تعداد بازدید: 2579

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 14 اسفند 1387-0:0

بگذار زندگي کنم

يك كارشناس اجتماعي پليس مازندران در شهرستان بهشهر گفت: حداقل 25 هزار معتاد شناسنامه‌دار در مازندران سالانه 90 ميليارد تومان را صرف اعتياد مي‌كنند.


 سيد مرتضي اولاد علي از اعتياد به ‌عنوان چهارمين معظل و بحران بزرگ و تكان‌دهنده قرن 21 ياد كرد و اظهار داشت: اين امر 170 كشور جهان را به تكاپو واداشته است.


وي با بيان اينكه هزينه‌هاي مادي و معنوي بسياري صرف اعتياد مي‌شود و حداقل 25 هزار معتاد شناسنامه‌دار در مازندران سالانه 90 ميليارد تومان را كه مبلغ بسيار تكان‌دهنده‌اي است را صرف اعتياد مي‌كنند، تصريح كرد: معتادان حاضرند براي رسيدن به مواد مصرفي خود، گذشته از روي آوردن به سرقت، حتي از وسايل منزل و زن و كودك خود بگذرند و در واقع زمينه فساد را مهيا سازند.


اولادعلي به آمار قابل توجه افزايش طلاق در كشور اشاره كرد و گفت: بيشترين علت طلاق در كشور كه 40 الي 50 درصد آمار را به خود اختصاص داده، اعتياد است.


وي از حلق‌آويز كردن و خودكشي دو جوان معتاد در ماه جاري در بهشهر خبر داد و تصريح كرد: اينها مسائل كوچكي نيستند كه به‌راحتي بتوان از كنارشان گذشت، بلكه عزم و اراده‌اي ملي و جدي را از سوي خانواده‌ها مي طلبدتا در رفتار و مناسبت‌هاي خود نسبت به فرزندان و اطرافيان تجديد نظر كنند و نظارت همراه با ارشاد و دوستي را جايگزين رفتارهاي خشونت آميز با فرزندان كنند.


اولادعلي با بيان اينكه امروزه دشمن با سلاح اعتياد و تهاجم فرهنگي به نبرد عليه ايران اسلامي آمده و نشانه اصلي او اقشار جوان و تحصيلكرده است، خطاب به دانشجويان اظهار داشت: شما به عنوان افراد آگاه و تحصيلكرده كشور بايد با شناخت و احتياط بيشتري در دوست‌يابي‌ها و ارتباطات خود با ديگران دقت كنيد و الگو و راهنماي جامعه باشيد.


يكي از روان شناسان مازندران نيز با بيان اينكه اطلاعات و آمار دقيقي از معتادان كشور در دست نيست، اظهار داشت: آنچه كه شاهد آن هستيم آمار سه الي پنج درصد جمعيت كشور را به ما نشان مي‌دهد كه قطعا آمار واقعي فراتر از اين رقم است.


عبدالكريم احمدي مصرف هر سيگاري يا حشيش را از بين برنده يك ميليون سلول اعلام و تصريح كرد: در مغز انسان 10 به توان 11 سلول وجود دارد كه هر ماده مخدري از بين برنده مقداري از آنها مي‌شود و به اختلالات جسمي و رواني و در نتيجه مرگ زودرس مي‌انجامد.


اين كارشناس، مصرف قرص‌هاي آمفتامين كه برخي دانشجويان در شب‌هاي امتحان از آن استفاده مي‌كنند را الگوي نامناسبي براي تمركز و يادگيري و تقويت قواي جسمي دانست و گفت: مصرف قرص‌هايي مانند آن مقدمه روي آوردن به ديگر مواد اعتياد آور و مخرب است.


احمدي، مراجعه زياد افراد به داروخانه‌ها براي استفاده از قرص‌هاي آرام‌بخش و ترامادول را نگران كننده توصيف و خاطرنشان كرد: مصرف خودسرانه و ناآگاهانه اين مواد بسيار زيان‌بار است.


وي با اشاره به ماده مخدر كراك و استفاده بسياري از تحصيل‌كردگان و قشر مرفه جامعه از يك‌ هزار و 600 نوع قرص اكس اظهار داشت: فرد وابسته به اين ماده در پايان نخستين سال اعتياد، كليه و كبدش را از دست مي‌دهد و پس از شش ماه يا در حالت چرت‌زدن است و يا در حال خمار و درد كشيدن و فرد معتاد به قرص‌هاي اكستازي نيز با احساس سرخوشي كاذب دچار توهم، اختلالات بينايي، تغيير در تعادل دماي بدن، لرزيدن، عصبي‌شدن و عدم تمايل به استراحت مي‌شود.



    ©2013 APG.ir