تعداد بازدید: 2213

توصیه به دیگران 1

جمعه 11 ارديبهشت 1388-0:0

اگر موسوي نيامد،حداقل رهنورد بيايد

پيشنهاد مي کنيم در صورتی که مهندس به دلیل کمبود وقت نتوانند به غرب استان سفر کنند خانم رهنورد  به صورت هم زمان به این بخش سفر کنند -موسوي گفت حتما باید به مازندران بيايم-برخورد هایی همانند گشت های ارشاد در شان جوانان و کرامت آنان نیست-دولت نهم وجاهت مدیریت عالی کشور را زیر سوال برد


حجت الاسلام مطهری-رییس ستاد مردمی مهندس میر حسین موسوی در غرب استان مازندران - تصریح کرد:با بیان اینکه همواره در غرب استان مازندران رای اصلاح طلبان از اصولگرایان بیشتر بوده و در این دوره برخی از اصولگرایان نیز به مهندس موسوی تمایل نشان می دهند، گفت: شرایط مهندس موسوی در غرب استان نسبت به دیگر نامزدها در وضعیت بسیار خوبی است و این بار نیز اغلب مردم این خطه در حمایت از مهندس موسوی به صحنه آمده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مازندران از نظر طولی بسیار عریض است اظهار داشت: این امر سبب ایجاد این ذهنیت میان مردم شده است  که در تقسیم بودجه ی استانی غرب استان مغبون واقع می شود و اغلب این گونه فکر می کنند که از این لحاظ دچار یک نوع تبعیض هستند که این تبعیض در به کارگیری از نیروهای استانی در پست های مدیریتی نیز خود را نشان می دهد. با توجه به این سابقه ی ذهنی میان مردم غرب استان تصمیم بر آن شد که در غرب مازندران یک ستاد حمایت مردمی مستقل تشکیل شود.

مطهری با بیان اینکه مطلع شدیم جناب مهندس میر حسین موسوی دوشنبه اين هفته به استان مازندران و شهر ساری سفر خواهند کرد، خاطر نشان کرد: به دلیل همان ذهنیت های که گفتم در مردم غرب استان وجود دارد انتظار داریم جناب مهندس موسوی به تمام شهرستان های استان و یا لاقل به شهر های نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر نیز تشریف آورده و عدالت را در این زمینه رعایت کنند و به اشتیاق مردم این شهرستانها برای دیدار با ایشان پاسخ مثبت دهند.

وی افزود: البته پیشنهاد ما این است که در صورتی که مهندس به دلیل کمبود وقت نتوانند به غرب استان سفر کنند خانم زهرا رهنورد- همسر ایشان- به صورت هم زمان به این بخش سفر کنند تا مردم شریف غرب استان مازندران احساس مغبونیت نداشته باشند.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه مهندس خرم، وزیر راه دوره ی اصلاحات روز جمعه در این ناحیه حضور خواهند داشت، درباره ی اقبال جوانان غرب استان به مهندس موسوی اظهار اشت: از آنجایی که خودم در دانشگاه تدریس می کنم از نزدیک شور و اشتیاق جوانان و دانشجویان را به مهندس موسوی لمس می کنم و بسیاری از جوانان و دانشجویان به ما مراجعه می کنند و برای برگزاری همایش و نشست هایی در حمایت از مهندس موسوی تقاضا می کنند.

مطهری با تاکید بر اینکه چنین شور و شوق هایی از سوی جوانان کم نظیر است خاطر نشان کرد: اینکه برخی مطرح می کنند  که مهندس موسوی برای نسل جوان شناخته شده نیست شاید چندان دور از واقعیت هم نباشد اما ما نباید از خاطر ببریم که اولیا و پدران و مادران این جوانان با مهندس موسوی و مدیریت او در شرایط بحرانی به خوبی آشنا هستند و این خود می تواند زمینه ی یک شناخت عمیق را در جوانان فراهم کند.

رییس ستاد مردمی حمایت از میر حسین موسوی در پایان بار دیگر خاطر نشان کرد : انتظار مسوولان ستاد و مردم این ناحیه این است که مهندس موسوی ما را از تشریف فرمایی خود بی بهره نکنند.

