تعداد بازدید: 2825

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 فروردين 1388-0:0

سر و كله بعضي ها پيدا شده بود

گزارش هاي ديدار با کروبي و موسوي(دکتر سيف الرضاشهابي-بابل)


گزارش نخست:ملاقات تعدادی از اعضای کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل انقلاب با آقای کروبی


     ساعت 10صبح  روز شنبه 29/1/88 يكي از دوستان تلفن زد كه ساعت 5 بعدازظهر  امروز تعدادي از اعضاي كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل انقلاب مي خواهند با آقاي كروبي در دفترش در خيابان سعد آباد ملاقات كنند و شما هم بيائيد.

 من هم تلاش كردم راس ساعت مقرر در دفتر باشم  و خوشبختانه موفق هم شدم. در بدو ورود به  ساختمان تعدادي از دوستان را ديدم . تا ساعت 6 منتظر مانديم تا آقاي كروبي تشريف آوردند.

 در اين فاصله با بعضي از دوستان گپ مي زديم.محور صحبت ها در اين روز در چنين جمع هائي بحث داغ انتخابات است؛خصوصا در اين محل که  تقريبا ستاد انتخاباتي هم است.

پيشاپيش اين نكته را خاطر نشان نمايم حضور من در اين جلسه را به مفهوم تائيد كانديداتوري آقاي كروبي نبايد تلقي كرد، احتمالا تعدادي از حاضران وضعيتي مشابه اين جانب داشتند .

     آقاي كروبي در ساعت 6 وارد جلسه اي شدند كه حدود 30 نفر حضور داشتند. در ابتدا از تاخير پيش آمده عذر خواهي كرد و آن را ناشي از تعداد جلسات و ملاقات ها و كارهاي جانبي و حاشيه اي انتخابات دانست .

 کروبی گفت یکی از علل تاخیر به خاطر تماس تلفنی با خانواده يک مقتول بود. برای نجات دختری به نام دلآرا که از ۶ سال قبل در زندان است.براي وي به اتهام قتل یکی از بستگانش در شهر رشت،حکم اعدام صادر شده و امکان دارد در آینده نزدیک اجرا شود.

کروبي گفت با همه صحبت هائی که انجام دادم تا الان خانواده مقتول حاضر به رضایت نشدند. روحانیانی نظیر آقایان رحمانی و ذوالقدر کروبي را همراهی می کردند. در شروع جلسه  آقای علی حسینی از اعضای هیئت مدیره کانون هدف از برپائی این جلسه را  آشنائی با نظرات حاضران دانست و بعداز ایشان تعدادی از حضار به بیان دیدگاه هایشان پرداختند.

در پایان کروبی گفت موسوی آمد به خانه ما و اظهار کرد من معتقد به چند صدائی هستم و هر کدام مخاطبانی داریم .

     کروبی در ادامه گفت: هرکسی از من سئوال مي کند می مانی یا نه ؟ با قاطعیت می گویم حتی در مورد کنار رفتن من فرض هم نکنید و این نکته را به آقای کرباسچی هم گفتم.روزی که رفتم نزد رهبری به ایشان  گفتم من دارم فداکاری و جهاد می کنم .

    کروبی گفت : من و موسوی حاشیه امنیتی هم هستیم  و شما هم بررسی کنید چه کسی بهتر می تواند در مقابل مشکلات مقاومت کند .

وي افزود: باید مردم را تشویق کرد به پای صندوق رای بیایند. کروبی اشاراتی هم به اظهارات فیروز آبادی و جنتی کرد و گفت اگر جه بعدا آن ها اظهارات شان را تکذیب کردند.

    جلسه در ساعت ۷ به پایان رسید و کروبی پیشنهاد کرد این جلسه در آینده نزدیک برای آشنائی بیشتر با دیدگاه ها تکرار شود.

گزارش دوم:مهندس میر حسین موسوی درهمایش سخنرانان ستادش


بعدازظهر روز شنبه 29/1/88 بعد از پايان جلسه اعضاي كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل انقلاب با آقاي كروبي،براي ملاقات با يكي از دوستان (از پرسنل روزنامه ) به دفتر روزنامه اطلاعات در خيابان مير داماد رفتم كه همزمان بود با ورود آقاي مير حسين موسوي به دفتر روزنامه (او با سخنرانان  تبليغاتي ستادش همايشي داشت.)

 بعداز ملاقات با شخص مورد نظرم در روزنامه در آسانسور با آقاي مرتضي حاجي كه در راه رفتن به طبقه پنچم براي شركت در همايش بود، بر خورد كردم  و براي ورود به سالن آمفي تئاترهمراه هم شديم.

تقريبا" اكثر صندلي ها پر بود اما جاي خالي هم وجود داشت . بسياري از اعضاي احزاب اصلاح طلب نظير مشاركت-مجاهدين انقلاب –كارگزاران و ......حضور داشتند . 

