزبان خيل عظيم گردشگران داخلي و خارجي‌ست و از آنجايي كه فرهنگ و تمدن غني و كهن كندلوس را بتوانيم به نحو شايسته حفظ، احيا و گسترش دهيم، يكي از برنامه‌هاي ما پوشيدن لباس‌هاي محلي در پايان هر هفته در كندلوس است كه انتظار مي‌رود همواره مردم خوش فكر و با اصالت ما را نيز در تحقق اين هدف ياري كنند.

محمدحسین ملایی کندلوسی - (mazandnews@yahoo.com)



©2013 APG.ir