تعداد بازدید: 2086

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 7 اسفند 1387-0:0

آقاي استاندار، لطفاً انتقاد نكنيد!

يادداشت روزنامه"بشيرمازندران" درمورد اقدام عجيب سازمان مسكن و شهرسازي استان در قطع آگهي واشتراک اين روزنامه.


اظهارات سيدمحمد كريمي استاندار مازندران در يكي از جلسات كارگروه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان درخصوص لزوم تسريع در پيشرفت پروژه مسكن مهر و انعكاس آن در اين روزنامه موجب رنجش خاطر و نگراني رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان و البته مهرورزي جناب رئيس سازمان در فاز اول بصورت قطع ارسال آگهي هاي اين سازمان را سبب ساز شده است. نماينده عالي دولت در استان از موضع حساسيت، پيگيري و اهتمام به حل مسائل مشكلات اقشار نيازمند و محروم استان و با توجه به سياست دولت نهم در رابطه با تامين مسكن، انذار و تذكري را در اين جلسه ابراز داشته و قريب به اين مضمون بيان كرد كه اگر سازمان مسكن و شهرسازي اين روند را ادامه دهد، مديريت پروژه مسكن مهر از اين سازمان خارج شده و كار به اداره كل تعاون واگذار مي گردد.

آستانه تحمل پذيري و ميزان پذيرش انتقاد از سوي عالي ترين مقام اجرايي استان گويا به ذائقه رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خوش نيامد و او در يك اقدام كاملا تأمل برانگيز، درصدد محروم ساختن روزنامه از آگهي بر آمد.

ترديدي نيست، مدير يا سازمان و دستگاهي اگر پذيراي نقد، تذكر و هشدار و تنبه مقام مافوق نباشد و يا از انعكاس رسانه اي آن هراسان و نگران باشد اين گونه تعبير مي شود كه گويا ضعف و سستي در كار وجود دارد در حالي كه نقد هيچ گاه به معناي نفي و يا ناديده گرفتن اقدامات، فعاليت ها و پيگيري هاي گذشته يا در حال انجام دادن نيست.

 نقد آن هم از ناحيه عالي ترين مقام اجرايي و تصميم سازي استان و به تبع آن، انعكاس در يك روزنامه باعث تسريع و تسهيل در روند خدمتگزاري و شتاب گرفتن پروژه مورد نظر مي شود و اين بهترين فرصت است كه يك مدير و يا مشاوران او در سازمان مبتوع به نحو بهينه و مطلوب استفاده كنند.

صداقت لهجه و طرح مسائل به صورت شفاف و خودماني يكي از ويژگي هاي برجسته سيدمحمد كريمي استاندار مازندران در جمع ها، جلسه ها و نشست هاي عمومي و تخصصي است. در اين ميان دامنه انتقاد استاندار از عملكرد سازمان مسكن و شهرسازي مازندران و ميزان شكيبايي مديران اين سازمان به روزنامه به فاز اول ختم نشد بلكه در تازه ترين اقدام از سوي سازمان مسكن و شهرسازي مازندران اعلام شد كه سهميه روزنامه بشير در اين سازمان قطع شود و ما ديگر روزنامه شما را نمي خواهيم و نمي خريم!


در عصر كنوني كه به دوره اطلاعات و ارتباطات موسوم است، اين قبيل تصميم گيري ها بيش از همه به بنيان هاي مديريتي دستگاهي آسيب مي زند كه چنين اقدامي را توصيه، تجويز و عملي مي كند و مي خواهد صورت مسأله را پاك كند. آيا بهتر نبود كه رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان براي تنوير افكار عمومي و انعكاس اقدامات و پيگيري هاي انجام گرفته از همين فرصت و روزنه روزنامه استفاده مي كرد و در راستاي تذكر مفيد، راهگشا و سازنده جناب استاندار، آن را به فال نيك مي گرفت.

ابراز ناخرسندي و يا موضعگيري به يك مطلب كاملا مستند از زبان نماينده عالي دولت در استان و تحريم روزنامه آيا در راستاي اهداف دولت خدمتگزار و مهرورز است؟ آيا اين اقدام به نوعي تقابل و جبهه گيري مقابل نماينده ارشد دولت در استان نيست؟ چندي پيش فرصتي دست يافت تا با يكي از مسؤولان ساعي و خدوم يكي از حساس ترين سازمان هاي خدمت رساني در اين استان ملاقات داشته باشيم كه در اين وقت اندك و ملاقات كوتاه، ‌نوع نگاه اين مدير آنچنان وسيع، بردبارانه و نقادانه بود كه باعث تقويت و روحيه بخشي به ما در مقام اصحاب رسانه شد.


جناب مهندس كريمي! آيا درست است كه نماينده شما در يكي از مهم ترين و كاربردي ترين دستگاه اجرايي استان به صرف انعكاس انتقاد شما از روزنامه ها، دست به چنين حركتي بزند؟ آيا اين اقدام مدير سازمان را مي پسنديد؟ آيا تذكر و انذار و تنبه شما بايد منجر به اين نتيجه شود؟


اما جناب رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران! اگر تصور مي فرماييد كه با قطع سهميه روزنامه و تحريم روزنامه در سازمان مسكن و شهرسازي و قطع آگهي ها، مشكل تامين مسكن مردم و اقشار نيازمند استان حل مي شود، ما از آن استقبال مي كنيم اما بي گمان و بي ترديد چنين تصميمي هيچ گاه به حل مشكلات پيش روي تامين مسكن مهر ختم نخواهد شد و اين مدل مديريتي شما براي ما كه سال 87 را در حال پشت سر گذاشتن هستيم، عجيب و غريب مي نماياند.


جناب استاندار از جنابعالي انتظار داريم و خواهش مي كنيم كه انتقاد نكنيد چون كه انتقاد كردن شما از مديران و برخي دستگاه هاي اجرايي، چنين نتايج و دستاوردهايي را براي روزنامه دارد. اجازه بدهيد روزنامه مشي خود را كه همانا اطلاع رساني و اطلاع يابي شفاف، انعكاس درست و عادلانه و طرح مطالب براساس منافع و مصالح مردم استان را ادامه دهد و سياست نقادانه خويش را به گونه اي طرح ريزي و پيگيري كند كه در طول اين سالها، آثار عيني و عملي آن را شاهد بوده ايم.


آقاي رئيس سازمان نيز مطمئن باشند كه قطع آگهي و اشتراك نمي تواند هيچ خللي در روند روزنامه بوجود آورد و اگر فكر مي كنند كه با اين تحريم ها ما را مي توانند زمين گير كنند، سخت در اشتباهند و بدانند كه مديران با نقد و نقادي رشد كرده و ترفيع درجات گرفته و خدمات شايسته تري را به مردم ارائه مي دهند.


  • يکشنبه 11 اسفند 1387-0:0

    روزنامه هایی که با پول آقایان مدیرکل ها از بیت المال همیشه به تعریف و تمجید می پردازند و از روابط عمومی ها ی ادارات حق الزحمه ؟! می گیرند ح، حق ندارند بی اجازه چیزی بنویسند وگرنه ....


    ©2013 APG.ir