در همين راستا«غلامعلی ابراهیمی»- از فعالان ستاد حمایت مردمی مهندس موسوی در استان مازندران- با بیان این مطلب که ابتدا قرار بر این بود سفر مهندس میر حسین موسوی به استان مزاندران در اوایل خرداد و اواخر اردیبهشت صورت پذیرد، در بیان دلایل جلو افتادن این سفر گفت: در جلسه ای که با حضور مدیران ستادهای حمایت مردمی برگزار شد، خود مهندس موسوی تاکید کردند که شاید به دلیل کمبود وقت نتوانم به همه ی استانها سر بزنم، اما استان مازندران حتما باید جزو برنامه های من باشد و این سفر حتما باید صورت پذیرد. لذا زمان این سفر به جلو افتاد و ما در دوشنبه میزبان مهندس موسوی در شهرستان ساری خواهیم بود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شاهد اقبال عمومی مردم به گفتمان مهندس موسوی هستیم و اقبال دوستداران به گونه ای است که در برخی از کمیته ها با تعدد و تراکم نیرو ها مواجه هستیم، این امر را از دلایل تعدد ستاد ها بر شمرد و اظهار داشت: اینکه برخی از احزاب ستادهای مستقل تشکیل دادند ناشی از همین امر است و علی رغم فضاسازی های مخالفان که این را ناشی از اختلاف می دانند، ایجاد ستاد های مستقل ناشی از حضور پرشور مردم و تراکم نیروها است و تعدد ستادها به تنهایی نشان از  اقبال عمومی و بیش از انتظار به گفتمان مهندس موسوی است و به نظر حقیر این یکی از مهمتری شاخص هایی است که مازندران برای استقبال از مهندس بسیار آماده است.

رئیس سازمان ملی جوانان مازندران در دوران اصلاحات، سپس به تشریح دیدگاه مهندس موسوی نسبت به جوانان پرداخت و با تاکید بر اینکه گفتمان مهندس موسوی هم ارزش گرا است و هم توسعه گرا، به دلایل آن اشاره کرد و گفت: این گفتمان از یک سو تاکید بر حفظ اصول، ارزش ها و باورهای عمومی جامعه دارد که قالب اسلامیت جامعه ما را تشکیل می دهد و از سوی دیگر شان و منزلت جوانان را که پایه های اساسی یک نظام حکومتی است مد نظر خویش دارد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا در ارتباط با مسایل اجتماعی نظر مهندس موسوی به حفظ کرامت و شانیت انسان هاست اظهار داشت: مهندس موسوی با برخوردهای چکشی و خشن با آنچه از طبیعت جوانان بر می خیزد مخالف است و ایشان تاکید دارند که ما باید از برخوردهای چکشی به برخوردهای فرهنگی روی آوریم که این امر تاثیر خود را بر نسل جوان خواهد داشت و برخورد هایی همانند گشت های ارشاد در شان جوانان و کرامت آنان نیست.

وی در تبیین دیدگاه مهندس موسوی در خصوص آزادی با بیان اینکه معمولا برداشت ما از آزدی تنها به آزادی اجتماعی محدود می شود، تصریح کرد: این در حالی است که تاکید مهندس موسوی بر آزادی عقیده است و نه فقط آزادی اجتماعی. مراد میر حسین از آزادی، آزادی در چارچوب باورها و هنجار های جمهوری اسلامی و فراهم آوردن آزادی های مشروع برای عموم جامعه است.

علی ابراهیمی به بیان نمونه ای از عملکرد میرحسین در زمینه آزدی مخالف پرداخت و افزود : در بدترین شرایط که ماهیت دولت اساسا یک دولت بحران بود، منتقدان مهندس موسوی به عنوان نخست وزیر در بهترین شرایط نقدهای خود را مطرح می کردند و حتی در آن زمان، دولت یارانه هایی را به روزنامه ها تخصیص می داد که از این میان یارانه های روزنامه های منتقد نه تنها قطع نمی شد بلکه شخص نخست وزیر همواره بیشترین پیگیری را برای این روزنامه ها به عمل می آورد.

