تعداد بازدید: 3349

توصیه به دیگران 1

شنبه 12 ارديبهشت 1388-0:0

خرم:در دنیا بی‌اعتبار شدیم

گزارشي از سخنراني مهندس احمد خرم در تنکابن(پنج شنبه یازدهم ارديبهشت ماه 88)


سخنرانی مهندس احمد خرم عصر جمعه یازدهم اردیبهشت در نوشهر و چالوس برگزار شد. در این مراسم،عضو دولت اصلاحات به بیان دغدغه‌ها و پیش زمینه‌های ورود مهندس موسوی به عرصه انتخابات دهم پرداخت.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن ،حجت الاسلام صادق مطهری- ریيس ستاد مهندس موسوی در غرب استان-ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده به بیان مواضع میر‌حسین موسوی پرداخت.

 سپس آقای اسدالله امینی- از ایثارگران و فعالان سیاسی تنکابن و رامسر- ضمن حمایت از مهندس موسوی به کمبود‌ها آسیب‌های غرب مازندران اشاره کرد و ضمن بررسی آن خواستار افزایش توجه دولت آينده در اين زمينه شد. پس از این سخنرانی، بیانیه ستاد نسل سوم( نسیم) توسط خانم کوچکی قرائت شد .

معاون‌ پارلماني‌ وزير سابق آموزش و پرورش نيز در اين نشست گفت: تلاش‌هاي گسترده‌اي در راستاي تحقق توسعه پايدار در غرب مازندران آغاز شده است.


درويش اميري افزود: اين منطقه با تمام‌ ظرفيت‌هاي موجود از توسعه پايدار فاصله زيادي دارد.


وي سنت غلط تغيير دولت هر هشت سال را در اين بازه نگران‌كننده خواند و گفت: بناهاي غلط اقتصادي و اجتماعي و سياسي در حال حاضر گذاشته شده است كه اگر به اين روند ادامه يابد، قابل اصلاح نخواهد بود.
وي گفت: اگر بيش از 25 ميليون نفر در انتخابات شركت كنند، برنده انتخابات اصلاح‌طلبان خواهند بود.

در ادامه وزير راه دولت اصلاحات به سخنراني پرداخت.مهندس خرم ضمن انتقاد از یکدست شدن حاکمیت در تمام سطوح اظهار داشت : در شرایطی که قابلیت توزیع و چرخش قدرت وجود ندارد،حرف از دموکراسی  بی‌ربط است.

وي گفت:هر سه قوه، شورای نگهبان، صدا و سیما و انبوه پول بی‌حساب تماما" در دست یک جناح است. 

 وی برداشتن گام اساسی در راستای دموکراسی را منوط به اعتقاد به توزیع قدرت در کشور و فشار مردم بر حاکمیت در این راستا دانست.

وزیر راه دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود به انتقاد از وضع اقتصادی موجود پرداخت.  وی وضع کنونی پیمانکاران بخش خصوصی را اسفناک دانست چرا که با توجه به اختصاص بخش مهمی از بودجه عمرانی به شرکت‌های نهاد‌های نظامی عملا امکان رقابت سلب شده و رانت ویژه‌ای برای این شرکت‌ها به وجود آمده است.

مهندس خرم گفت: مملکت 70 میلیونی با درآمد ارزی 300 میلیارد دلار در اختیار دولتی است که نهاد برنامه‌ریزی ندارد  و آن را به بهانه اینکه ریشه‌های طاغوتی دارد منحل کرده‌اند.

استاندار سابق خوزستان در زمان نخست وزيري موسوي ادامه داد: با آن شرایط ارزش نفت صندوق ذخیره ارزی باید حداقل 180 میلیارد دلار ذخیره داشته باشد تا در امروز که قیمت جهانی کالا‌های سرمایه‌ای مورد نیاز کشور مناسب است هزینه شود.

این عضو بنیاد باران فروپاشی نظام بانکی کشور را از دیگر آسیب‌های دولت نهم دانست که با طرح‌هایی همچون بنگاه های کوچک زودبازده خسارات عظیمی به آن وارد آمده است.

