تعداد بازدید: 2699

توصیه به دیگران 1

جمعه 28 فروردين 1388-0:0

كشت و صنعت و تجمع

كارگران كارخانه كشت و صنعت شمال  در اعتراض به اخراج همكاران خود از سوي مديريت، تجمع كردند.


در صورت اخراج اين 200 كارگر، تعداد كارگران اخراجي كارخانه كشت و صنعت شمال از سال گذشته تاكنون به 240 نفر خواهد رسيد.


اين تجمع اعتراضي پس از آن برگزار شد كه مديريت كارخانه كشت و صنعت شمال از در اطلاعيه‌اي، از اخراج 200 تا پايان ماه جاري خبرداده بود.


در اين اطلاعيه كه بر روي تابلوي اعلانات كارخانه نصب شده‌بود از تازه اخراج شدگان خواسته شده است كه تا پايان فرويدن ماه براي تسويه حساب مراجعه كنند.


اين درحالي است كه در سال گذشته 40 كارگر ديگر اين كارخانه پس از اتمام قراداد كار از سوي مديريت اخراج شده‌بودند.


گفته مي‌شود كه مديريت كارخانه كشت و صنعت شمال به دليل آنچه كه نبود مواد اوليه ناميده مي‌شود از تمديد قرارداد اين كارگران خود‌داري كرده است.


اما به اعتقاد تجمع كنندگان، نه‌تنها اين ادعاي مديريت صحت ندارد بلكه خود مديريت در خارج كردن بخشي از ابزار توليد از كارگاه نقش دارد.


اين تجمع سرانجام در واپسين ساعات روز پنج شنبه با حضور عوامل انتظامي و پادرمياني برخي مقامات مسوول مبني بر رسيدگي به مسئله پايان يافت و كارگران ناراضي و معترض متفرق شدند.


كارخانه كشت و صنعت شمال با داشتن هزار كارگر در استان مازندران از واحدهاي توليد كننده و صادركننده برتر روغن خوراكي كشور است.


به دنبال اين تجمع اعتراضي، نصرالله دريابيگي دبير اجرايي خانه كارگر مازندران به ilna گفت: در اين تجمع حق با كارگران ناراضي بود.


وي بابيان اينكه دولت به دليل واگذار كننده بنگاه‌هاي اقتصادي به بخش خصوصي در بروز اين وضعيت مقصر اصلي است، گفت: جا داشت تا مسوولان وزارت كار با تقويت نهادهاي سه جانه از بروز اين تجمعات جلو گيري مي‌كردند.



    ©2013 APG.ir