تعداد بازدید: 2061

توصیه به دیگران 1

شنبه 10 اسفند 1387-0:0

کمدي انساني

دستفروشان قائم‌شهر از سطح شهر جمع‌آوري شدند.


پس از سه روز اخطارهاي شهرداري قائم‌شهر مبني بر جمع‌آوري بساط دستفروشي از معابر و حاشيه خيابان‌هاي اين شهر، از ساعت سه عصر روز چهارشنبه هفته گذشته اجازه داير كردن بساط به هيچ دستفروشي در قائم‌شهر داده نشد.

 اين جمع‌آوري در حالي صورت گرفت كه قريب به 50 نفر از اين دستفروشان به مدت سه ساعت با تجمع در ميدان اصلي شهر(ميدان طالقاني) خواستار لغو اين طرح شده بودند.

شهردار قائم‌شهر در خصوص طرح جمع‌آوري دستفروشان از سطح خيابان‌هاي اين شهر گفت: براساس بند يك ماده 2 قانون52 شهرداري‌ها سد كردن معابر و خيابان‌هاي شهر جرم محسوب مي‌شود.

سيد رحمت‌الله معافي مدني با بيان اينكه از سه روز قبل با نصب پارچه نوشته‌هايي به اين افراد متذكر شديم كه از اين پس دستفروشي جرم محسوب شده و برابر قوانين با خاطيان برخورد مي‌شود،اظهار داشت: اين طرح با همكاري نيروي انتظامي و دادگستري شهرستان از اين پس در قائم‌شهر اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين وضعيت چهره‌ي نامناسبي به وضعيت اين شهر داده بود افزود: اين طرح براي آسايش شهروندان و بازگرداندن ثبات به چرخه اقتصادي شهر در نظر گرفته شده است.

وي در خصوص تجمع اين دستفروشان نيز يادآور شد: هر طرحي كه مطابق با خواست عده‌اي نباشد با مقاومت‌هايي روبه‌رو مي‌شود اما وقتي ايستادگي مسئولان را در اجراي قوانين ببينند به آن تن مي‌دهند.

شهردار قائم‌شهر با اعلام اينكه مشخص‌كردن مكاني براي دستفروشان در مرحله بعدي اين طرح قرار دارد گفت: پس از جمع‌آوري اين افراد از روز شنبه تنها دست‌فروشان قائم‌شهري كه داراي كارت مجمع‌ امور صنفي اين شهر باشند در پاركينگ خيابان صالحي مازندراني(خيابان تهران) مي‌توانند اقدام به فروش محصولات خود نمايند.


به گزارش isna سه شنبه هفته گذشته كسبه و بازاريان قائم‌شهر نيز در اعتراض به گسترش معضل دستفروشي به عنوان عامل اخلال‌كننده در چرخه اقتصادي شهر خواستار جمع‌آوري اين افراد شده‌ بودند.

با وجود جمع‌آوري دستفروشان خيابان‌هاي اين شهر ، هنوز بازارهاي روزانه اين شهر كه به صورت هر روزه در يكي از مناطق مسكوني قائم‌شهر برگزار مي‌شود پا برجاست.



    ©2013 APG.ir