وزيرسابق راه و ترابري گفت: آقای رئیس جمهور که مدعی از بین بردن فساد اقتصادی و وام‌های کلان میلیاردی بودند چرا تا امروز حداقل یک مورد را معرفی نکردند. چرا که 98 درصد از وام‌های کلان طرح‌های بزرگ متعلق به همین جناح حاکم است.

احمد خرم  فروپاشی روابط بین‌الملل را از دیگر آسیب‌های دولت نهم دانست. وی با اشاره به تلاش‌های درخشان سید محمد خاتمی در تغییر اجماع علیه ایران در ابتدای تصدی دولت در سال 76، وضع کنونی را نگران کننده دانست. 

 مهندس خرم گفت: کسانی که قطعنامه‌های شورای امنیت را بی‌اثر و آن را کاغذ‌پاره خطاب می‌کردند باید بدانند این‌قطعنامه‌ها باعث تحمیل هزینه گزاف مازاد بر کشور شد.

وي ادامه داد: اثرات سیاست خارجی چنان شد که گذرنامه ایران از بین 153 کشور صد و پنجاه و دوم است و فقط افغانستان بعد از ماست. این حیثیت است که برای کشور ما درست کرده‌اند؟

وي به عنوان مثال اظهارد اشت: من در دوبی شاهد بودم مسافران را به صورت توهین آمیز بازرسی می‌کردند و فقط با مسافرین ایرانی و افغانی چنین برخوردی می‌کنند. این قضیه مربوط به نه ماه قبل است و تمام مسئولین وزارت خارجه می‌دانند. از ماه قبل هم عربستان همین برخورد با حجاج را آغاز کرده است.

خرم ادامه داد:در دنیا بی‌اعتبار شدیم و حیثیت برای مان نگذاشتند.

وي افزود: در دولت اصلاحات حد روابط بین‌الملل به قدری بالا بود که مدیران شرکت بوئینگ به ایران آمدند و با هماهنگی وزارت ‌خانه‌های مربوط  ملاقات انجام داده و درخواست همکاری دادند.

مهندس خرم گفت: از دیگر خسارت‌های دولت نهم از بین بردن ساختار فنی و اجرایی با قدمت 60 سال است. در دولت سید محمد خاتمی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی طرح مناقصه الکترونیک تصویب و راه‌اندازی شد اما به محض آمدن آقای احمدی نژاد  این طرح ملغی شد.

وي ادامه داد:سازمانی به نام بسیج سازندگی تشکیل دادند که باعث واسطه بازی شده و هزینه‌های پروژه‌های عمرانی را حداقل 20 درصد افزوده است.

وي گفت:شرکت‌‌های قرارگاه از رانت‌هایی استفاده می‌کنند که باعث به خاک ذلت نشستن پیمانکاران بزرگ بخش خصوصی شده است.

وی افزود:بحران و رکود غرب هنوز آثار خود را در اقتصاد ایران نشان نداده و این اثرات  که موجود است ناشی از عدم مدیریت  اقتصادی دولت نهم است نه بحران جهانی.

این عضو بنیاد باران با اشاره به واردات بی‌رویه محصولات مصرفی به کشور، آن را نابود کننده تولید دانست و از بین رفتن کشاورزی مانند برنج و نی شکر در کشور را از اثرات خرج دلار‌های نفتی در واردات بی‌رویه مصرفی دانست.

خرم گفت: با تمام این شرایط مهندس موسوی بعد از بیست سال دوری از صحنه اجرایی احساس خطر کرده و ادامه این روند را خروج پرشتاب مملکت از مسیر دانسته  و پا به عرصه انتخابات نهاده است و این نشان دهنده این است که بی‌تفاوت نبوده و مسائل را دنبال می‌کرده است.

 وی آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان را بالای 35 درصد دانست و گفت: این درحالی است که دولت ادعای تورم تک رقمی را دارد. این عددسازی و آمارسازی از معجزات این دولت است. آن هاادعا می‌کنند بودجه عمرانی سه برابر شده در حالی که در سال آخر دولت اصلاحات 1500 کیلومتر راه آهن کار شده در صورتی که در سه سال گذشته این آمار فقط 162 کیلومتر بوده است.