وی تصریح کرد: مهمترین شق آزدای، آزادی بیان است و این در حالی است که رقبا در سالهای گذشته مفهوم آزادی را به سوی آزادی اجتماعی منحرف می کردند، حال آنکه شان انسان های توسعه یافته در این است که آزادی را در آزادی اندیشه، آزادی نوشتن، نقد و گفتار است معنا کنیم و تلقی آزادی به و لنگاری تلقی ناصوابی است که جز از انسان های حقیر بر نمی آید.

ابراهیمی به عنوان یکی از مدیران دوران اصلاحات با بیان این نظر که «دولت نهم وجاهت مدیریت عالی کشور را دارد زیر سوال می برد» اظهار داشت: عامیانه کردن مدیریت عالی و استانها، از یک ساختار نظام مند خارج شده و به سمت نظام شعاریسم و پوپولیسم پیوستن، آسیب شدیدی بر نظام مدیریتی کشور ما وارد کرده است. اعمال سلیقه های مدیریتی بسیاری از مدیران ما را متزلزل کرده است و به قول مهندس موسوی کامیونی وارد کردن و کامیونی خارج کردن مدیران آسیب جدی به مدیریت ما وارد کرده است.

ابراهیمی خطاهای مدیریت عالی کشور در دولت نهم را زمینه ساز یک عقب گرد تاریخی سی ساله ی گذشته دانست و تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ی کشور منابع انسانی است و ما باید پس از سی سال به این باور رسیده باشیم که نظام جمهوری اسلامی توانسته مجموعه ای از مدیران توانا را تربیت کند که در سطوح مختلف به کار می رود و برخورد سیاسی با مدیریت کشور آسیب های جدی به این مدیرانی که محصول انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند وارد می کند.

این مدیر دوران اصلاحات با عنوان کردن این مطلب که البته اگر یک رئیس جمهور عوض می شود این حق رئیس جمهور است که مدیریت عالی و سیاسی را عوض کند گفت: اما عوض کردن مدیران کارشناسی تخصصی به نفع کشور و نظام نیست و بزرگترین خیانت به مدیریت کشور و نظام برنامه ریزی ما حذف سازمان برنامه ریزی بوده است.

وی با بیان اینکه روی این تعبیر تاکید می کنم که حذف سازمان برنامه ریزی بزرگترین خیانت به نظام برنامه ریزی و مدیریت ما است افزود: این امر به نظر من بزرگترین آسیب را به کشور رسانده است زیرا سازمان برنامه بزرگترین مخزن اطلاعاتی کشور برای برنامه ریزی های کلان  بوده است و باز روی گفتمان مهندس تاکید می کنم  که یکی از دلایل عدم شفافیت برنامه ریزی کشور ما حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است که در نهایت به یک سیستم غیر شفاف و غیر پاسخگو در اقتصاد و مدیریت منجر می شود و با این عمل به دورانی بازگشتیم که نظام تصمیم گیری و مدیریت ما فردی و مبنی بر تصمیمات شخصی بوده است.


  • شنبه 12 ارديبهشت 1388-0:0

    آقاي مهندس موسوي! حتما شنيده ايد كه حضرت امام علي (ع) در زمان زمامداري شان گاهي در خيابان ها و بازار ها قدم مي زدند و اگر جرم و معصيتي مي ديدند در همانجا محاكمه كرده و آنها را تاديب مي كردند. بسيار شنيده ايم كه حضرت افرادي را با شلاق تنبيه كرده اند و ......
    آن كه در زمان امام معصوم بود و باز بودند كساني كه هنجار شكني كنند و عفت عمومي را خدشه دار كنند حال شما و نه هيچكس ديگري اپسيلوني از حكومت علي (ع) را نمي توانيد اجرا كنيد پس خواهي يا نخواهي خواهند بود افرادي كه هنجار شكني كنند؛ با اينها كه حقوق ديگران را رعايت نمي كنند، چه بايد كرد؟ آيا نبايد گشت ارشاد برخورد لازم را با متجاوزين به حقوق مردم داشته باشد. چگونه شما دم از حذف اين نهاد مهم كشوري مي زنيد؟ آن زمان حقوق شهروندي ما چه مي شود؟


    ©2013 APG.ir