تعداد بازدید: 2578

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 1 اسفند 1387-0:0

بازيگر قديمي سينما درگذشت

 مهری مهرنیا، بازیگر مازندراني سینما، تئاتر و تلویزیون، روز چهارشنبه در بیمارستان باهر تهران در 82 سالگی چشم از جهان فروبست.


 مهري مهرنيا بازيگر سينما در سال 1306 در آلاشت سوادكوه متولد شد. نام اصلي وي فاطمه مرموزنيا بود كه با نام هنري  مهرنيا به فعاليت مي‌پرداخت.


 وي تحصيلات خود را تا ششم ابتدايي آن دوران ادامه داد و بعد از آن به تعليم آواز در جامعه باربد و زير نظر استاد اسماعيل مهرتاش پرداخت.


جامعه باربد اين ويژگي را داشت كه علاوه بر موسيقي و آواز به هنرآموزان نمايش و تئاتر هم آموزش مي‌داد.

  مهر نيا فعاليت خود در بازيگري سينما را از سال 1339 با فيلم "بچه‌ننه" امين اميني شروع كرد.مهرنیا در حدود نیم قرن فعالیت هنری در بیش از 40 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد.

«خشت و آینه» ۱۳۴۴، «آرامش در حضور دیگران» 1351، «شازده احتجاب» 1353، «هیولای درون» 1362، «تنوره دیو» 1364، «اتوبوس» 1364، «جهیزیه‌ای برای رباب» 1366 و «روسری آبی» 1373 از جمله فیلم‌های مطرح مرحوم مهرنیا است که در سال‌های اخیر در آسایشگاه سالمندان به سر می‌برد.

مهرنیا سابقه بازی در بیش از ۴۰ فیلم و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم برای بازی در فیلم «تنوره دیو» از چهارمین جشنواره فیلم فجر را در پرونده بازیگری خود دارد.


آخرين فيلم وي «هميشه پاي يك زن در ميان است» به كارگرداني كمال تبريزي بود كه تابستان سال 87 اكران عمومي شد.

مهرنيا اواخر عمرش را در آسايشگاه سالمندان كهريزك گذراند.

انجمن بازیگران سینمای ایران در پیامی ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند قدیمی اعلام کرد، مراسم تشییع پیکر وی ساعت 10 صبح یکشنبه، چهارم اسفند، از مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

مجلس ختم آن مرحومه نیز سه‌شنبه، ششم اسفند، از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد حجت‌ابن الحسن عسگری (ع) در خیابان سهروردی شمالی برپا می‌شود.(hamshahri+mehrnews)



    ©2013 APG.ir