مهندس خرم تفاوت‌های عمده مهندس موسوی را اول در راستگویی و صداقت ایشان دانست.

وي گفت:دومین مشخصه مهندس موسوی اعتقاد به نظم و انضباط  و عدم مدیریت بر اساس سلیقه شخصی که در این دولت انجام می‌شود.

خرم گفت: سومین شاخصه مهندس موسوی  داشتن فهم اجرایی بر خلاف رئیس دولت فعلی است.

 وی در مورد شائبه‌های بازگشت مدیریت جنگی گفت: مهندس موسوی در جلسه فعالان اقتصادی که من هم حضور داشتم  گفتند: جنگ تمام شد و اقتصاد جنگی هم تمام  شد. موسوی در همین چند ماه اخیر نشان داد که در صورت مواجهه با مسئله‌ای به صورت اصولی با آن برخورد خواهد کرد. او اهل فریب دادن برای رای جمع کردن نیست.

وزیر راه دولت اصلاحات در بین تشویق حاضران گفت: ما به شدت نگران سلامت انتخابات هستیم. امروز استانداری‌ها، وزارت کشور، شورای نگهبان، هیئت نظارت، همه و همه از یک جنس هستند. چه نگرانی از کمیته صیانت از آرا دارند؟ چه کسی گفته این خواسته غیرقانونی است؟ کاندیدا می‌تواند روی هر صندوق نماینده داشته باشد. مگر اصلاح طلبان جز رای مردم چه دارند؟ حتی در 8 سال اصلاحات هم جز رای مردم چیزی نداشتند. وی در پایان با قرائت آیه‌ای از قرآن مجید گفت: پایداری کنید که وعده خداوند حق است.


  • دوشنبه 14 ارديبهشت 1388-0:0

    خدا می دانت دلت با کیست و برای کیست ولی هر چه هست فرد مورد نظر با این کوته نظری ها به زیر کشیده نخواهد شد. البته باید منتظر تندی های بیشتر از این ها هم بود.

    • يکشنبه 13 ارديبهشت 1388-0:0

      عزيز من، كه نامت وجود ندارد؛ از طرف خودت صحبت كن و مدعي العموم مباش! خانواده شهدا ، نيروهاي انتظامي ، مردم روستا و همه وهمه هوشيارتر از آنند كه شما بگويي او به آن راي مي دهد و اين به آن! دست از اين كارها بردار. حرف هاي دلت را بزن ولي سعي نكن كه القا كني حرف دلت حرف همه است، حرف دل تو همان حرف دل تو است. ديگران خود دل دارند.