 قبل از ورود ما به سالن دو نفر از آقايان يعني دكتر تاجيك و دكتر شكوري راد سخنراني كردند.

در مدتي كه در سالن بودم خانم ها و آقايان زيرين پشت تريبون قرار گرفتند و هر كدام با توجه به موقعي تشان در موردزنان –اقوام-سلامت و رفاه اجتماعي و آموزش عالي-نحوه تبليغات-مشاركت مردم در انتخابات و علل شكست اصلاح طلبان-صحبت كردند :دكتر الهه كولائي-دكتر حريرچي –دكتر مير طاهر موسوي –مهندس بزرگ زاده –آذر منصوري –مرتضي الويري –ابوالفضل رضوي و صالح نيك بخت.

    در ادامه جلسه و بعداز سخنرانان فوق مهندس موسوي با صدائي نيمه گرفته كه به قول خودش ناشي از سخنراني هاي چند روز گذشته بود به ايراد سخنراني كه تقريبا" پاسخ به موضوعات و مسائل مطروحه توسط سخنرانان بود پرداخت.

   او گفت : من از ابتدا موضعي صادقانه گرفتم و آن گفتمان مورد علاقه ام مي تواند در جامعه جا باز كند و جامعه هم مي تواند اصولگرا باشد و هم اصلاح طلب .

 موسوي گفت:من به عنوان يك شخص هنري در يك شعار خودم را محدود نمي كنم، بلكه روي شعارها حركت مي كنم .

وي افزود:بعضي مسائل مهم هستند ولي جاذبه ندارند و مخاطبان كم دارند ودر اين زمان كوتاه بايد روي مسائل مهمتر تكيه كرد .

موسوي افزود: خريد راي يكي از مهمترين موضوعات در زمان انتخابات است. در بحث مردم شناسي شخصي كه هديه اي گرفت بايد آن را پس بدهد،اما دولت شروع كرد به هديه دادن.

وي گفت: در انتخابات به فضاي ملي بايد توجه كرد و گفته ها بايد مستند باشد.

موسوي ادامه داد: بر اساس نظر سنجي ها بيشترين كساني كه از شخص رقيب حمايت مي كنند زنان خانه دار  هستند. اگر انتخابات كم رونق باشد ما باختيم و اگر از 24 ميليون بيشتر شركت كنند امكان موفقيت ما وجود دارد.

وي استدلال کرد:رسانه رسمي انتخابات را گرم نمي کندو صدا وسيما مردم را بسيج نمي كند .

    موسوي در ادامه اظهار داشت : سهميه بندي کنکور را قبول ندارم.

او گفت: يكي از موانع براي حضور زنان در پست هاي كليدي خود زنان هستند که در اين زمينه تغيير نگاه بايد صورت گيرد .

وي تصريح کرد:در دولت هاي قبل هم زنان در پست هاي كليدي حضور نداشتند .

موسوي گفت: آن هائي كه از صندوق انتخابات قهر مي كنند اكثرا از طبقات ضعيف هستند.

 وي ادامه داد:من دعا مي كنم نتيجه انتخابات هر چه هست صفوف را متحد كند و باعث پيشرفت مملكت بشود .

وي در جايي ديگر از سخنانش گفت: انگار در خوزستان گرد فقر ريختند در خيابان هاي خرمشهر و آبادان مشكلات كاملا ديده مي شد .

    موسوي هم چنين گفت : در حكومت اسلامي كار كردن خدمت است. در اول انقلاب رنجي كه در چهره يك مستضعف مي ديديم ما را آزار مي داد. پيامبر دوست داشت هم نشين فقرا باشد در حالي كه با  اشراف هم ارتباط داشت.يكي از خلفا عمدا حجره هاي منزل پيامبر را خراب كرد تا آثار زندگي فقيرانه پيامبر را محو كند.

 جمعيت حاضر را مي توان به سه دسته تقسيم كرد :

1- دسته اول شامل افرادي بود كه به  مهندس موسوي معتقدند و براي موفقيت او كار مي كنند زيرا موفقيت مملكت را در گرو موفقيت او مي دانند .

2-  دسته دوم شامل مديران ومسئولين دولت هاي قبل احمدي نژاد بودند كه با راه انداختن مديريت اشرافي سبب رويكرد مردم به اصولگرايان شدند

3-  بالاخره دسته سوم آن هائي كه در 4 سال اخير پست ها و مقام هاي  نان و آب دار خود را از دست دادند و الان براي دست يابي به مقام  از مهندس به حمايت برخاستند .

نكته جالب توجه اين كه برخي از مسئولان ستاد هاي آقاي خاتمي كه شعار مي دادند الاخاتمي ولا غير سر و كله اشان پيدا شده بود .

همايش در ساعت ۵/۱۰ بعداز صرف شام به پايان رسيد.



    ©2013 APG.ir