تعداد بازدید: 2475

توصیه به دیگران 1

جمعه 28 فروردين 1388-0:0

نماينده ساري:موسيقي و ورزش نياز مردم است

شجاعي‌كياسري:موسيقي جزو نيازهاي ضروري انسان هاست- مقام معظم رهبري درباره موسيقي كتابي دارند و در آن از موسيقي دفاع كرده‌اند- زماني كه در صدا و سيما مديريت داشتم،شاهد بودم كه در حوزه موسيقي با انتقادات زيادي روبه‌رو بوديم.


 عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: مردم و نسل جوان ما ميانه خوبي با تئاتر ندارند. يكي از راهكارها براي شناساندن ارزش تئاتر اين است كه رسانه‌هاي گروهي به ويژه صدا و سيما در زنده كردن و جاري كردن آن در جامعه تلاش ويژه‌اي كنند.

اين عضو اصولگراي مجلس موسيقي را جزو نيازهاي ضروري انسان ها دانست و گفت: موسيقي يك امر عقلي نيست بلكه احساسي است بنابراين نگاه‌‌ها و فتواهاي مختلفي درباره آن وجود دارد. از رو مشكل كليت موسيقي در كشور ما هنوز حل نشده است.

نماينده مردم ساري در مجلس هشتم ادامه داد: برخي موسيقي را حرام اعلام كرده‌اند و برخي، قرار گرفتن آن در دايره غنا را دچار مشكل مي‌دانند و برخي نيز آنچه از صدا و سيما پخش مي‌شود را به رسميت مي‌شناسند.

شجاعي‌كياسري يادآور شد: من زماني كه در صدا و سيما مديريت داشتم شاهد بودم كه در حوزه موسيقي با انتقادات زيادي روبه‌رو بوديم. ما نيز در پاسخ مي‌گفتيم كه نظام بايد به حمايت از ورزش و موسيقي و هنر بپردازد، چرا كه اينها بخشي از نياز مردم ما هستند.

 اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري درباره موسيقي كتابي دارند و در آن كتاب، از موسيقي دفاع كرده‌اند، اظهار كرد: موسيقي جزو نيازهاي ضروري انسان‌هاست و همه با آن سر و كار دارند. حتي فضاي خوش و دلنشين تلاوت قرآن كريم نيز مبتني بر مقام‌هاي موسيقايي است و تعريفات موسيقايي خاص خود را دارد.

شجاعي‌كياسري تصريح كرد: از نظر من آرامش‌بخشي؛ تعريف درست موسيقي است. زماني كه شنيدن يك آهنگ موسيقايي، فرد را از حالت عادي خود خارج كند آنگاه اين نوع موسيقي از مشروعيت و درستي خارج مي‌شود چرا كه باعث مي‌شود تا فرد را از زندگي‌اش بازدارد.

 اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اينكه توليد آثار فاخر و ماندگار موسيقي كم اتفاق مي‌افتد، تاكيد كرد: ضمن حمايت بيشتر از آثار فاخر، بايد نظارت درست با جديت در حوزه موسيقي صورت گيرد تا آثار نازلي كه گاهي جامعه هم از آن استقبال مي‌كند در كنار آثار فاخر قرار نگيرد. بنابراين ما از موسيقي اصيل‌مان حمايت مي‌كنيم كه همه شرايط يك موسيقي خوب را دارد.

   نماينده مردم ساری که از خبرگزاري برنا ديدن مي کرد، در ادامه گفت: ماده 23 و 25 لايحه حمايت از خانواده در کميسيون فرهنگي بازنگري و اصلاح شد. اين لايحه در چند مورد نياز به اصلاح داشت و پس از اصلاح به صحن علني ارجاع داده شد.

شجاعی کیاسری در خصوص اصلاح شبهاتي که در اين لايحه مورد اصلاح قرار گرفت تصريح کرد: از موارد مربوط به اصلاحات لايحه؛ گرفتن ماليات از مهريه ، بحث تعدد زوجات و نيز اجازه همسر اول براي تجديد فراش آقايان بود که با تغيير چند کلمه پايان يافت. وي با اشاره به اين مطلب که اين لايحه براي نهايي شدن به زودي به صحن علني مجلس مي رود متذکر شد: عمده مشکلات لايحه حمايت از خانواده در کميسيون قضايي مطرح است چرا که ما کميسيون فرعي هستيم و کميسيون اصلي مربوطه، کميسيون حقوقي و قضايي است.



    ©2013 APG.ir