تعداد بازدید: 2459

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 27 اسفند 1387-0:0

سمفوني عرفان و آب در مازندران ساخته مي‌شود

يك موسيقيدان مازندراني كه مؤسس موزه تاريخي كندلوس است قصد دارد با نوازندگي آب، سمفوني عرفان و آب بسازد.


علي اصغر جهانگيري به farsnews گفت: مشغول تنظيم و تدوين اركستري از آب هستيم كه همه نوازنده‌هاي آن را آب تشكيل مي‌دهند و مردم مي‌توانند موسيقي‌اي را بشنوند كه با صداي آب ساخته شده است.


وي افزود: آبي كه در يك جوي جاري و روان است يا قطره‌اي كه از جايي مي‌چكد، از توفان مهيب دريا، از صداي رودخانه و از صداي يك آبشار بالغ بر 500 افكت آب را جمع آوري كرديم كه پس از مونتاژ آنها مي‌توان يك سي‌دي آب را در دستگاه پخش قرارداده و يك موسيقي در دستگاه شور، سه گا و دشتي را شنيد كه تمام نوازندگانش آب هستند.


مؤسس و بنيانگذار مجموعه فرهنگي كندلوس گفت: شش آلبوم عكس منتشر نشده از دوره قاجار و صدها سند تاريخي قرن هشتم هجري تا اواخر دوره قاجار و موارد بي‌شمار ديگر در مجموعه فرهنگي كندلوس وجود دارد كه از تمام پژوهشگران، متخصصان و علاقمندان براي چاپ و نشر آن دعوت به ‌عمل ‌آورده و هزينه‌اي نيز از بابت چاپ اين آثار نمي‌خواهم چرا كه حفظ و ارزش معنوي آن برايم بسيار مهم است.


مؤسس موزه فرهنگي و تاريخي كندلوس با تأكيد بر اينكه موزه كندلوس پذيراي گردشگران داخلي و خارجي است، افزود: با وجود مشكلات فراوان، موزه كندلوس پذيراي گردشگران داخلي و خارجي است.
جهانگيري گفت: با وجود مشكلات موجود در زمينه هزينه‌هاي آب، برق، حفظ و نگهداري موزه فرهنگي و تاريخي كندلوس با تمام نيرو به عشق فرهنگ و سنن سرزمين كجور مازندران و همچنين به عشق گردشگران داخلي و خارجي به فعاليت خود ادامه مي‌دهيم.


وي افزود: اميدواريم مسئولان سازمان ميراث فرهنگي كشور نيز ما را در اين امر ياري كنند تا بخشي از هزينه‌هاي حفظ و نگهداري كاهش يابد.


وي با اشاره به حضور بيش از 10 هزار گردشگر داخلي و خارجي در ايام نوروز 88 در كندلوس گفت: آغوش گرم و مهربان مجموعه فرهنگي و تاريخي كندلوس و در رأس آن موزه پر ارزش و كم‌ نظير كندلوس همچون هميشه در ايام نوروز پذيراي خيل عظيم گردشگران داخلي و خارجي است تا با آسودگي خيال از موزه فرهنگي و تاريخي كندلوس بازديد كنند.


جهانگيري درباره فعاليت‌هاي جديد فرهنگي انجام گرفته افزود: كتاب‌هاي رنج و گنج و كارآفريني به ترتيب در 300 و 2 هزار جلد به چاپ رسيده است.


وي گفت: كتاب رنج و گنج از بيوگرافي و نحوه زندگي من و اينكه چگونه يك كودك از ابتدا در دهكده كندلوس دست به جمع‌آوري اشيا فرهنگي مي‌زند تا به امروز مجموعه پر ارزش و كم نظير موزه فرهنگي و تاريخي كندلوس شكل بگيرد.


وي تصريح كرد: در كتاب كار آفريني نيز در زمينه خود اشتغالي سخن به ميان آمده است و اينكه هر ايراني با هر ميزان سواد و سرمايه در هر كجاي ايران عزيز مي‌تواند براي خود اشتغال ايجاد كرده و براي خود درآمدي قابل توجه داشته باشد و اين كار براي نخستين‌بار در ايران صورت گرفته كه با استقبال بسيار چشمگيري نيز رو به رو شده است.



    ©2013 APG.ir