      • يکشنبه 13 ارديبهشت 1388-0:0

        به نظر مي رسد دوران احمدي نژاد رو به پايان است و مردم هوشيار و هوشمند قطعاً به ادامه اين دولت راي نمي دهند. اما با اين فرض آيا مردم به موسوي راي مي دهند؟ من با تحليلي كه دارم و دوست دارم انتهاي كار را ببينم اينگونه فكر مي كنم:
        1- احمدي نژاد دارد دست و پا مي زند كه راي بخش هايي را كه فكر مي كند فريب دادن آنها آسان تر است به دست بياورد. مثلاً اجراي لايحه خدمات كشوري با افزايش حقوق 25 درصدي را به جاي اينكه به نمايندگان مردم و اجبار آنها به دولت براي اجراي سريعتر نسبت دهد به خود و دولت خود منسوب مي كند تا دل فرهنگيان و كاركنان دولت را به دست بياورد غافل از آنكه آنها اين پول را حق خود مي دانند كه دولت احمدي نژاد براي پرداخت آن چهار سال طفره رفته است.
        2- پرداخت سهام عدالت كه جزء ابتكارات دولت نهم است با اجبار و اكراه دارد انجام مي گيرد و با چه مشقاتي بايد در نوبت دريافت قرارا گرفته و تمام شخصيت و حيثيت خود را نابود كنند و كمتر از يك متكدي شده تا به دريافت آن موفق شوند. اگر راست مي گفتند بايد آن را به حساب افراد واريز مي كردند و اينهمه موجب آزار خلايق و توهين به شخصيت آنان را فراهم نمي نمودند. اينجا هم فكر مي كنند كه تعداد بسيار زيادي از روستاييان را به سمت احمدي نژاد متمايل مي كنند ولي باز هم بايد گفته شود كه روستائيان ما از نظر اطلاعات سياسي دست كمي از شهرنشينان ندارند و بسياري از مسئولان از روستاها هستند. در هر خانوار روستايي به طور متوسط يكي دو دانشجو و يا يك ديپلمه فهيم وجود دارند كه كل خانوار و اطرافيان تحت تاثير آنها قرار دارند و اين تحليل ها خوش خيالي بيشتر نيست.
        3- اختلاف نظري كه بين اردوگاه اصولگرايان وجود دارد كفه ترازو را به نفع انسان با برنامه و پخته و با سابقه اي همانند محسن رضايي سنگين تر كرده است و اقبال اصولگرايان به سمت ايشان روز به روز بيشتر مي شود. با اطلاعاتي كه از توزيع نسبي آراء در كشور وجود دارد اين ورود كمر آراء احمدي نژاد را شكسته و كليه ستاد هاي ايشان را تحت تاثير خود قرار داده است. بخش قابل توجهي از آراء مردمي كه در صورت نبود ايشان سرگردان بود به سمت ايشان روانه خواهد شد و بدنه پاك و سالم نيروهاي نظامي و انتظامي نيز به سمت ايشان گرايش شديد دارند و به عنوان قهرمان ملي و يكي از مفاخر ارزشمند جبهه و جنگ و مايه غرور ملي براي آحاد مردم ايران و خانواده معظم شهدا و جانبازان وآزادگان هستند، به سمت ايشان خواهد رفت و رفته رفته برتري و تفوق خود را بر ساير كانديداها نشان خواهد داد. انشاء الله با برناه هايي كه براي كشور دارند به تقليل مشكلات و دستيابي به آرزوهاي داشتن كشور پيشرفته نائل خواهند شد.

        • شنبه 12 ارديبهشت 1388-0:0

          آري ما در جهان بي اعتبار شديم ان زماني كه آقاي خاتمي دستان گرم دوشيزگان ايتاليايي را در دستانش گرفت.
          در جهان بي اعتبار شديم ان زماني كه حادثه كوي دانشگاه در دولت اصلاحات رخ داد!
          در جهان بي اعتبار شديم آن زماني كه در مجلس ششم = مجلس اصلاحات؛ نمايندگان تحصن كردند و در مجلس از بيت المال مي خوردند و براي ملت گرفتاري درست مي كردند.
          در دنيا بي اعتبار شديم آن زماني كه دولت اصلاحات تمام فعاليت هاي هسته اي را تعليق كرده بود.
          آري بي اعتبار! بي اعتباريم كه سايت هاي ما هر كس و ناكس را بعنوان تحليلگر مي پذيرند.
          در دنيا بي اعتبار شديم آن زماني كه بوش رسما اعلام كرد ما با دولت قبلي ايران = دولت اصلاحات ، به نتايج خوبي در رابطه با مسايل هسته اي رسيده بوديم كه دولت احمدي نژاد كار را خراب كرد.
          گويا اعتبار از نظر آقاي خرم يعني : وطن فروشي، تضييع بيت المال، رواج فحشا و ... كه اين آقاي خرم بسيار دوستشان دارد.
          Daneshjo

          • شنبه 12 ارديبهشت 1388-0:0

            اگر من هم جای آقای خرم بودم که میلیاردها تومان صرف زیبائی دفترم میکردم گوئی که تا ابد وزیر میمانم و ماهی دو هواپیما سقوط میکرد و مرا ککم نمیگزید و مجلس اصولگرا مرا برکنار میکرد من هم اینگونه در زمان انتخابات دق دلم را خالی میکردم .

            • شنبه 12 ارديبهشت 1388-0:0

              همه شما ها دروغ میگین.
              این رسم تبلیغات نیست
              این تخزیبه


              ©2013 APG.ir