تعداد بازدید: 4626

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 9 فروردين 1388-0:0

پادکست؛نسل جديد راديو

توضيحاتي درباره پادکست:امکان جديد مازندنومه


پادكست از پيشرفته ترين و جديدترين سامانه هاي ارتباطي، جزو ساده ترين سامانه هاي ايجاد مخاطب،نيز از زيباترين و جذاب ترين سامانه هاي اينترنتي است.

پادكست روشي براي انتشار محتواي الكترونيكي به وسيله صدا مي‌باشد كه كاربران از طريق آن مي‌توانند ساخته‌هاي صوتي و كلامي خود را به شنوندگان آثارشان ارائه ‌دهند.

پادکست براي انتشار منظم صوت روي اينترنت است و ترکيبي از فناوري MP3 و مکانيزم RSS در اختيار کاربر قرار مي‌دهد. به همين دليل برخي کارشناسان پادکست را وبلاگ صوتي ناميده‌اند.

اين پديده مانند وبلاگ، ماهيت رسانه اي دارد و با توجه به سهولت دسترسي عموم افراد براي ايجاد پادكست و يا استفاده از آن، مي تواند تحولي چشمگير در عرصه رسانه ايجادكند.


پادکست؛ نسل جديد راديوست وبايد آن را بسيار جدى گرفت، تا آن حد که به جرات مى‌توان ادعا کرد با افزايش تدريجى تعداد پادکست ها فصل جديدى در تاريخ راديو در حال ورق خوردن است. ايده عرضه محتويات صوتى ديجيتال با استفاده از انواع ابزار توزيع خودکار چند سالى است که مطرح شده، اما با افزايش نفوذ فناورى در جريان زندگى عادى و سازگارى روزافزون فناورى‌هاى گوناگون با هم، اين ايده به واقعيت مبدل شده است.

در سال 1384سرويس پارسي بلاگ براي اولين بار در بين سرويس هاي وبلاگ ايراني، اقدام به ارائه خدماتي کرد.

 با توجه به اهميت اين پديده نوين ارتباطي ما نسبت به راه اندازي پادکست مازندنومه اقدام کرديم.البته پادکست با رادیو های اینترنتی تفاوت دارد؛در رادیو های اینترنتی ، معمولا" برنامه ها به صورت خطی (و معمولا زنده) اجرا شده و پخش می شوند،پهنای باند بالایی از سرورها مصرف می کنند و مخاطبان آن لاین دارند؛ اما در پادکست مازندنومه برنامه های آف لاین عرضه خواهد شد، یعنی هر برنامه ی شنیداری فرهنگی و هنری، پس از آماده شدن(وگاه تدوين)مانند یک مطلب خواندنی و یا عکسی دیدنی بر روی سایت قرار می گیرد و تفاوت منطقی ای با دیگر مطالب وب سایت نخواهد داشت.

محتوای پادکست مازندنومه را فایل های شنیداری فرهنگی و هنري از قبیل موسيقي،صدا وشعرخوانی  شاعران و اديبان مازندراني،طنز محلي، فولکلور مازندران و مانند اين ها تشکیل خواهد داد.(در روزهاي آينده برنامه هاي آماده شده اي نيز در اين بخش قرار خواهد گرفت.)



    ©2013 APG.ir